כיצד משפרים רווחיות מוצר?

כיצד משפרים רווחיות מוצר

ישנן דרכים רבות ושונות להגדיל את רווחיות העסק; מהלכים תפעוליים פנים-ארגוניים שייתכן ולוקים בחסר, משא ומתן עם ספקים קיימים על מחיר נוח יותר או חיפוש אחר ספקים חדשים, היבטי מס שניתן לבחון עם רואה החשבון ועד ל… כמובן המחירים.

שינוי התמחור של המוצרים ו/או השירותים שהעסק שלנו מעניק, זהו הבסיס לסלילת הדרך אל עבר הגדלת רווחיות העסק.

נשמע פשוט? בעלי ובעלות עסקים רבים לא יסכימו עם כך. החשש הטבעי והמוצדק הוא שמא הגדלת המחירים תניס לקוחות קיימים ותמנע מלקוחות פוטנציאליים לבחון את המוצרים / השירותים שלנו.

כאן אציע מספר מהלכים נוספים לשינוי המחיר הסופי לצרכן, על מנת שתוכלו להגדיל את רווחיות המוצר/השירות.

מהם המוצרים המכניסים ביותר לעסק?

תנו להם את הבמה!

כבר פגשתי ואני מאמין שאפגוש בעסקים שמכרו בקצב נאה למדי את שירותיהם / מוצריהם, אך היו אלו המוצרים והשירותים הפחות רווחיים מבין ההיצע.

כך למשל באתר מתנות מוביל שליוויתי, התגלתה התמונה ובה נמכרו עשרות מוצרים מדי יום, אך כולם היו בעלי תמחור נמוך. היכן היה טמון הכסף הגדול? במתנות לגבר, ובית העסק כמעט ולא שם על כך את הדגש.

עם אסטרטגיה נכונה שהבליטה את המתנות לגבר והביאה את קהל היעד הנכון אל האתר, המכירות לא השתנו, אך אופיין וערכן השתנה באופן ניכר.

האם המוצר / השירות שלכם באמת צריך לעלות לכם X ש"ח?

או שאולי אנחנו יכולים להפחית אותו ב-Y שקלים, ובכך להציע את אותו המחיר אך בעלות ייצור ותפעול נמוכה יותר? 

עלינו לבחון מהי עלות המוצר ו/או השירות שאנו מקדישים לכל דבר מה המוצע מטעם העסק שלנו.

אם למשל מדובר במוצרים שאנו מייבאים, האם אנחנו יכולים לייעל ולהפחית את עלויות הייבוא? לשנות ספק? להיכנס למשא ומתן עם ספק קיים לאור היותנו לקוח וותיק ואיכותי?

ואם למשל מדובר בבית עסק שעורך את הקו היצרני שלו באופן פנים-ארגוני; האם אנחנו יכולים למצוא חומרי גלם בעלויות נמוכות יותר? האם ישתלם לנו להשקיע במכונה חדשנית שלטווח הארוך תתברר כהשקעה מוצלחת?

האם אנחנו יכולים לשנות את הכמות של המוצר שאנחנו מספקים? כבר שמענו לא מעט על מקרים בהם חברות מזון ידועות הפחיתו את כמות המוצר המסופק בשקית.

האם אתם מציגים את המוצר שלכם באור הנכון?

ההחלטה להעלות מחירים לעתים צריכה לבוא יחד עם ה'תפאורה' הנכונה.

האם אתם מציגים את העסק שלכם בהתאם? האם אתם נותנים למוצר שלכם את הבמה כפי שהוא ראוי לו?

למשל: באתר האינטרנט שלכם במידה ואתם מוכרים מוצרים – האם אתם מציגים את עצמכם באור הנכון? כמקצוענים? כאנשים שאפשר להתייעץ איתם בכל שאלה? אתם יבואן בלעדי? תדגישו את זה. אתם בתחום 18 שנים? תדגישו את זה. תארו גם את המוצרים בהתאם ותנו להם תיאור מספק, הסבירו עליהם והדגישו את החוזקות שלהם (כמובן מבלי להסתיר דבר מה, שמרו על מקצועיות מלאה).

ברגע בו תציגו את עצמכם ואת המוצרים שלכם נכון, כך גם תוכלו להעלות מחירים באופן שיתקבל בצורה סלחנית יותר על-ידי קהל הלקוחות שלכם.

חשבו על חבילות

לעתים מוצרים ושירותים מסוימים יכולים להשתלב יחדיו, ולדרבן את הלקוח לרכוש חבילה מאוחדת.

כך למשל משרד רואי חשבון יכול לשלב עם חבילה כוללת לעסק של שירותי ראיית חשבון, הנהלת חשבונות וחשבות שכר ובמחיר אטרקטיבי מסוים. משרד שיווק דיגיטלי יכול להציע חבילה כוללת של מיתוג העסק, בניית אתר וקידום למשך X זמן וכיוצא בזאת.

במקום שהלקוחות שלכם יצרכו שירות אחד, דרבנו אותם לקבל מכם פרטים ולרכוש את השירות או המוצר על-ידי כך שאתם מציעים להם שילובים במחירים משתלמים יותר ממוצר / שירות בודד.

ובכל שאלה והתייעצות, אשמח לסייע. שמי שלומי גבאי, יועץ עסקי , מאמן עסקי למנהלים, ויועץ אסטרטגי. מוזמנים להשאיר לי פניה לקבלת שיחה חוזרת, או ליצור איתי קשר טלפוני. יחד, נבדוק כיצד ניתן להצעיד את העסק שלכם קדימה.

אני מזמין אתכם לעשות את הצעד הראשון בשיחת ייעוץ ללא התחייבות

שלומי גבאי
שלומי גבאי

יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.

מאמרים נוספים

אודות שלומי גבאי

שלומי גבאי, יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם. בתהליך הליווי, מבצע שלומי אנליזה לעסק ברמת המאקרו והמיקרו.

למידע נוסף >>>

תוכן עניינים

דברו איתי