ייעוץ עסקי לרשתות ביגוד ואופנה

ייעוץ עסקי לרשתות ביגוד ואופנה

ישנם תחומים אותם נוכל לתאר כדינמיים יותר או דינמיים פחות. בענף הביגוד והאופנה המבוסס על.. ובכן אופנות משתנות, הדינמיות היא מרכיב בולט המוכרח להנחותנו בעת שאנו מנווטים בשוק התחרותי.

קבלת החלטות אסטרטגיות, חיזוי מגמות, הבנה מעמיקה בניואנסים של התעשייה המאפשרת להפריד בין העיקר לתפל; מרכיבים אלו, לצד הבנה עסקית וטכנולוגית, יכולים לעשות את כל ההבדל בין דשדוש במקום לבין הצלחה.

פלטפורמת המכירות שלנו

דוגמה נהדרת להחלטות אסטרטגיות היא הפלטפורמה שבאמצעותה אנו מבקשים למכור את מרכולתנו.

בעת שאני ניערך עם יזם לקראת פתיחתו של עסק בתחום הביגוד וההלבשה, עולה השאלה המרכזית: האם אנו מבקשים למכור את סחורתנו בחנות פרונטלית או שמא במתכונת אונליין?

אין זאת שאלה פשוטה שצריכה לקבל מענה מהיר. עלינו לערוך סקר וחקר שוק יסודיים שיבהירו לנו היטב מיהו קהל היעד, מהו חתכי הגילאים; האם אנו מכוונים לשוק צעיר יותר שנוכח ברשת? או שמא בקהל המבוגר שעודנו מעדיף לבקר במרכזים המסחריים?

במקרים רבים נמצא שהתשובה היא איננה שחור ולבן וייתכן ומכירה פרונטלית לצד מקוונת תעניק את התשובה הנכונה.

חידוד זהות המותג

אופנה איננה עוסקת רק בבגדים. זוהי הצהרה לכל דבר ועניין.

יועצים עסקיים רבים המלווים בתי עסק בתחום הביגוד, מסייעים פעמים רבות בשקידה ומחשבה על זהותו המוצהרת והברורה של המותג.

אדמה זאת לעסק תעשייתי שליוויתי בתחום הריהוט. אותו עסק ייצר ריהוט בוטיק מדהים ויוקרתי, אך ניסה להתחרות ביצרנים התעשייתיים. 

חוסר מיקוד ופיזור אל עבר מספר רב מדי של חזיתות, פגע ברווחיותו של העסק ובפעילותו. במקום שיקלע בדיוק אל קהל היעד הנכון ובמקום שיעסוק במה שמייחד אותו אל מול יצרנים תעשייתיים (שעם כל הכבוד, מאתגר עד בלתי אפשרי להתחרות בהם); בית העסק הקדיש הון, משאבים וזמן, ללא הועיל.

נרטיב מותג מגובש ומשכנע היה נכון עבורו, והדבר מקבל משנה תוקף בכל הנוגע לתחום הביגוד והאופנה.

מקסום הרווחיות

אני יכול לשוחח אתכם על ייעוץ עסקי לאדריכלים, על ייעוץ עסקי למרפאות שיניים או על ייעוץ לרשתות ביגוד ואופנה; המכנה המשותף בין כולם הוא אחד: כל עסק באשר הוא, שואף למקסם את הרווחיות שלו.

כיצד? כאן התשובה מוכרחה להיבנות בהתאמה אישית מלאה.

לצד בחינת המספרים והדו"חות הכספיים, ייעוץ עסקי לרשתות ביגוד ואופנה מוכרח להסתמך על מידת תועלתו של הפן התפעולי בבית העסק.

האם מלאי הסחורה מנוהל כהלכה? כיצד מתומחרים הבגדים? האם ישנם מבצעים שמכרסמים באופן לא נכון ושגוי ברווחים? כיצד שמים את האצבע על הקו הדק שמפריד בין מבצע יעיל לבין מבצע שעלול להזיק?

האם אנו משתמשים באפיקי השיווק הנכונים לנו? מהי שורת הרווח שלנו מן האפיקים? האם ייתכן וישנו אפיק מסוים מבין שלל אפיקי השיווק שעובד ביעילות? במקרים כאלו נוכל לנתב תקציבים בצורה מושכלת ונכונה יותר.

לצד אלו, נבחן את פעילות העסק אל מול הספקים, עלות אל מול תועלת, עלות אל מול שירות.

היבטי שירות ומכירה

במקרים ובהם אני מלווה בית עסק קיים בתחום הביגוד והאופנה, נבחן באופן קפדני את היבטי השירות והמכירה.

הדבר יכול להתבטא בסד"כ העובדים שנמצאים בחנות / בסניפים מדי יום ויום, והדבר יכול להתבטא בבדיקת מידת יעילותו של אתר החנות.

האם האתר מאפשר לגולשים לבחור בקלות? לחפש אחר פריטי הלבשה שונים בפשטות ובמהירות? האם ישנו מפרט המונה את המידות? האם הגולשים יכולים לקבל מענה מהיר משירות הלקוחות?

ייתכן והלקוחות שלכם מגיעים גם לחנות, אך העולם צועד בצעדי ענק אל עבר החנויות המקוונות. ובישראל הדבר אף עשוי לקבל ביטוי מובהק מעת לעת לאור מצבים ביטחוניים דינמיים המשפיעים על תנועת הרחוב.

יחד, נבנה עסק משגשג

נטייתי היא להגדיר את הייעוץ העסקי יותר כליווי עסקי.

אנו צועדים ביחד, בוחנים את העסק לעומקו ומשלבים את כל הרכיבים יחד למען שגשוג כלכלי והצלחה.

ביחד, נבחן לאיזה פלח שוק אנו מכוונים, נבדוק ונחקור היטב את המתחרים, נבין את עלויות הייבוא, עלויות השינוע והשילוח, נלמד כיצד לנהל מלאי נכונה, לנהל עובדים ולהכתיב תודעת שירות גבוהה.

נתייחס לכל פן ופן תוך הכנתה של תוכנית עסקית מסודרת המכתיבה מראש יעדים, מטרות, חזון ואסטרטגיה.

התייעצו איתי

ברוכים הבאים לאתרי, שמי שלומי גבאי, יועץ עסקי ואסטרטגי, ומנטור עסקי למנהלים.

ייעוץ עסקי לרשתות ביגוד ואופנה מביא עמו רכיבים רבים שיחדיו מהווים תמונה מלאה ונכונה. החיבור שבין חלקי הפאזל, מוכרח להיעשות תוך שיתוף פעולה מלא ביני לבין בעל / בעלת העסק.

אני מזמין אתכם/ן למסע אישי, מסע שבו נגדיר את מטרותינו ונגדיר את צעדינו. נתווה את המסלול אל עבר שגשוג ורווחיות.

למידע נוסף על שירותי ייעוץ עסקי, צרו עמי קשר טלפוני או השאירו פניה ואשוב אליכם בהקדם.

אני מזמין אתכם לעשות את הצעד הראשון בשיחת ייעוץ ללא התחייבות

שלומי גבאי
שלומי גבאי

יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.

מאמרים נוספים

אודות שלומי גבאי

שלומי גבאי, יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם. בתהליך הליווי, מבצע שלומי אנליזה לעסק ברמת המאקרו והמיקרו.

למידע נוסף >>>

תוכן עניינים

דברו איתי