ייעוץ עסקי למרפאות שיניים

ייעוץ עסקי למרפאות שיניים

לאחר שצברתם ניסיון רב, רכשתם כלים מקצועיים, ידע וביטחון, עתה התקבלה ההחלטה המרגשת לפתוח קליניקה עצמאית משלכם למתן שירותי בריאות הפה והחניכיים.

אתחיל בכך ואברך אתכם על המהלך העסקי החדש. הצעד שבחרתם לעשות טומן בחובו התרגשות רבה, ציפיות לעתיד ומלווה אתכם, בוודאי, במוטיבציה גבוהה וכן בלא מעט פרפרים בבטן.

במסגרת שירותיי כיועץ עסקי מטרותינו כאן הן כפולות: 

  • האחת – ה-סוויץ', אותו מעבר שרופאי שיניים מוכרחים לעשות בעת שהם הופכים מרופאים שכירים לרופאים עצמאיים בעלי קליניקה, בעלי צוות או במילים אחרות בעלי עסק. המעבר כרוך בתהליך והסתגלות, וכיועץ עסקי, מטרתי היא להשריש בקרב בעל.ת העסק את אופן החשיבה הנכון מהר יותר ובכך גם להימנע מטעויות נפוצות שעולות בזמן וכסף.
  • השנייה – להיערך בצורה נכונה לקראת המסע החדש עם תוכנית עסקית ברורה, מטרות ויעדים מוגדרים, והבנה מלאה על כל צעד וצעד שאנו עתידים לעשות.

תוכנית עסקית ברורה: מהו החזון? מה מייחד אתכם?

בין אם אני נותן את שירותיי עבור מרפאת שיניים קיימת, ובין אם השירות הוא עבור רופא שיניים שזה עתה עתיד לצאת לדרכו העצמאית, הצעד הראשון יהיה כרוך בהכנת תוכנית עסקית ברורה.

נגדיר יחד לאן אתם רוצים להגיע? האם יש לכם שירותים מיוחדים אשר תרצו להעניק ללקוחותיכם או שירותים שתרצו להרחיב בעתיד? האם מטרתכם היא, למשל, לספק שירות מקומי ואט אט להתרחב לפריסה ארצית?

ייחודיות

על מהותה ומשמעותה של התוכנית העסקית תוכלו לקרוא בהרחבה כאן.

פה ארצה להתייחס לפן שמייחד את תחום רפואת השיניים: מה מייחד אתכם? מה לדעתכם יהפוך את מרפאת השיניים הפרטית שלכם לייחודית?

ישנן לא מעט מרפאות שיניים, לכן, חשוב שנקבע באילו תחומים תרצו להתמקצע. חשוב שנבין, יחד, מה הופך אתכם למיוחדים ובעלי יתרון.

הייחודיות שלכם תתבטא במקצועיות הגבוהה שלכם אשר משולבת באופן הדוק גם ברמת השירות הגבוהה שאתם מעניקים. הייחודיות יכולה גם להתבטא בפתרונות טכנולוגיים ייחודיים המייעלים את השירות ו/או פתרונות רפואיים טכנולוגיים ומתקדמים שאינם ניתנים בכל מרפאה, ועוד.

תוכנית ארוכת טווח

כאשר אתם חושבים על תוכנית ארוכת טווח חשוב תשאלו את עצמכם, היכן אתם רואים את עצמכם בעוד שנה/שנתיים/ 4 שנים? אין ספק שאלו הן שאלות מאתגרות, אך הן חשובות לאין שעור.

ככל שתהיו מבוססים יותר במטרות וביעדים, כך תפלסו את הדרך לשם בביטחון ועם אסטרטגיה סדורה. אני כאן עבורכם, לסייע לכם לקבוע את המטרות והיעדים הנכונים והמתאימים ביותר לעסק שלכם.

גיוס לקוחות

גיוס הלקוחות הינו אתגר שעליכם לפצח, שכן קהל הלקוחות בתחום רפואת השיניים מתאפיין בנאמנות לאורך שנים ארוכות. אדם שבוטח ברופא השיניים שלו, סביר שלא ימהר ואף יימנע מלנסות רופא או מרפאה אחרת.

באמצעות הבנת והדגשת הייחודיות שלכם, דרך קביעת יעדים ואסטרטגיית פרסום ושיווק ברורים. יחד אסייע לכם בכל תהליך גיוס הלקוחות.

תוכנית עסקית שתכלול גם את אופן גיוס והרחבת הלקוחות, תקנה לכם ביטחון רב יותר במוצר שאתם מספקים, ביטחון רב יותר בעסק, וצעדים ברורים הנעשים מתוך שיקולים מבוססים.

משנים תפיסה

חשוב שתשנו את התפיסה על כך שאינכם עוד שכירים העוסקים אך ורק במתן טיפולי שיניים, אלא כעת אתם בעלי עסק עם שיקולים עסקיים.

ייעוץ עסקי לרופאי שיניים נועד לסייע לרופאים 'להחליף דיסקט' ולהבין את ההיבטים הכרוכים בניהול עסק; ניהול תזרים נכון, ניהול חשבון, ניהול שירות הלקוחות, ניהול תהליכי השיווק והמכירה, ניהול צוות העובדים, ניהול גיוס עובדים חדשים, ניהול מלאי המוצרים ורכש.

בסופו של דבר, חשוב שתבינו כי זהו עסק לכל דבר ועניין.

לצד התוכנית העסקית שתסקור את כל ההיבטים שזה עתה ציינתי, הליווי העסקי הצמוד שאני נותן לבית העסק, מאפשר לכם לצבור את הניסיון הנדרש מהשטח באמצעות הפרקטיקה וההתנסות.

רווחיות העסק

כיצד מתרגמים את כל ההיבטים והאלמנטים השונים לרווחיות? הרי מטרתנו היא לנהל עסק משגשג. 

לצד שירות טוב, כבעלי עסק אתם מוכרחים להסתכל על הדברים מתוך פרספקטיבה זו.

יחד נערוך סקר ספקים אשר יאפשר לכם לתת מוצר מסוים במחיר "טוב" עבורכם ועבור הלקוחות שלכם, וכך להיות תחרותיים ורווחיים. בו-זמנית, חשוב להקפיד הקפדה יתרה שלא להתפשר על איכות ומקצועיות. אחרי הכול, רופאים וכל שכן רופאי שיניים נמדדים באיכות שירותיהם ומוצריהם.

ומהי יעילותם של אפיקי השיווק? האם התקציט החודשי לגורמים המשווקים מחזיר את ההשקעה?

האם סד"כ העובדים הוא נכון לכם? האם ישנה אולי אבטלה סמויה או תפקידים וסמכויות שניתן להקנות לעובדים מסוימים ובכך לייעל את מערך המרפאה?

דוגמאות אלו הן על קצה המזלג, ועל כל היבט ועל כל שאלה, תינתן תשובה מעמיקה, מפורטת וברורה בייעוץ אותו אני מספק.

התייעצו איתי

ברוכים הבאים לאתרי, שמי שלומי גבאי, יועץ עסקי, יועץ אסטרטגי ומנטור עסקי למנהלים העורך גם ליווי עסקי בשיטת אחד על אחד.

ייעוץ עסקי למרפאות שיניים מביא עמו היבטים שחלקם דומים לבתי עסק אחרים, והיבטים ייחודיים הנכונים לתחומי הרפואה בכלל ורפואת השיניים בפרט.

אני מביא עמי ניסיון רב שנים, ושיטת ייעוץ אישית המלווה את בעל.ת העסק בכל צעד וצעד.

בכל שאלה והתייעצות בנושא ייעוץ עסקי לרופאי שיניים, אני מזמין אתכם ליצור איתי קשר טלפוני או להשאיר לי פניה באתר, ואשוב אליכם במהרה.

אני מזמין אתכם לעשות את הצעד הראשון בשיחת ייעוץ ללא התחייבות

שלומי גבאי
שלומי גבאי

יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.

מאמרים נוספים

אודות שלומי גבאי

שלומי גבאי, יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם. בתהליך הליווי, מבצע שלומי אנליזה לעסק ברמת המאקרו והמיקרו.

למידע נוסף >>>

תוכן עניינים

דברו איתי