מה כולל ייעוץ ארגוני לחברות?

ייעוץ ארגוני לחברות של שלומי גבאי

ניכר כי בשנים האחרונות התפקיד של ייעוץ ארגוני תפס תאוצה, ויותר ויותר חברות התחילו להבין למה בדיוק הם צריכים את השירות הזה, בעוד שהן רוצות להתייעץ עם מומחה חיצוני, על מנת להצליח לנהל את החברה שלהם באופן הכי יעיל שאפשר. חברות אשר מספקות שירותי ייעוץ ארגוני לחברות נוטות לנתח את עבודת החברה, תוך כדי מתן ייעוץ לביצוע כל מיני שינויים ברמה התפעולית של החברה, לייעץ בהקשר של ניהול פרויקטים, או לחלופין בחירה של אסטרטגיות עסקיות בהתאם לדרישות החברה, וכמובן ניהול הזמן הנכון שלה. על כל זה ועוד במאמר שלפניכם.

ייעוץ ארגוני לחברות – על מה ולמה?

המשמעות הפשוטה של ייעוץ ארגוני לחברות הינה כשהנהלת החברה זקוקה לייעוץ, לשם קבלת ההחלטות מושכלות, ואף זקוקה לעזרה בפתרון בעיות מורכבות למדי. בשל כך, זה ממש נכון להגיד שייעוץ ארגוני לחברות הוא כאשר בעלי החברה, או הצוות הניהולי שלה, צריכים התייעצות.

החשיבות של ייעוץ ארגוני לחברות גדלה בעוד לימודי ניהול הפכו לנושא חשוב ולבחירת נתיב של קריירה. חברת ייעוץ ארגוני לחברה, קודם כל ולפני הכול, מוקמת בפרט בהקשר של רעיון של מחקר טכני, ואחרי כן היא הופכת לחלוצה בייעוץ ארגוני. חברת יועצי ארגון לחברות מורכבת, בדרך כלל, מקבוצה של מומחי ניהול ועסקים אשר מסייעים לחברות באמצעות מתן פתרונות לבעיות מורכבות.

יועצי ארגון לחברות מחלקים בעיה מורכבת למספר בעיות קטנות, תוך כדי ניתוח שלהן לעומק ואז מספקת פתרונות בצורה כזאת שמתאפשר לייעל את התפעול, קבלת ההחלטות וניהול הזמן של החברה. חברות ייעוץ שכאלו גובות עמלות מהחברות, בתמורה לייעוץ שלהן.

ייעוץ ארגוני לחברה יכול לתת הצעות ממש טובות, כמו למשל – הטמעת טכנולוגיה חדשה, ביצוע שינויים בתהליך מסוים, שיפור בשירותים תפעוליים וכיוצא בזאת. היועצים הארגוניים לחברות עושים שימוש על פי רוב במתודולוגיות ובשיטות משלהם, וזאת על מנת לזהות ולנתח את הבעיות ולהציע הצעות על בסיס התפוקה מהניתוח שלהן.

יותר ויותר חברות כיום מחפשות את עזרתם של ייעוץ ארגוני לחברות וכתוצאה מכך יותר ויותר צעירים שוקלים את המקצוע הזה בתור אופציה לקריירה. נכון להיום, תוכלו למצוא כמה חברות לייעוץ ארגוני לחברות במידה ופשוט תקלידו את שלושת המלים הללו במנוע החיפוש של בגוגל. 

אם אתם מנהלים חברה, אך מרגישים תקועים איפשהו, לא יזיק לכם בכלל להיעזר בייעוץ ארגוני לחברות. כמו למשל, כיום רוב החברות נאבקות בהפיכת פעילותן לידידותית לסביבה, כתוצאה מהביקוש הגובר של בני אדם למוצרים ידידותיים לסביבה והצורך לבצע שינויים בתפעול בשל שינויי אקלים. אתם יכולים להיעזר בייעוץ ארגוני לחברות, בשביל שינויים שתוכלו לבצע אצלכם בצורה חלקה ולהוציא את ההוצאות הכי פחות מחויבות המציאות.

האם ייעוץ ארגוני לחברות בעצם "מחנך" אתכם?

בלי כל ספק, התפקיד החשוב של ייעוץ ארגוני לחברות הוא להכשיר או לחנך אתכם בהיבט של חידושים. הייעוץ הארגוני יכול ממש להדריך אתכם היכן לחפש או מה לעשות לשם למידה או לעתים יועצים אלה נדרשים כדי למלא תפקיד של מורה בשביל לבסס הבנה בקרבכם. 

זאת הסיבה, שייעוץ ארגוני כה נדרש למילוי תפקיד של מחנך, מנהיג, מעצב, או להעריך את תהליך הלמידה שלכם. כפועל יוצא, חשוב שלמומחים של ייעוץ ארגוני יהיו יכולת ללמד והן בעלי מומחיות בתחומים מסוימים, כדי שיוכלו להדריך אתכם ביעילות. במידה ויועצים ארגוניים אינם טובים בחינוך, אז הם לא יכולים לעזור לכם בכלל לבסס הבנה של חדשנות.

האם ייעוץ ארגוני לחברות ניתן באמצעות מומחים?

תפקידה העיקרי של חברת ייעוץ ארגוני לחברות הוא לספק תובנה עמוקה לבעיה מסוימת, וכן לספק לחברות את קשת הפתרונות לבעיה שעל הפרק. ניתן לספק ייעוץ לגבי משהו אם יש לכם מומחיות וניסיון שבהם עבדתם הרבה בתחום הזה. בשל זאת, חברות ייעוץ ארגוני מעסיקות מומחים שנותנים ייעוץ לחברות כאלו ואחרות.

האם ייעוץ ארגוני לחברות עוזר לפתור בעיות מורכבות ומשתמש במיומנויות חדשות?

מן הסתם, ייעוץ ארגוני לחברות מסייע לחברות למצוא פתרונות לבעיות מורכבות. הוא משתף פעולה אתכם בתהליכים קוגניטיביים, תמידיים, פעולה ורגשיים של פתרון בעיות מורכבות. יועץ ארגוני לחברות, שניחן במומחיותו, מחלק את הבעיה למקטעים קטנים ושומר על אובייקטיביות ובמקביל מספק רעיונות ופרשנויות מעוררות השתאות. 

אומנם זה די יקר להעסיק עובדים עם כישורים חדשים או להכשיר עובדים קיימים עם כישורים חדשים, אבל יש לכך פתרון מעשי, והוא באמצעות השימוש בשירותים של חברות לייעוץ ארגוני, כאשר תוכלו ללמוד על מגמות השוק החדשות, המתודולוגיות, ובאמצעות הידע הזה יהיה באפשרותכם לשפר את החברה שלכם, וגם תוכלו להקדים את המתחרים שלכם.

האם ייעוץ ארגוני לחברות יעזור לכם בהשגת מטרות?

לצד הפנייתכם לכיוון של צמיחה, ייעוץ ארגוני לחברות מסייע לכם לגלות שיטות מאוד אפקטיביות לתהליך הייצור, ביצוע שינויים בחברות שיחזיקו מעמד לטווח הארוך, וכיוצא בזה. יש סיכוי שתחרגו מהמטרה הרצויה תוך כדי ביצוע כל הנאמר. 

בשלב זה, תפקידו של היועץ הארגוני הופך למכריע, וזאת משום שהיועץ הארגוני למעשה מכוון את כל המאמצים לכיוון אחד, שהוא – השגת המטרה העיקרית של החברה.

אני מזמין אתכם לעשות את הצעד הראשון בשיחת ייעוץ ללא התחייבות

האם באמצעות ייעוץ ארגוני לחברות מתקבלת נקודת מבט חדשה לפתרון בעיות בחברה?

על ידי השירותים של ייעוץ ארגוני לחברות תזכו להסתכל על הבעיה שלכם מנקודת מבט אחרת. אותם יועצים ארגוניים לא נותנים לכם הצעות לשפר את התפעול העסקי שלכם על בסיס תחושה שיש להם, כי אם אך ורק על בסיס הכישורים והידע שיש להם. 

לעתים, כשאנשים עובדים יחדיו, הם נוטים לקבל נקודת מבט יחידה כדי להסתכל על הבעיות שלהם. בעקבות כך, זה הופך להיות חשוב לעשות שימוש בשירותים של חברת ייעוץ ארגוני לחברות, בשביל לקבל נקודת מבט חדשה לבחון בעיות, על מנת לשפר את תפקודי החברה. כמו גם לשפר את הרווחיות של החברה.

האם ייעוץ ארגוני לחברות נחשב למעולה לשם הגשמת יעדים בטווח הקצר?

לא קיים כל עוררין על כך, כי ייעוץ ארגוני לחברות מועיל לתכנון יעדים ולהגשמתם בטווח הקצר. אפשרי להיעזר בשירותי ייעוץ אסטרטגי לחברות לשם הכשרה של צוות עובדים קיימים, הכנת אסטרטגיות וביצוע אסטרטגיות, ארגון ותעדוף לוחות זמנים וכיוצא בכך, ומשימות נוספות אלו עלולות לעצבן עובדים קיימים ויהוו נטל נוסף על העובדים. 

יועצים ארגוניים לחברות מנוסים מסוגלים להשתמש בידע ובכישוריהם כדי לתכנן כך שניתן יהיה להשתמש במשאבים הזמינים ברמה מיטבית. בשל כך, חברות לרוב שוכרות את שירותי יועצי הארגון כשהן מתכננות יעדים לטווח קצר.

האם ייעוץ ארגוני לחברות יכול לחסוך לכם זמן ניכר בקבלת החלטות חשובות?

באמצעות שימוש בשירותי ייעוץ ארגוני לחברות, ההנהלה עשויה לחסוך את זמנה, מכיוון שחלק מתפקידי ניהול החברה יטופלו על ידי יועצים והם אינם נדרשים לבצע מחקר מעמיק, משום שליועצי הניהול הארגוני יש את המומחיות להשיג מידע לאלתר. 

בדרך הזאת, הם יכולים לחסוך זמן ויכולים לבזבז את הזמן הזה בפעולות עסקיות אחרות. כמו כן, אם תעסיקו עובד עם כישורים מסוימים במקום שתעסיקו את שירותיה של חברת ייעוץ ארגוני, כי אז תשקיעו השקעה ניכרת הכוללת, כמו לדוגמה – הוצאות גיוס, הכשרה, משכורות והטבות נוספות כמו רפואיות וכולי.

שלומי גבאי
שלומי גבאי

יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.

מאמרים נוספים

אודות שלומי גבאי

שלומי גבאי, יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם. בתהליך הליווי, מבצע שלומי אנליזה לעסק ברמת המאקרו והמיקרו.

למידע נוסף >>>

תוכן עניינים

דברו איתי