כיצד יועץ לניהול עסקי יכול לעזור לעסק לצמוח?

כיצד יועץ לניהול עסקי יכול לעזור לעסק לצמוח?

הייעוץ העסקי בכללותו מתייחס למגוון רחב של חזיתות: מכירות, ניהול העובדים, הניהול הפיננסי וכיוצא בכך. כיועץ לניהול עסקי מטרתי היא לעזור לבעלי ובעלות עסקים וכן למנהלים ומנהלות בדרגות ניהול שונות, להבין כיצד לנהל את החזיתות במקביל ולהתייחס אליהן כאל מקשה אחת.

במיוחד בתקופתנו, בעלי תפקידים בכירים מוצאים את עצמם נדרשים לאינספור כישורים שונים, וליכולת להישאר בכל העת עם האצבע על הדופק. בעוד שגישות ניהוליות בימים עברו, התמקדו בקומץ של נושאים עסקיים, הרי שכיום, מערובתם של הבכירים ויכולתם להרגיש את השטח מן הצד האחד, ולסקור אותו ממעוף הציפור מן הצד השני, היא נוכחת וקיימת.

אין כאן סיסטמה אחת, הייעוץ מוכרח להיות תואם לעסק

חלק ניכר מהזמן בתחילת הפרויקט, מושקע בהיכרות שלי עם העסק שלכם, אתכם, עם הנפשות הפועלות.

הייעוץ יכול לכלול ראיונות עם עובדים, הוא יכול לכלול איסוף של נתונים ומסמכים, בדיקת הדו"חות הכספיים, ואפילו סיורי שטח שנועדו להסתכל על הנעשה בהיבט התפעולי, ומבלי להיות מעורב (בתחילת הדרך) בתהליך עצמו.

המטרה שלי כאן היא להבין כיצד העסק מנוהל הלכה למעשה כיום; שכן לא ניתן להציע שינויים, מבלי להביט לעומק את התהליכים הנערכים כעת.

אומר כך: תמיד יש מה לשפר, תמיד יש מה לתקן; השאלה הגדולה היא היכן אנחנו רוצים לשים את הדגש. אי אפשר לעתים להידרש לכל כך הרבה חזיתות במקביל. יש מי שיבקש לערוך תהליך ארוך על מנת להשית שינויים רוחביים, ויש מי שיבקש לערוך שינויים נקודתיים. זה כבר תלוי במצבו של העסק.

איתור נקודות תורפה והחלת שינויים

חשוב לי לציין: ייעוץ לניהול עסקי נכון לא יכול להתבצע מבלי ששיתוף הפעולה יהיה פורה. בעלי ובעלות עסקים מוכרחים להבין שייתכן והם יידרשו לגמישות מחשבתית ולנכונות לעתים לערוך צעדים שילכו באופן הסותר לחלוטין למה שהתרגלו עד כה.

אני לא הולך ראש בראש עם איש, אני מבין לליבם של לקוחותיי ולרתיעה, ונעשה זאת באופן שקול ומדוד.

כך למשל, ייתכן ויימצא שנקודת התורפה היא אצל מחלקת המכירות שעד כה עובדת בשיטה מסוימת שלא משיגה את התוצאה או משיגה תוצאה חלקית בלבד. האם אנחנו צריכים להציע את המוצר בדרכים שיווקיות נכונות יותר? בתמהיל שיחה שונה?

לעתים נמצא שהקשר בין מחלקת המכירות לשירות הלקוחות איננה נכונה, ושהמידע איננו עובר כשורה. ייתכן ויומלץ להטמיע מערכות CRM שיסייע לצוותים להתנהל אלו עם אלו ללא כל צורך בתקשורת אישית.

הטמעת היכולת לזיהוי ותעדוף משימות

תיעדוף משימות הוא חלק בלתי נפרד מן הייעוץ העסקי ומטרתי כאן היא לאפשר לכם להבין שגם בעלי תפקידים בכירים ממנהלים ועד בעלי עסקים, הם בסופו של דבר בני אדם. כן. אחד מן התפקידים המרכזיים של יועץ לניהול עסקי הוא לנתח את מצבו של הארגון, לזהות את הנושאים והאתגרים המרכזיים ולהציע פתרונות והמלצות תוך יכולת לתיעדוף המשימות.

אנו נתעדף את ההזדמנות הרווחית ביותר והישימה ביותר כגון: כניסה לשווקים חדשים שיפור או השקה של מוצרים, אופטימיזציה לתהליכים שיכולים לסייע לעסק 'לסחוט את הלימון', להפחית עלויות או אמצעים לשיפור שביעות רצון הלקוחות.

יחד איתי, אלמד אתכם כיצד לנתח את הדברים, וכיצד לגבש את דרך החשיבה שתאפשר להכין תוכנית עסקית (או במילים אחרות: תוכנית פעולה).

היכולת לעקוב אחר השינויים

נניח והחלטנו לערוך שינויים מסוימים; כמנהלים נזכור, אנו מוכרחים להיות מסוגלים לבחון את הדברים ממעוף הציפור וכן לרדת לרזולוציות על-פי הצורך.

נלמד כיצד לבחון אאת השינויים שערכנו באמצעות מערכת בקרה ברורה. הדבר יכול להתבטא ראשית כל בפתרונות טכנולוגיים המאפשרים לרשת את כל החברה במערכת CRM או מערכות ניהול אחרות המקשרות בין המחלקות.

השינויים יכולים גם להתבטא באופן מספרי באמצעות הדו"חות הכספיים; כך למשל אם נחליט על גיוס והכשרת צוותים חדשים, על רכישת משאבים שונים שיסייעו לחברה בפן ההשקעתי וכיוצא בכך.

באמצעות מדדים ומשובים ברורים, נוכל לנהל את המהלכים באופן נכון.

העברת ידע ומיומנויות

לבסוף, ייעוץ בניהול עסקי נועד לסייע למנהלים ומנהלות, בעלי ובעלות עסקים לשפר את ביצועי העסק / המחלקה על-ידי ידע וכישורים נצברים.

לצד הניסיון הרב שרכשתם, אני בטוח שדעה של אדם חיצוני לאדם, אדם אובייקטיבי לפעילות השוטפת, תוכל להוסיף לחשיבתכם האסטרטגית, ליכולת פתרון הבעיות, לניתוח הנתונים ואפילו לתת טיפים בכישורים מנהיגותיים וניהוליים.

מטרתי היא לעזור לכם, אתם לא חייבים ולא מוכרחים לאמץ כל דבר שייאמר, אך אני בהחלט סבור שתמצאו את הייעוץ לעזר רב עם אימוץ כלים ושיטות חדשים או שיכולים להוסי על הקיים.

התייעצו איתי בכל שאלה

שמי שלומי גבאי, יועץ עסקי, יועץ אסטרטגי, מנטור למנהלים ומעביר גם שירות לליווי עסקי לעסקים בתחילת דרכם.

בכל שאלה והתייעצות, אני מזמין אתכם ליצור איתי קשר טלפוני, לכתוב לי בוואטסאפ או להשאיר לי פניה. בטופס יצירת הקשר תוכלו גם לרשום לי מעט פרטים על העסק (לא חובה), וכך אוכל להשיב לכם באופן ממוקד יותר.

אני מזמין אתכם לעשות את הצעד הראשון בשיחת ייעוץ ללא התחייבות

שלומי גבאי
שלומי גבאי

יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.

מאמרים נוספים

אודות שלומי גבאי

שלומי גבאי, יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם. בתהליך הליווי, מבצע שלומי אנליזה לעסק ברמת המאקרו והמיקרו.

למידע נוסף >>>

תוכן עניינים

דברו איתי