ייעוץ עסקי לאדריכלים

ייעוץ עסקי לאדריכלים

אם אשים לרגע בצד את חלוקת ענף האדריכלות לנישות כגון השוק הפרטי, המוסדי, בתים פרטיים ועד לרבי קומות ומגדלים, הרי שישנו מכנה משותף בין כל משרדי הארכיטקטים: מטרתנו היא לבחון כיצד המשרד משווק את עצמו ומגיע אל הקהלים הנכונים, ויתרה מזאת, כיצד המשרד הופך לעסק רווחי.

דומה אך שונה, ענף הייעוץ העסקי למשרדי אדריכלות נועד לצלול לא רק אל תוך היבטי התפעול והשיווק, כי אם גם אל תוך החזון שמלווה את האדריכל/ית; מהו הערף המוסף שלנו? למה הלקוחות צריכים לבחור בנו? מהו הוויז'ן שאנו רואים לנגד עינינו ששונה מאחרים? אלו הן אולי שאלות פשוטות וקצרות, והתשובות? כל עסק ועסק, מאדריכל פרילנסר ועד למשרד מרובה עובדים, לכולם ולכולן תשובות שונות לחלוטין.

שילוב האמנות עם הרווחיות

כאנשי ונשות מקצוע, אדריכלים הם בראש ובראשונה אנשי אומנות. הלהט ליצור, הרצון להביא אל קדמת הבמה אמרה עיצובית. 

השאלה הגדולה שצריכה לעלות בחלל החדר היא כיצד משלבים את אותה האמנות עם כסף. אל תמהרו לתמוה על השאלה. בעוד שברור לכולנו כי ענף האדריכלות יכול להתגלות כרווחי במיוחד, הרי שאף מוסד אקדמי לא מכשיר אדריכלים גם כאנשי עסקים.

על-כן, עלינו לבחון שאלות מהותיות ואלמנטריות: כיצד מתמחרים פרויקט? כיצד מתמחרים זמן עבודה? אדריכל בחסד עליון לא בהכרח יעריך את עצמו במידה הנכונה. עלינו להבין את השוק העסקי, לנבור בו, לצלול בתוכו ולצבור ניסיון.

ברגע שבו נבין היטב את הגורמים השונים המתלווים אל הפרויקט, וברגע שבו נקנה לעצמנו מיומנויות עסקיות מחודדות יותר, אך גם נוכל לענות על השאלה המרכזיות ובראשן – שאלת הרווחיות.

היבטי שיווק

ייעוץ עסקי לאדריכלים מוכרח להתרכז במאמצי השיווק שבית העסק עורך.

נכון שיועץ עסקי הוא איננו בראש ובראשונה יועץ שיווקי, אך עם הזמן מגיע הניסיון, והניסיון שלי (או של קולגות לתחומי) יכול לחסוך למשרד האדריכלות הון תועפות.

האם אנחנו בהכרח קולעים אל הקהל הנכון? מיהו הקהל הנכון וכיצד מגיעים אליו? לאילו מגזרים אנו פונים? אילו פרויקטים כדאי לנו לשווק? 

לא כל אפיק שיווקי מגיע לקהל הנכון, ולעתים ייתכן שאנחנו מפרסמים פרויקט נהדר רק שאותו הפרויקט היה משפיע על קהל אחר בקמפיין אחר באופן חיובי יותר.

נבחן את האפיקים הקיימים, ונאפיין במדויק את צורכי המשרד.

שיתוף הפעולה אל מול גורמים מקבילים

עם תום שלב העיצוב והתכנון, מתחיל שלב ניהול הפרויקט הכולל אינספור גורמים שונים.

על מנת שנייצר עסק רווחי יותר, חובה עלינו לבחון כיצד לייצר אינטגרציה יעילה וחלקה בין כלל הנפשות הפועלות.

במסגרת הייעוץ העסקי שאני מספק לאדריכלים, אנו בוחנים כיצד ניתן לנהל את ההתקשרות והניהול בין הגורמים השונים באופן יעיל, ברור ונהיר.  

כיצד מבקרים כל גורם מקצועי? כיצד מנתרים ובוחנים את אופן העבודה?

אלו הם דברים שבהחלט נלמדים עם הזמן, אך זמן זה כסף, ומדוע שנלמד מטעויות עליהן ניתן לפסוח עם ייעוץ נכון ומותאם?

והצעד הראשון טמון בראש ובראשונה בתוכנית עסקית

התוכנית האסטרטגית שלנו מוכרחה להישען על משימות ברורות, מטרות ברורות והנחיות מוגדרות.

כבר החל מן המפגש הראשון, וביתר שאת במפגשים שלאחר מכן, נתווה את הדרך עם תוכנית עסקית מקיפה המגדירה מהו החזון והיעדים של משרדנו, מהן המשימות שאנו מציבים לנגד עינינו, מהם יעדי השיווק, מיהם הכוחות הפועלים בעסק, מהו הסד"כ, מהן הגדרות התפקיד של כל אחד ואחת מן העוסקים במלאכה.

עלינו להבטיח לעצמנו מפת דרכים ברורה להצלחה וצמיחה.

היבטים נוספים שמשלימים את התמונה

עסק מצליח הוא תוצר של תצרף, פאזל המחובר חלקים חלקים ושיחדיו יוצר תמונה מלאה וברורה.

לצד ההיבטים שצוינו מעלה, נבחן מספר אלמנטים נוספים שמתווים את הדרך אל עבר משרד אדריכלות משגשג ומצליח.

ניהול קשרי לקוחות

בניית ותחזוקת קשרי הלקוחות היא אבן יסוד משמעותית ביצירתו של עסק משגשג.

לצד אפיקי השיווק השונים, הרי שאין כל תחליף ללקוח מרוצה, לקוח שעתיד להמליץ על המשרד ו'להפיץ את השמועה' בקרב חבריו ומכריו.

נלמד כיצד לייצר ערוצי תקשורת יעילים, כיצד להבין את צרכי הלקוח לא רק ברמה העיצובית כי אם בתודעת השירות הרוחבית.

כיצד מנהלים לקוח ונמנעים מלקוח שמנהל אותנו? אילו היבטים צרכניים הם נר לרגליהם של הלקוחות? האם עלינו לתת שירות טוב בכל מחיר? או שמא עלינו לדעת גם להציב גבולות? (התשובה היא וודאי ברורה).

ניהול סיכונים

עלינו ללמוד לזהות ולצמצם סיכונים פוטנציאליים בפרויקטים.

הדבר כרוך בפיתוח תוכניות ברורות לניהול סיכונים והתוויית אסטרטגיות להתמודדות עם אתגרים לא צפויים.

כאשר אנו ערוכים לכל תרחיש, או לתרחישים בעלי מאפיינים דומים, הרי שאנו תורמים להצלחת הפרויקט ולעמידתנו האיתנה גם אל מול מכשולים.

התייעצו איתי

שמי שלומי גבאי, יועץ עסקי ואסטרטגי.

בכל שאלה והתייעצות בנושא ייעוץ עסקי לאדריכלים, אני מזמין אתכם ואתכן ליצור איתי קשר ולבחון ביחד, כיצד נוכל להצעיד את משרדכם צעד אחד ענק קדימה.

אני מזמין אתכם לעשות את הצעד הראשון בשיחת ייעוץ ללא התחייבות

שלומי גבאי
שלומי גבאי

יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.

מאמרים נוספים

אודות שלומי גבאי

שלומי גבאי, יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם. בתהליך הליווי, מבצע שלומי אנליזה לעסק ברמת המאקרו והמיקרו.

למידע נוסף >>>

תוכן עניינים

דברו איתי