הייעוץ העסקי כהזדמנות

הייעוץ העסקי כהזדמנות

כל עסק או מבנה ארגוני גדול או קטן, מוצא עצמו מתמודד בזמן מן הזמנים, עם אתגרים מסוגים שונים. אתגרים שעלולים, אם לא ימצא להם פתרון נכון ויעיל, להביא את העסק לדשדוש במקום, בעוד שהמתחרים סביבו דוהרים קדימה. לפעמים, בעלי עסקים ומנהלים מודעים לכך שהם נמצאים בסוג של מבוי סתום, אך מעצם היותם חלק בלתי נפרד מהעסק, אינם מצליחים "לשים את האצבע" על מוקד הבעיה.

איתור המוקד חיוני לצורך מציאת פתרונות, ושניהם יחד דורשים ראש פתוח, פרספקטיבה רחבה, ריחוק מסוים וידע מקצועי על מנת לאתרם במדויק. בנקודה זו ממש הופך תפקידו של היועץ העסקי לחשוב ביותר. הייעוץ העסקי יציע פתרונות שונים על מנת לאפשר לעסק למצות את מלוא הפוטנציאל. 

7 סיבות מדוע כדאי לפנות לייעוץ עסקי

1. מומחיות

היועץ העסקי בעל ידע וניסיון בתחומים כגון אסטרטגיה, שיפורי תהליכים, הטמעת טכנולוגיה וכו', שלעיתים חסרים אצל צוותי הניהול הקבועים שבעסק. מעצם ניסיונו רב השנים, נחשף היועץ העסקי למגוון רחב של לקוחות במגוון רחב של תחומים.

הגיוון מקנה מיומנות המאפשרת לו להתאים את המלצותיו השונות לצרכים ספציפיים משתנים מענף לענף.

2. נקודת מבט אובייקטיבית

היועץ העסקי מביא אתו נקודת מבט חיצונית, חסרת פניות (אובייקטיבית לחלוטין) אודות העסק. הוא אינו מעורב רגשית, אינו חלק מהחברה ולכן יכול לאתר את הבעיות שאולי קיימות, יזהה את החוזקות, החולשות, ההזדמנויות שייתכן והתעלמו מהן או פשוט לא ראו אותן.

יועץ עסקי מביא אתו פרספקטיבה חיצונית שבזכותה ניתן יהיה לקדם שינויים שונים בתוך העסק או הארגון.

3. יעילות וחיסכון

בזכות מקצועיותו והידע הרחב שהוא מביא אתו, מעניק לכם היועץ העסקי גישה לכישורים ומאגרי ידע חיוניים ומשמעותיים לעסק, מבלי שתהיו נזקקים לפנות לגיוס עובדים חדשים קבועים למצבת העובדים. 

מספיקה תקופת מה של היועץ בעסק, שיעשה יחד עם הנהלתו את השינויים הנדרשים, על מנת להעלותו על דרך המלך. 

אפשר להתייחס ליועץ העסקי כאל מכונאי שתפקידו לשמן את גלגל ההגה או לכוון את המנוע, לצורך שינויים ארגוניים שאנשים מבפנים יתקשו ליישם.

4. פרספקטיבה רעננה

מעצם היות היועץ "חוצן" הוא מביא אתו לעסק חשיבה יצירתית ונקודות מבט רעננות שיכולות לדרבן חדשנות ורעיונות חדשים לעורר לפעולה ולהפיח רוח חיים חדשה בתוך כל עסק, שמדרך הטבע כבר "נעול" בגישות והרגלים ומתקשה לפלס דרכים חדשות ורעננות.

5. הגברת היעילות והיצירתיות

היועץ העסקי מבצע קבוצה של הערכות על מנת לאתר מוקדים של חוסר יעילות. 

לאחר איתור מוקדים אלה הוא ידע להציע פתרונות מעשיים לשיפור היעילות תוך כדי התמקדות בתכנון אסטרטגי ופתרון בעיות, תוך הצגת הרעיונות המתאימים ומותאמים לכל עסק לשם הקצאת משאביו בצורה היעילה ביותר והנעת הצמיחה.

6. תובנות והחלטות

מתוקף מומחיותו, ממלא היועץ העסקי תפקיד בהצגת תובנות מגובות נתונים, המאפשרות קבלת החלטות מושכלות.

היועץ יודע לערוך מחקרי שוק ולנתחם, להציג לעסק את מגמות השוק השונות והמשתנות, את קהל לקוחותיו והתנהגותו כולל את מצב המתחרים.

7. שינויים ארגוניים

מאד לא קל לעסק לבצע שינויים ארגוניים. היועץ העסקי מומחה בניהול שינויים וביכולתו לסייע לעסק לעבור את השינויים המתבקשים בצורה הטובה ביותר תוך הפחתת התנגדויות, תקשורת בין אישית וחיזוק יכולתו של העסק ביישום התהליכים השונים.

לסיכום

הצגנו לפניכם רק שבע סיבות מתוך רבות, מדוע כדאי להשתמש בשירותיו של היועץ העסקי ועד כמה שירות שכזה יכול להוות הזדמנות למינוף העסק. תובנות חדשות, הזדמנויות, אסטרטגיות צמיחה, שיווק ועוד יכולים להעניק לעסק יתרון תחרותי משמעותי על פני מתחריו, לתת לו כלים להתגבר על אתגרים עתידיים ולהשיג הצלחות בטווח הקצר והארוך.

אני מזמין אתכם לעשות את הצעד הראשון בשיחת ייעוץ ללא התחייבות

שלומי גבאי
שלומי גבאי

יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.

מאמרים נוספים

אודות שלומי גבאי

שלומי גבאי, יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם. בתהליך הליווי, מבצע שלומי אנליזה לעסק ברמת המאקרו והמיקרו.

למידע נוסף >>>

תוכן עניינים

דברו איתי