ייעוץ עסקי לעסקים קטנים

ייעוץ עסקי לעסקים קטנים

מטרתו של ייעוץ עסקי לעסקים קטנים היא לעזור לעסקים קטנים לגדול, לצמוח, לצלוח. ישנם יועצים המתמחים בסוג כזה של מתן שירות, ועם זאת – לכל אחד מהם יש את הפרספקטיבה שלו. יש ערך בבחירת יועץ אשר באמת יכול ומסוגל ללוות אותך בדרכך, בשלב זה של עסקך. בכתבה זו נדבר קצת על יועצים, תחומי התמקצעות שונים וכיצד ניתן לוודא או לשאוף לוודא, שמדובר ביועץ המתאים לעזור לך לפתח את עסקך.

מה זה ייעוץ עסקי לעסקים קטנים המתמקד באסטרטגיה וניהול?

יש לא מעט סוגים של ייעוץ לעסקים קטנים. ישנם יועצים ממוקדים באסטרטגיה ובניהול או יועצים המתמקדים באופרציות עסקיות וגם יועצים מומחים בפן הפיננסי, ישנם אלו שמומחים במשאבי אנוש, שיווק ואף תחומים נוספים. מה תפקידם של יועצים המתמקדים בניהול ואסטרטגיה?

  1. להשתמש במומחיות המקצועית שלהם על מנת לעזור לעסק לגדול, לגלות ולממש הזדמנויות חדשות וכמובן להגדיל את השורה התחתונה.
  2. להתרחב לשווקים חדשים ולהגדיל מודעות (כמו גם למצות את מיטב ההזדמנויות) בשווקים קיימים.
  3. להרחיב את היכולות העסקיות של העסק שלך.
  4. להתרחב עסקית בכל מיני אופנים שונים.
  5. לאבחן את יכולת הניהול וההכוונה האסטרטגית בעסק ולהציע שיפורים.

וכן הלאה.

 

מה זה ייעוץ עסקי לעסקים קטנים המתמקד באופרציות עסקיות?

מה מהותו של ייעוץ עסקי לעסקים קטנים המתמקד דווקא על האופרציות של העסק?

  1. מדובר בייעוץ עסקי לעסקים קטנים, המתמקד בצד של הפרטים הקטנים, היומיומיים, האופרציות השגרתיות, "הטבעיות" ואפילו האוטומטיות של עסק. שכן, בסופו של דבר – האופרציה העסקית היא הרגע בו החזון פוגש את הקרקע, את המציאות. מה שעושה, זה מה שיוצא. ועל פי כן, ישנה התמקדות על העשייה. לא רק על האסטרטגיה, הניהול, ההזדמנויות – אלא העשייה היומיומית.
  2. תפקידו של יועץ עסקי המתמחה באופרציות, הינו להבין מה קורה בעסק, ומה צריך לקרות כדי להשיג את אותן תוצאות, או תוצאות טובות בהרבה, תוך ייעול עלויות משמעותי. ובקיצור, לעשות אופטימיזציה לבית עסק נתון, כדי לוודא שהוא מתייעל עסקית, כלכלית, מודלים עסקיים, ניהולית וכן הלאה.

מה זה ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ברובד הפיננסי?

כאמור, ישנו גם ייעוץ עסקי לעסקים קטנים המתמקד ברובד הפיננסי של העסק. במסגרתו, שמים את תשומת הלב על מה שקורה בפן הכלכלי, לרבות:

  1. אבחון הבריאות הפיננסית של העסק וההתנהלות הכלכלית הקיימת
  2. תמיכה בקבלת החלטות בנוגע למינוף משאבים קיימים, מימון, השקעות וכיוצא בזה
  3. תכנון פיננסי, ייעוץ כלכלי, פתיחת אופקים כלכליים חדשים וכיוצא בזה.
  4. ובאופן כללי – להבין איך לעשות דברים נכון, ולהשתמש כהלכה במשאבים של העסק למען צמיחתו המיטיבה.

מדוע חשוב למצוא את היועץ המתאים עבורך?

יש לא מעט סוגים של יועצים עסקיים. ויש כאלו המחזיקים בכל הכובעים. למה? כי הם יכולים. כי הם רוצים. וכי זה מאוד מעניין, מגוון ומהנה לתת ללקוח את האפשרות לטעום מכל העולמות.

בין אם בית עסק קטן או בינוני צריך ייעוץ פיננסי, שיווקי, אופרציונלי, אסטרטגי וכן הלאה – יועץ עסקי המחזיק בכל הכובעים יידע מה להגיד. יהיה לו את הניסיון המתאים כדי לזהות מה בית העסק צריך, כמו גם את היכולת לאבחן, לגלות פתרונות רלוונטיים ולהנגיש זאת באופן צלול למנהלי ובעלי העסק.

עקב כך שיש לא מעט סוגים של יועצים, או יותר נכון, ייעוץ עסקי לעסקים קטנים המתבסס על נישה מסוימת – יש להבין באיזו נישה רוצים עזרה. האם מדובר בנישה שיווקית, פיננסית, מכירתית, אסטרטגית או אחרת? האם מדובר בכל הנישות? וגם לאחר שנבחרה נישה, באיזה תת תחום מאוד ספציפי מדובר? כי לאחר כשאנחנו יודעים את זה, אנחנו במרחק חיפוש גוגל אחד (או פה לאוזן אחד) מלמצוא את היועץ המתאים.

כדי לדעת אם מצאת מישהו שבאמת יכול להעניק לך ייעוץ עסקי לעסקים קטנים באופן שייתן לך מענה על הצרכים, ביכולתך להיוועץ עם האינטואיציה שלך כמו גם לשאול את היועץ עצמו מספר שאלות כדי לעמוד על מהותו.

איך לדעת אם מצאת את היועץ המתאים עבורך?

באם מצאת יועץ עסקי על בסיס המלצה אישית ממכר או חבר, ביכולתך לשאול אותו על פי מה המליץ על אותו יועץ למען ייעוץ עסקי לעסקים קטנים. על בסיס זה, ניתן לראות מה החבר או המכר מעריך באותו יועץ, ואם או למה זה רלוונטי כלפיך.

באם מדובר ביועץ עסקי אשר מצאת דרך חיפוש בגוגל, או פשוט כזה שהתחלת מגעים עימו מבלי שהכרת אותו כדרך הפנייה ממקור אמין, ביכולתך לשאול את היועץ מספר שאלות, כדי להבין קצת מאיזה מקום היועץ מגיע, ומה עמדתו לגבי ייעוץ עסקי לעסקים קטנים. לרבות:

  1. מה הרקע והניסיון שלו במסגרת ייעוץ עסקי לעסקים קטנים.
  2. מה התהליכים העסקיים שלו. או במילים אחרות, מה הוא באמת עושה כשהוא מגיע לעסק.
  3. לאיזה תוצאות ניתן לצפות. ו/או, אילו תוצאות הוא הגשים עבור לקוחות בעברו.
  4. האם ניתן לדבר עם לקוחות אחרים אשר ישתפו את המסע שלהם עם אותו יועץ ויספרו כיצד התהליכים של אותו יועץ, ותמיכתו – השפיעו על הצמיחה העסקית שלהם.
  5. אם רוצים, אף על פי שזה לא כזה הכרחי – ניתן לבקש הסמכות קודמות בנישה המקצועית הנתונה. לדוגמה, אם היועץ מתכוון לעזור ברבדים פיננסים, ניתן לבדוק אם יש לו הסמכה לזה. באופן עקרוני, תוצאות מדברות מספיק חזק. אם יש לו הצלחות קודמות ואנשים שיעידו על כך, סביר להניח שהוא יודע מה הוא עושה. אך לאלו שבכל מקרה מעוניינים לדעת מה הרקע המקצועי שלו, שאלה זו יכולה להתאים.
  6. באופן דומה, יש לוודא שמדובר ביועץ עסקי מנוסה ומקצועי. כלומר, ביועץ אשר פיתח עסקים בעברו, ועל פי כן מכיר את הזירה. ניתן לשאול אותו על הצלחות בזירה העסקית.
  7. ניתן לשאול את היועץ, כיצד ייעוץ עסקי לעסקים קטנים מצידו יכול להתאים לעסק בהקשר נתון. אם לדוגמה מדובר ביועץ המתמחה בעסקים דיגיטליים, יש לבדוק אם זה רלוונטי לעסקים בתחום עריכת הדין ואם הוא יכול להחיל את המומחיות שלו גם בנישות אחרות.
מודלים עסקיים המתבססים על אסטרטגיה כלכלית
ייעוץ עסקי לעסקים קטנים

האם היועץ עובר את "מבחן השקט"?

לאחר שדיברת עם היועץ, ובדקת אם הוא אכן יכול לעזור, ניתן להיכנס קצת לחלק "הבשרי" של הבקשה שלך לעזרה ותמיכה. ביכולתך לפרוס לפניו את האתגרים שלך, ולתת לו הצצה לעולמך. ולראות, כיצד היועץ מגיב.

סביר להניח שהוא לא ייכנס איתך לסשן אימוני / ייעוצי ראשון (אלא אם כן זה משהו שהוא כן עושה), אך ניתן להתרשם מהצורה בה הוא מרגיש בנוח (או לא), או מרמת הביטחון השקטה והטבעית שיש לו אל מול מה שהעלית, כדי לדעת אם הוא מספיק נוכח ובטוח בעצמו כדי להאמין שהוא יכול לעזור לך.

זה לא אומר שזו חותמת אמינות מוחלטת, אך זה כן סממן שקט כזה שיכול לעזור לך לאמוד את יכולתו של אותו יועץ, על כל פנים, להאמין שהוא יכול לעזור לך. בסופו של דבר, כל אחד יכול להעניק ייעוץ עסקי לעסקים קטנים, שכן כל אחד יכול לראות את העסק שלך מבחוץ.

ועם זאת, אלו שעשו את הדרך, שצלחו אי אילו הצלחות ומאמינים ביכולתם בכל מיני הקשרים – יכולים להפגין מעין הילה שקטה ובטוחה שכזו. לפרטים נוספים, ולבחינת מבחן השקט בשיחת טלפון אחת, ניתן ליצור עימנו קשר.

אני מזמין אתכם לעשות את הצעד הראשון בשיחת ייעוץ ללא התחייבות

שאלות נפוצות על ייעוץ עסקי לעסקים קטנים:

יעוץ עסקי לעסקים קטנים שלומי גבאי הוא שירות מקצועי שמיועד למנהלי עסקים קטנים ועסקאות פרטיות. היעוץ הוא תהליך המכוון לעזור למנהלי העסק לתכנן, לפתח ולשפר את העסק שלהם.

יעוץ עסקי לעסקים קטנים שלומי גבאי מתאים לבעלי עסקים קטנים ועסקאות פרטיות שרוצים להגדיל את העסק שלהם, למנף את הפוטנציאל הפיננסי של העסק ולשפר את החשיבה העסקית שלהם.

יעוץ עסקי לעסקים קטנים שלומי גבאי מספק שירותי ייעוץ וליווי במגוון נושאים עסקיים, כגון פיתוח תוכניות עסקיות, ניהול כספים, מימון, שיווק, מכירות ועוד. השירותים מכוונים לסייע לעסקים לצמוח, להתחזק ולהצליח.

שלומי גבאי
שלומי גבאי

יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.

מאמרים נוספים

אודות שלומי גבאי

שלומי גבאי, יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם. בתהליך הליווי, מבצע שלומי אנליזה לעסק ברמת המאקרו והמיקרו.

למידע נוסף >>>

תוכן עניינים

דברו איתי