כיצד לבחור את היועץ העסקי המתאים?

כיצד לבחור את היועץ העסקי המתאים?

לבחירת היועץ העסקי המתאים משמעות גדולה ביותר, בכל הקשור להצלחת העסק שלכם. שכירת יועץ עסקי היא הדבר הכון ביותר לעשותו כאשר ברצונכם להניע את גלגלי העסק קדימה, להתגבר על מכשלות ולתכנן אסטרטגיות שונות בדרך למטרה. 

מה עליכם לבדוק בבואכם לבחור את היועץ העסקי, כך שתוכלו להיות (כמה שיותר) בטוחים שקבלתם את ההחלטה הנכונה ובחרתם את היועץ המתאים ביותר לצרכים שלכם? בואו נבדוק.

מטרות

לפני שאתם פוצחים במסע חיפושים אחר היועץ המתאים חשוב שתגדירו לעצמכם מהן המטרות המדויקות שלכם (ככל שניתן).

מהם התחומים הייחודיים בהם אתם חשים שאתם אולי זקוקים לסיוע. שלב זה ייתן לכם את המושג הראשוני איזו התמחות אתם מחפשים. שיווקי? תכנון אסטרטגי? ניהול פיננסי?

הגדרת משאבים

עליכם לדעת מהו התקציב אותו אתם מייעדים לצורך שירותי הייעוץ ולוודא שאכן עומדים לרשותכם המשאבים הדרושים.

לשירותי ייעוץ עסקי יש להסתכל מתוך פרספקטיבה של השקעה שנועדה להחזיר את עצמה. מטרתנו היא לבחון כיצד ניתן לתעל את הקיים בעסק ולהצעיד אותו אל עבר יעדים חדשים ורווחיות גבוהה יותר.

ניסיון / וותק

לאחר שקבעתם את המטרות ואתם יודעים מהו הסיוע לו אתם נדרשים, חשוב שתחפשו יועץ עסקי בעל ניסיון הקשור במישרין לנושא בו אתם מבקשים לטפל.

חשוב שיהיה זה יועץ שכבר התנסה בהתמודדויות עם אתגרים הדומים לאותם אתגרים שאתם ניצבים בפניהם, ולכן יוכל להציע לכם תובנות ואסטרטגיות מותאמות.

יועץ עם ניסיון מעשי רב שנים, שכבר עבד בתחום בו מתמחה העסק שלכם, יעניק את הביטחון שהוא אכן יספק את הפתרונות המעשיים למען השגת המטרות שהצבתם לפניו. אל תהססו לבקש מהיועצים אליהם אתם פונים המלצות מחברות איתם עבדו. 

כאשר שוכרים יועץ עסקי, שואפים, באופן הטבעי והברור ביותר לעבוד עם יועץ בעל מוניטין חזק ותוצאות מוכחות. אין כמו המלצות של לקוחות עבר מרוצים, על מנת לבסס מוניטין שכזה.

מומחיות בתחום בו נדרשת עזרת היועץ

בין אם אתם זקוקים לעזרה בתכנון פיננסי, בשיווק, או בכל היבט אחר, חשוב שתבחרו יועץ בעל ידע וכישורים בתחום בו אתם מבקשים להתרכז.

אני למשל מתמחה בפן הפיננסי ובפן המכירתי. בהיבטים שיווקיים אני מבין, אך לא אבחר לקחת ייעוץ שמתמקד אך ורק בשיווק; זאת לעומת ייעוץ עסקי המתמקד במכירות ובבדיקת רווחיות העסק.

פגישה מקדימה

פגישה מקדימה עם היועץ, על מנת שיציג בפניכם את כלל הגישות, העקרונות, ושיטות הפעולה בהן הוא דוגל ולפיהן הוא פועל. 

לכל יועץ יכולות להיות גישות שונות ועל מנת לקבל מושג אם הגישה של היועץ מתאימה לתרבות הארגונית של החברה או העסק שלכם, כדאי שתכירו אותן.

תקשורת בן אישית

על מנת שתצליחו לקדם את העסק שלכם, חיוני שתהיה, ביניכם לבין היועץ, תקשורת בינאישית פתוחה.

חשוב שתחושו שאתם בוחרים יועץ שיודע להקשיב ושמעורר בכם ביטחון. שאתם חשים בנוח בחברתו, ובטוחים שהוא אכן מחויב לעסק ומכוון מטרה – לסייע לכם להגיע להישגים אליהם אתם שואפים.

אם אתם חשים באי נוחות מול היועץ בפגישה או בפגישות הראשונות, יש סיכוי שלא תצליחו לעבוד יחד לאורך זמן.

לסיכום

בחירת היועץ העסקי המתאים לצרכים שלכם היא החלטה שאמורה להשפיע לטובה לטווח ארוך מאד, על העסק שלכם.

בחירת היועץ העסקי הנכון כרוכה אמנם בסקר יסודי, אך הזמן שתקדישו לבחירת היועץ העסקי הנכון, שיוכל לנהל אתכם (ואתם אתו) יחסי עבודה טובים של שיח ואמון, ולספק לכם את כל ההדרכה והתמיכה הדרושים לעסק, יצדיק את עצמו, וכך תוכלו להשיג את המטרות שהצבתם לעצמכם.

אני מזמין אתכם לעשות את הצעד הראשון בשיחת ייעוץ ללא התחייבות

שלומי גבאי
שלומי גבאי

יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.

מאמרים נוספים

אודות שלומי גבאי

שלומי גבאי, יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם. בתהליך הליווי, מבצע שלומי אנליזה לעסק ברמת המאקרו והמיקרו.

למידע נוסף >>>

תוכן עניינים

דברו איתי