ליווי עסקי לחברות גדולות

ליווי עסקי לחברות גדולות

חברה רחבת ידיים ובעלת היקף פעילות העומד על עשרות מיליוני שקלים בשנה, יכולה למצוא את עצמה בצמתים רבים ומשתנים; הנהגתה של החברה אל עבר יעדי מכירה חדשים, הצעדת החברה אל עבר שינויי התייעלות, השקת מוצר או מוצרים חדשים / שירותים חדשים, השקת אגף חדש, מיזוגים ועוד.

בהיקפי פעילות שכאלו, ובמורכבות ארגונית שכזו, כל שינוי כרוך במלאכת מחשבת ובהבנה מדויקת של כלל המרכיבים הלוקחים חלק במהלך.

השקת מוצר חדש בהכרח תשפיע על מחלקת המכירות שכמובן גם תשפיע על מחלקת השירות ומחלקת התמיכה הטכנית. ייתכן ויידרש גם להכשיר את העובדים על המוצרים החדשים, או אפילו להיכנס למלאכת גיוס מחודשת.

התייעלות? עם גודלו של הארגון, כך התהליכים ותתי-התהליכים אותם נבקש לחקור הם רבים יותר ומורכבים יותר. זיהוי ה'כשל' שפוגע ברווחיות החברה יצריך 'עבודת בילוש' אם נקרא לזה כך, לרבות סיורים במחלקות החברה, בדיקת הדו"חות הכספיים והבנה מלאה באשר לגלגלי השיניים המניעים את פעילותה.

ליווי מלא למען מהלך נכון ובריא

בעוד שבייעוץ העסקי מדובר בפגישות יזומות (שבועיות, כל שבועיים, מדי חודש וכיוצא בזאת), לחברות בעלות היקפי פעילות גדולים הנדרשות למהלכים משמעותיים, אני נוהג להציע שירות אקסקלוסיבי יותר ובזמינות מלאה בכל רגע נתון.

במשך פרק זמן מסוים עליו נחליט ובהתאם ליעדים שנציב לעצמנו, אתלווה אליכם לכל מהלך ומהלך, ואתפקד כיד ימינכם. אדם הנמצא יחד אתכם באותה הסירה ושמקבל החלטות יחד אתכם באותם הצמתים.

בחברה גדולה, הרזולוציה מוכרחה להיות ממוקדת יותר, לרדת אל הפרטים הקטנים, ולבחון כל אגף ואגף.

לאחר שאכיר את הנפשות הפועלות, אלמד את התהליכים התפעוליים והפיננסיים ולמעשה אבין את הלב הפועם של החברה, אתווה יחד אתכם תוכנית אסטרטגית מפורטת המסבירה כל מהלך ומהלך.

אילו יעדים ואתגרים מאפיינים חברות גדולות?

מיזוג חברות

התמזגות החברה עם חברה המשלימה את שירותיה או חברה המביאה עמה שירות או מוצר חדשים.

תהליך המיזוג מצריך מחקר מעמיק הבוחן את יעילות המהלך והשפעותיו לטווח הקרוב והרחוק, היערכות מקדימה, בחינת היבטים משפטיים, פיננסיים וארגוניים, אופן קליטת העובדים והמחלקות, שיפור וייעול סד"כ העובדים בהתאם לצרכי החברה הממזגת ועוד.

מטרתי בליווי עסקי לחברות גדולות הנמצאות בהליכי מיזוג, הוא לקחת חלק בכל שלב ושלב, החל מן המחקר המקדים, דרך ניהול המשאב האנושי ועד לניהול המהלך בפועל.

רכישת חברה

לצד מהלך למיזוג 2 חברות לכדי יחידה אחת, יהיו שיבקשו לרכוש חברה גדולה ולנהלה באופן נפרד לחלוטין.

דומה אך שונה, גם כאן נבקש לערוך מחקר מקיף, לבחון את בריאותה הפיננסית והתפעולית של החברה הנרכשת, לסייר במחלקות ובאגפים, להכיר את הנפשות הפועלות ולהתוות את הדרך עם תוכנית עסקית ואסטרטגית סדורה.

ברבים מן המקרים, הליווי העסקי אמנם מתחיל מבדיקת כדאיות הרכישה, אך ממשיך הלאה בחודשים הראשונים לניהולה של החברה בפועל (ולעתים לפרקי זמן ממושכים אף יותר, תלוי בצרכי הלקוח/ה).

מכירת פעילות החברה

מכירת פעילות החברה הינה אירוע בעל משמעות עצומה, ולעתים יהיה מדובר בהזדמנות כלכלית משמעותית ואף חד-פעמית עבור המוכרים.

אקזיט מוצלח המביא עמו סכומי עתק, טומן בחובו תהליך ממושך וגורמים רבים המשפיעים על הכשרתו את המהלך בפועל.

לצד תהליכי התייעלות, מיזוגים ורכישות, ליווי עסקי לחברות גדולות נוגע גם במכירת הפעילות, ומצריך לא אחת, אדם מנוסה שיישב יחד עם צוותי המשא ומתן, יכיר את הנתונים ויתווה יחד עם מקבלי ההחלטות, כל צעד וצעד.

התרחבות פעילות החברה באופן טבעי

התרחבותה של פעילות החברה יכולה לנבוע מארגון שגדל וגדל באופן הדרגתי וללא יד מכוונת. כך אט-אט, מתחוורת תמונת מצב ובה החברה גדלה לממדים משמעותיים, אך "איבריה" הפנימיים לא גדלו יחד איתה.

הדבר מוביל למעין פתרונות "פלסטר', שאולי מאפשרים את המשך הפעילות התקינה, כלפי חוץ, אך מתחת לפני השטח עלולים להיווצר ליקויים תפעוליים, הפוגעים בהיבטי המכירה והשירות, ובשורה התחתונה – פוגעים ברווחיותה של החברה.

נבקש לבחון את המחלקות השונות ולהטמיע צעדי ייעול, לעתים כאלו שיתאפיינו בשינויים ארגוניים משמעותיים.

התרחבות החברה באופן יזום

שירות המתאר חברה המבקשת להקים אגף חדש בשורותיה, המעוניינת להשיק מוצר או שירות חדשים, או להגיע אל קהלי יעד חדשים.

ליווי עסקי לחברה גדולה המבקשת לבצע מהלך שכזה, יכלול היערכות מקדימה לרבות חקר שוק, בדיקת מתחרים וקהלי יעד, וכן הצבת יעדים ברורים המגובים באסטרטגיה המפרטת כל מהלך וכל משאב לו נזדקק.

שירותי ליווי וייעוץ למנכ"לים/ות

לצד כל המהלכים שמניתי זה עתה, ליווי עסקי לחברות גדולות הוא שירות שיכול להיות לעזר רב עבור בעלי החברה אשר הקימו את העסק במו ידיהם, ראו את החברה צומחת ומתפתחת ומצאו עצמם כמנכ"לי חברה גדולה.

זהו ליווי עסקי אותו אני נוהג לתאר ככזה המתכתב עם עולמות הקואצ'ינג והמנטורינג.

אני כאן על מנת להקנות לכם את הידע הפרקטי הנדרש להובלת חברות בעלות היקף פעילות גדול. אעמוד לצידכם בהחלטות הניהוליות והאסטרטגיות תוך שנלמד כיצד לקחת בחשבון גורמים רבים ומשמעותיים.

התייעצו איתי

ברוכים הבאים לאתרי, שמי שלומי גבאי, אני יועץ עסקי, יועץ אסטרטגי ומנטור למנהלים.

בכל שאלה והתייעצות בנושא ליווי עסקי לחברה, אני מזמין אתכם ליצור איתי קשר טלפוני או להשאיר לי פניה באתר.

אשמח לשוב אליכם בהקדם, ולבחון יחד אתכם כיצד ניתן להצעיד את החברה אל עבר יעדיה.

אני מזמין אתכם לעשות את הצעד הראשון בשיחת ייעוץ ללא התחייבות

שלומי גבאי
שלומי גבאי

יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.

מאמרים נוספים

אודות שלומי גבאי

שלומי גבאי, יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם. בתהליך הליווי, מבצע שלומי אנליזה לעסק ברמת המאקרו והמיקרו.

למידע נוסף >>>

תוכן עניינים

דברו איתי