ייעוץ עסקי ליבואנים

ייעוץ עסקי ליבואנים

פעמים רבות אני מדגיש את חשיבות הניסיון שיועץ העסקי מביא עמו אל בית העסק. אני סבור שבתחום הייבוא והייצוא המתאפיין במורכבות רבה, הניסיון והידע של היועץ מקבלים אף משנה תוקף.

אני מניח שאיני מחדש לכם כי על היבואנים חלה חובה להפגין בקיאות מרבית בכל היבטי הרגולציה עבור המוצר אותו הם מייבאים, החל מטפסים, ביורוקרטיה ועד לניהול תהליכים לוגיסטיים בינלאומיים ומקומיים.

חשוב לדעת מהן התקנות הנוגעות למוצר אותו  רוצים לייבא? מהו התהליך הנדרש בעבודה מול מכון התקנים או לשכות המסחר? ועוד.

מטרתי כאן היא לבחון, יחד אתכם, כיצד להצעיד את העסק שלכם קדימה. לבחון, יחד, את התהליכים הפנים-ארגוניים, כאשר היעד הניצב לנגד עינינו, הוא שורת הרווח – להביא לביסוסו של עסק משגשג.

התווית נהלי עבודה ברורים

סדר וארגון הוא כלי עזר חשוב והכרחי עבור כל בית עסק, וחשיבותו עבור יבואנים היא כפולה ומכופלת.

יחד נתווה תוכנית ברורה המסדירה את כל היבטי התפעול הפנימיים של העסק שלכם.

אחד מנושאי התפעול אותם עלינו להכיר הם המפעלים מהם אתם מייבאים את המוצר שלכם. כמו כן עליכם להכיר את החוקים והרגולציות הנהוגות במדינות מהן אתם עתידים לייבא. חשוב מאוד להכיר את שוני הקיים שבין החוקים במדינת המוצא אל מול מדינת ישראל.

בנוסף, יבואן המבקש לייצב את עסקיו ולייצר מערך מבוסס ומסודר, מוכרח ללמוד כיצד לערוך סקר ספקים יסודי ומעמיק.

אספר לכם על מקרה שבו ייבואן לא שלט בכל תהליך הייבוא והרגולציה הרלוונטית. יבואן ישראלי החליט לייבא מוצר מסוים. אך, בפועל כאשר המוצר הגיע הוא קיבל מוצר שהיה שונה  מן הסטנדרט שנקבע. לא דובר רק בטיב מוצר ירוד, אלא גם בהבדלים ומאפיינים שלא עברו את מכון התקנים. הנ"ל  הביא לכך שהמכולה נתקעה במכס. הביורוקרטיה היתה קשה ומאתגרת וכל המצב הביא את היבואן להפסדים כספיים אדירים. אם היה שואל בתהליך היה יכול להמנע מהמצב אליו נקלע.

אינכם מכירים היטב את תהליך הייבוא? אתם עדיין יכולים לייבא – אני כאן בכדי לייעץ לכם וללוות אתכם בכל תהליך הייבוא על מנת שמקרים מסוג זה שתיארתי לא יקרו לכם.

מאחר ובענף הייבוא משלמים עבור המכולה עוד בטרם החלה לעשות את מסעה לישראל, הרי שעלינו להיות בטוחים במאת האחוזים בטיב המוצר, וביכולת שלנו 'להשמיש' אותו בארץ.

הייעוץ העסקי שאני נותן ליבואנים הוא צמוד, עקבי ומלא ומגיע גם לפרטים הקטנים ביותר בתהליך.

ביצוע מחקר מעמיק

כשם שתהליך הייבוא מוכרח להיות מסודר בקפידה, כך גם צריך להיות המחקר המקדים על המוצר אותו אנו עתידים לייבא.

ישנם לשם הדוגמה, מוצרים שמוכרחים לעבור תקנים ורגולציות רבות עד מאוד, דבר אשר עשוי להרתיע חלק מן היבואנים מהבאת המוצר.

תוספי תזונה וצעצועים  הן שתי דוגמאות למוצרים המוכרחים לעבור במכון התקנים. תוספי התזונה נדרשים גם את אישור של משרד הבריאות.

קחו בחשבון כי אינכם יכולים לייבא כל מוצר  ולשווקו בארץ על דעת עצמכם.

מחקר מעמיק והיכרות עם מקורות המידע הנדרשים בתחום הייבוא , יאפשרו לכם להבין לאיזו רגולציה אתם כפופים, האם לייבא את המוצר או שמא לקבל החלטה אחרת, וכן להחליט באילו מבין הספקים בחו"ל עליכם לבחור.

היבטים עסקיים בייבוא

בנוסף לרגולציה, בעלי עסק העוסקים בייבוא מוכרחים להפגין בקיאות מרבית בכל היבטי הלוגיסטיקה של הייבוא. 

חשוב שתדעו כיצד לבחור בעמיל המכס שיעבוד עמכם כשותף לכל דבר ועניין – אני כאן בכדי לסייע לכם בכך. יחד, נכיר גם את התהליכים, היתרונות והחסרונות הגלומים בשילוח אווירי, ימי ויבשתי.

נלמד לעקוב ולזהות טרנדים והזדמנויות חדשות למוצרים שתוכלו לייבא. כך, תוכלו ליהנות ממעין 'זכות ראשונים' וכך לייצר "באז" סביב העסק שלכם. יחד אסייע לכם כיצד לאתר ספקים משתלמים שיאפשרו לכם להיות תחרותיים אל מול השחקנים הנוספים בשוק.

את כל אלו ועוד אעשה יחד עמכם, בליווי צמוד במהלך כל תקופת הייעוץ בה תבחרו.

מיהו קהל היעד לייעוץ עסקי ליבואנים?

אני מספק ייעוץ, בין היתר בתחום זה, החל מיבואנים המספקים את שירותיהם עבור עסקים מקומיים בישראל ועד לעסקים מקומיים המייבאים עבור עצמם את המוצרים שלהם.

ייבוא, גם אם הוא מתאפיין בקו מוצרים אחד, עדיין מביא עמו מורכבות המצריכה ליווי צמוד ותהליך למידה, כל זאת ועוד למען ביסוסו של עסק משגשג ורווחי.

התייעצו איתי

ברוכים הבאים לאתרי, שמי שלומי גבאי, יועץ עסקי בכיר, יועץ אסטרטגי ומנטור למנהלים.

ייעוץ עסקי ליבואנים כרוך בהיבטים רבים ומשתנים, החל מהביורוקרטיה הנלווית לתחום, דרך הרגולציה ועד להיבטים לוגיסטיים ועסקיים.

אני מביא עמי ניסיון רב בנושא זה, תוך הקפדה על תוכנית ייעוץ צמודה המותאמת באופן אישי לצרכים ולייעדים של בית העסק.

בכל שאלה והתייעצות בנושא, אני מזמין אתכם ליצור איתי קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר.

אני מזמין אתכם לעשות את הצעד הראשון בשיחת ייעוץ ללא התחייבות

שלומי גבאי
שלומי גבאי

יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.

מאמרים נוספים

אודות שלומי גבאי

שלומי גבאי, יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם. בתהליך הליווי, מבצע שלומי אנליזה לעסק ברמת המאקרו והמיקרו.

למידע נוסף >>>

תוכן עניינים

דברו איתי