ייעוץ עסקי לחברות תיירות

ייעוץ עסקי לחברות תיירות

תעשיית התיירות ידועה כענף ובו הדבר הקבוע היחידי, הוא הדינמיות הבלתי פוסקת.

חברות וסוכנויות טיולים, כמו גם סוכנויות המפיקות אטרקציות תיירותיות פרטניות, כולן ככולן מקפידות להקדים את הטרנדים הבאים, לזהות מגמות ולענות על צרכי השוק.

בישראל, ענף התיירות נאלץ להתמודד לא רק עם האתגרים חובקי העולם עמם מתמודדות כל סוכנויות וחברות התיירות, אלא גם עם מציאות ביטחונית מורכבת ומתעתעת וכן עם התייקרות מחירים המקשה על האיזון שבין תחרותיות עסקית לבין רווחיות.

מה מבליט אותנו?

תחום התיירות טומן בחובו ענפים וערוצים שונים, ולנגד עינינו מוכרחה להתייצב השאלה הבאה: מה מייחד אותנו? מהו הקול שלנו?

ייחודיות יכולה לבוא לידי ביטוי בבית מלון המעוצב בקונספט מסוים או ששוכן באזור מסוים. 

ייחודיות יכולה לבוא לידי ביטוי בתיירות הקולינרית עם סיורים הכוללים מאכלים מסורתיים מקומיים או התנסויות אקזוטיות במאכלי שף ייחודיים.

תיירות הרפתקנית גם היא מביאה עמה ייחודיות כאשר היא משלבת בין הנופים המקומיים לבין פעילויות אקסטרים.

המודעות לאיכות הסביבה שהלכה וגברה בשנים האחרונות יכולה אף היא להיות מתורגמת למשל לטיולים המתמקדים בתיירות אחראית ובת-קיימא המלמדת על מאמצי השימור המקומיים.

די בדוגמאות ספורות אלו, על מנת שנבין כי מדובר בקרקע פורייה לרעיונות נהדרים, מקוריים ובעלי קהלי יעד שונים בתכלית.

על-כן, מן הרגע שבו נענה על שאלה זו באופן ברור וצלול, הרי שנוכל לייצר תחרות טובה יותר, לתעל את מאמצי השיווק באופן נכון, להביא לרווחיות גבוהה יותר ולשירות איכותי יותר.

אסטרטגיה ארוכת טווח

את מאמר זה פתחתי במאפיין הבולט של ענף התיירות והוא הדינמיקה שאיננה פוסקת לרגע.

על אף כל זאת, עלינו ליצור לעצמנו תכנון אסטרטגי המביט אל הטווח הארוך, תכנון המתבסס על ניתוח השוק, הערכת המתחרים וזיהוי מגמות עכשוויות ועתידיות.

אסטרטגיה ארוכת טווח יכולה גם לתת מענה לשינויים בלתי צפויים.

ענף התיירות בישראל איננו יודע לחזות מתי תתפתח מציאות ביטחונית בעייתית שלפתע תפחית באופן ניכר את מספר תיירי הפנים והחוץ.

לצד התוכניות הנשענות על מציאות ברורה ונהירה, ניתן וחשוב גם להתכונן לקראת שינויים בלתי צפויים. כיצד נוכל להתמודד עם מצבים יוצאי דופן בצורה יצירתית? אילו שירותים זמניים נוכל לספק כחלופה?

אם אנחנו חברת תיירות הפונה בעיקר לתיירות חוץ, עלינו לבחון כיצד נוכל לפתוח את שערינו לתיירות הפנים באם ויקום הצורך. או אולי להפוך את האטרקציה מכזאת הנסמכת על תיירים הפוקדים את המקום, לאטרקציה ניידת אותה ניתן להזמין בנקודות שונות בארץ.

בדיקת הסטטוס הקיים

ייעוץ עסקי לחברות תיירות דומה בחלקיו השונים גם לייעוץ וליווי הניתן לחברות וגופים אחרים.

בעת שאני מגיע ללוות חברת או סוכנות תיירות, עלי לבדוק את יעילות המחלקות, פעילות העובדים, ערוצי השיווק הקיימים ותועלתם, הרווחיות הקיימת, תמחור החבילות ועד לעבודה אל מול ספקים. מהו החזון? מהם היעדים?

בשונה מעסקים אחרים, בחברות תיירות זוהי חובה של ממש לבדוק את הפלטפורמות שבאמצעותן הלקוחות הפוטנציאליים יוצרים קשר עם עובדי ועובדות החברה. 

האם מדובר באתר בו ניתן לבצע הזמנות אונליין? מהי חוויית המשתמש של האתר? האם הוא קולע לקהל היעד או שמא אנו לא מדברים בשפתו? האם כדאי לשלב שירות טלפוני? ויתרה מזאת, האם מומלץ שנדגיש ונדרבן שירות טלפוני? פעמים רבות בתחום התיירות, מתגלה תמונת מצב ובה שיחה עם נציג מכירות המשולבת בתסריט שיחה קפדני, יכולה להניב עסקאות גדולות ושמנות הרבה יותר.

ומה באשר לשוק הצעיר? ייתכן ושירות באמצעות הוואטסאפ יוכל לענות על רצונם של הצעירים במענה כאן ועכשיו, ומבלי לשוחח או להתכתב בצ'אט.

יעילות תפעולית

יעילותו של הצוות זהו המרכז של כל מיזם תיירותי מצליח.

כחלק משירותיי למתן ייעוץ עסקי לחברות תיירות, עלי להעמיק בתהליכים הפנים-ארגונים של החברה.

עלינו לזהות אילו מחלקות מפגינות יעילות מרבית ואילו לא, כיצד סד"כ העובדים תורם לפעילות הארגון. האם ניתן להביא לחיסכון בעלויות לצד שיפור הפרודוקטיביות? האם התקשורת שבין מחלקת המכירות למחלקת השירות ולהפך פועלת כהלכה?

לעתים, הטמעתן של טכנולוגיות חדשות (ואף וותיקות ואיכותיות) יכולה לשפר את השירות והתפעול באופן דרמטי; דבר המשפיע על שביעות רצון הלקוחות.

זכרו כי חוויה חיובית מצד הלקוחות, משמעה לקוחות ממליצים, ביקורות חיוביות ברשת ויצירתה של חברת / סוכנות תיירות משגשגת ובעלת שם.

התייעצו איתי

שמי שלומי גבאי, יועץ עסקי ואסטרטגי. ברוכים הבאים לאתרי. 

לאורך השנים צברתי ניסיון רב בליווי חברות וסוכנויות תיירות. התהליך שאני מציע הוא אישי ונועד להוביל את עסקכם לשגשוג כלכלי תוך התאמה אישית מלאה.

בכל שאלה והתייעצות בנושא ייעוץ עסקי לחברות תיירות אני מזמין אתכם ליצור איתי קשר טלפוני או להשאיר לי פניה באתר.

אני מזמין אתכם לעשות את הצעד הראשון בשיחת ייעוץ ללא התחייבות

שלומי גבאי
שלומי גבאי

יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.

מאמרים נוספים

אודות שלומי גבאי

שלומי גבאי, יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם. בתהליך הליווי, מבצע שלומי אנליזה לעסק ברמת המאקרו והמיקרו.

למידע נוסף >>>

תוכן עניינים

דברו איתי