ייעוץ עסקי לגידול רווחיות העסק

ייעוץ עסקי לגידול רווחיות העסק

בעלי עסקים רבים מרגישים כי הרווחים שמניב בית העסק אינם עומדים ברף של הציפיות והשאיפות שלהם. במצבים כאלה פנייה לייעוץ עסקי יכולה לחולל שינויים משמעותיים בפרק זמן קצר, וכתוצאה מכך להביא למחזור מכירות גבוה יותר ולהגביר את הרווחיות.

לייעוץ עסקי יכולה להיות השפעה חיובית על היבטים שונים של יכולות הניהול של בעל העסק על פני רמות פעילות שונות. מסביר שלמה גבאי יועץ עסקי ותיק ומיומן,  זה לא מתמקד רק בשיפור הרווחיות אלא גם בשיפור מיומנויות הניהול הכוללות.

המטרה העיקרית של ייעוץ עסקי, מתחילתו ועד סופו, היא להגביר את הרווחיות. זה לא משנה אם העסק חווה כרגע האטה, מתמודד עם אתגרים, עובר שינוי מבנה ניהולי או שהוא כבר במצב יציב למדי. הרצון לשפר ולמנף את הפוטנציאל הגלום בעסק הוא השאיפה של כל בעל עסק בכל תחום ובכל מצב.

אני מזמין אתכם לעשות את הצעד הראשון בשיחת ייעוץ ללא התחייבות

ייעוץ עסקי לגידול רווחיות העסק –6  טיפים ועצות טובות

למכור יותר מוצרים רווחיים

כל בעל עסק יודע  מהם המוצרים הרווחיים יותר בעסק ומהם המוצרים הרווחיים פחות. כדי להגדיל באופן מידי את הרווח הכללי של העסק שלכם מומלץ להתרכז בקידום ומכירה של המוצרים הרווחיים ביותר. לצורך זה עליכם לבדוק היטב את הרווחיות של כל מוצר ולהכין תכנית שיווק חדשה המותאמת למכירה מוגברת של המוצרים הרווחיים.

קביעת מחיר גבוה יותר למוצר

לפני שאתם מעלים את המחיר של המוצר אתם חייבים לקחת בחשבון גורמים מסוימים העלולים להשפיע על הביקוש של המוצר ולהביא למחזור נמוך יותר של מכירות. קביעת מחיר גבוה יותר היא החלטה המחייבת דיון מעמיק.

העלאת הרווחיות של המוצר

אתם יכולים להעלות את הרווחיות של המוצר במספר דרכים:

להפחית את עלות המוצר

אפשר להפחית את עלות המוצר, לדוגמה, באמצעות החלפת ספקים לחומרי הגלם בעלויות נמוכות יותר, אך שימו לב שהחלפת הספק לא תפגע באיכות חומרי הגלם ובסופו של דבר באיכות המוצר.

לשנות את כמויות חומרי הגלם המשמשים לייצור

אם אתם, למשל, מייצרים עוגיות עם שוקולד ואגוזים, אתם יכולים להפחית את כמות השוקולד בעוגה. אך שימו לב, הפחתה של כמות השוקולד בעוגה עלולה לפגוע באיכות המוצר, ולכן אם תרצו לשנות את כמות חומרי הגלם במוצר כדי להקטין את ההוצאות אתם צריכים לחפש מרכיב שגם אם תפחיתו את הכמות שלו במוצר לא תפגעו באיכות המוצר.

להקטין את גודל האריזה בלי לשנות את המחיר

הקטנת גודל האריזה של המוצר מבלי לשנות את מחירו, זה טריק שנהוג בדרך כלל על ידי חברות מזון גדולות יותר. אם החלטתם ללכת בדרך הזו, הפחיתו את גודל האריזה בדרך שתהיה פחות בולטת לצרכנים.

הנחות על מוצרים או שירותים

אחד הגורמים להפסדים בעסק הוא ההנחות. אל תתנו הנחות באופן ספונטני דרך שיחת טלפון ועוד. אם תנהגו כך, אתם יכולים להגיע בקלות למצב שבו המוצר נמכר ללא רווח או כמעט ללא רווח.

אם החלטתם לתת הנחות, חשוב להחליט על מדיניות קבועה של הנחות. אתם יכולים להחליט לתת הנחה קבועה על כמות גדולה של מוצרים, לתת הנחה ללקוחות ותיקים או כל הנחה אחרת. אך לפני שאתם נותנים הנחה, חשוב לבדוק את הרווחיות של המוצר לאחר ההנחה ובהתאם לכך להחליט על שיטת הנחות קבועה.

הקטנה של הוצאות השיווק והפרסום

אחת ההוצאות הגדולות של בתי עסק רבים היא ההוצאה על השיווק והפרסום. נסו להקטין את ההוצאות בלי לפגוע באפקטיביות של השיווק. אם אתם, לדוגמה, מפרסמים מודעות בעיתונים ארציים או ברשת האינטרנט, נסו לעבור לשיווק מקומי שברוב הפעמים הוא זול יותר משמעותית. אבל רגע לפני שאתם עוברים לשיווק מקומי, נסו לפלח את קהל הלקוחות. אם רוב הלקוחות מגיעים מהאזור הגיאוגרפי שלכם, המעבר לשיווק מקומי לא יפגע באפקטיביות של השיווק.

עשו לכם מנהג קבוע, בכל פעם שאתם מעבירים כרטיס אשראי בקופה, בקשו מהלקוח את מספר הטלפון שלו ואת כתובת המייל. לאחר שתהיה לכם מאגר גדול של כתובות מייל ומספרי טלפון, נסו לשווק את המוצרים דרך האימייל או הוואצאפ במינימום עלויות כספיות.

התייעלות בהוצאות עקיפות

לכל בית עסק יש הוצאות עקיפות שאינן קשורות לעלות המוצר. עלויות כמו דמי שכירות של משרד, תשלום לרואה חשבון,  הקמה וניהול אתר אינטרנט, רכישה של ציוד ועוד.

נסו לקבל הצעות  זולות יותר, אך לא פחות טובות, מנותני השירותים שלכם. התחרות בשוק גדולה ותמיד יש סיכוי שתוכלו לקבל הצעות טובות יותר. ועוד, אם אתם שוכרים משרד, נסו לבדוק את האפשרות של עבודה מהבית, אם יש לכם נותן שירות שתפקידו לנהל את האתר, נסו לנהל אותו בעצמכם וכו'. לעתים סדנה קצרה בניהול אתר או גם בשיווק בפייסבוק או באינסטגרם, תהפוך אתכם למיומנים בתחום ותחסוך עלויות רבות. אם תצליחו להתייעל בהוצאות העקיפות תוכלו לראות מיד חסכון משמעותי בהוצאות ושורת רווח גבוה יותר.

לסיכום, הצלחה עסקית נמדדת בשורת הרווח של בית העסק וביכולת שלו לשמר את הרווחיות לאורך זמן. תפקיד היועץ העסקי הוא לבנות יחד עם בעל העסק תכנית עבודה שתביא לקבלת החלטות שיניעו לצמיחה ולשגשוג.

שאלות ותשובות

יש מספר דרכים לשיפור הרווחיות כמו הקטנת העלויות של ייצור המוצר, התייעלות בהוצאות של בית העסק, קביעת מדיניות אחידה למתן הנחות ועוד.

שיפור הרווחיות של בית העסק הוא אחד מהמומחיות של יועץ עסקי. מומלץ לך לשכור יועץ עסקי ולקבל יחד אתו החלטות שיביאו לשיפור ברווחיות.

יש דרכים שונות לשיפור הרווחיות של המוצרים וביניהן החלפה של ספקים יקרים בספקים זולים יותר, ההפחתה של עלויות הייצור, הקטנת האריזה בלי לשנות את המחיר ועוד.

שלומי גבאי
שלומי גבאי

יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.

מאמרים נוספים

אודות שלומי גבאי

שלומי גבאי, יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם. בתהליך הליווי, מבצע שלומי אנליזה לעסק ברמת המאקרו והמיקרו.

למידע נוסף >>>

תוכן עניינים

דברו איתי