ליווי עסקי לפתיחת עסק

ליווי עסקי לפתיחת עסק

פתיחתו של עסק חדש היא צעד מרגש במסע אל עבר עצמאות כלכלית ואף הגשמת החלום הפרטי של היזמ/ית. בו-בזמן, זהו גם צעד הדורש  אחריות רבה, יכולת למידה מהירה אשר אינה פוסקת לרגע וחוסן פנימי המתגבש במרוצת הזמן.

במסגרת שירותיי, אני מציע ייעוץ עסקי וגם ליווי. מה השוני בין השניים? על כך כתבתי בהרחבה במאמר כאן. במאמר זה אוסיף ואציין כי ליזמים ששוקלים את צעדיהם הראשונים ב'זירה העצמאית', אני בהחלט ממליץ לשקול ולבחור בליווי העסקי.

ומדוע?

להיות עצמאי משמעותו לעבור שינוי פנימי

ליזמות עסקית, בין אם עבור עסק קטן ובין אם עבור חברה רחבת ידיים, מוכרח להתלוות שינוי תפיסתי בלתי מבוטל.

בין אם ניהלנו ביד רמה מחלקה כזו או אחרת כשכירים ובין אם מילאנו תפקידים בכירים, הרי שעתה אלו אנו ורק אנו שמנווטים את הספינה אל עבר ההצלחה. אלו אנו שגם אם 'נניח את העט על השולחן' בסוף יום העבודה, נמשיך לעבוד גם לאחר מכן לנוכח משימות ומטלות שונות או בגין הרהורים ומחשבות הנוגעות לעסק.

עצמאיים נדרשים לנהל עובדים, ספקים,  מלאי,  שיווק, להתנהל מול לקוחות, לגייס עסקאות חדשות ומכירות, וזאת בשורה התחתונה – על מנת להביא את העסק לעסק מתפקד, יציב והכי חשוב רווחי.

כל התחומים שעתה תיארתי, הם עולם ומלואו, כל תחום ותחום  עומד בפני עצמו אך בשילוב של כולם יחד  כפאזל נקבל את התמונה השלמה של העסק.

איש מקצוע שנמצא יחד אתכם באותה הסירה

את שירותיי כיועץ עסקי אני מציע מזה זמן רב, אך  לאחרונה בחרתי להבליט את היבט הליווי העסקי.

רק לאחר שליוויתי עסקים רבים בנושאים שונים ובהיקפי פעילות משתנים, הרגשתי שזו העת להעניק  שירות זה  בו מטרתי היא לנהל יחד אתכם את העסק פשוטו כמשמעו.

אנחנו מגדירים יעדים ומטרות ביחד, מחויבים לכל תהליך ותהליך יחד, קובעים יעדים  להצלחה, בוחנים במהלך הדרך מה הצליח ומה לא. מגיבים לתנאי השטח ולדינמיקה של השוק, ומכווינים את העסק אל עבר הנתיב הנכון.

ליווי עסקי לפתיחת עסק הוא במידה רבה 'מנטורינג', ובמהלך המסע המשותף שלנו, אקנה לכם את כל מה שלמדתי לאורך השנים, החל מהפן הטכני לניהול עסק נכון, דרך עבודה חשבונאית פיננסית הנוברת  במספרים ומסיקה מסקנות ותובנות ועד לגיבושו של החוסן הפנימי הנדרש מאתנו, אותו 'עור של פיל' שאט אט מתהווה אצל כל בעל ובעלת עסק.

לא יהיה זה מופרז לתאר שהנוכחות שלי אתכם תהא בכל רגע בו תזדקקו ליווי שלי. אני כאן יחד אתכם בכל רגע נתון.

כיצד מתחילים בתהליך?

המלצתי היא להתחיל בליווי העסקי עוד בטרם העסק קורם עור וגידים.

לפני 'יריית הפתיחה', נערוך סקר שוק וחקר מתחרים. נבין מהן נקודות החוזקה של העסק ונאתר את נקודות התורפה של העסק. נכין יחד תוכנית עסקית שתאפשר  לפרק לגורמים את החזון, האתגרים, ההוצאות הראשוניות, הקבועות והמשתנות, היבטי השיווק, המכירה, סד"כ העובדים והגדרות התפקידים. כל זאת יסייע לנו בקביעת יעדים לטווחים משתנים. קיימת חשיבות רבה לכך שהכל יהיה מוגדר ומדיד.

הליווי העסקי מלווה אתכם גם בשלבי פתיחת התיקים מול רשויות המס,  איתור ספקים ונותני שירות, גיוס עובדים, גיוס משקיעים וכלל התהליך הכרוך בהקמת העסק (היבט שכמובן משתנה באופן ניכר בהתאם לאופי העסק ושירותיו).

כמובן, שאני נוכח שם יחד אתכם, ברגע האמת בו העסק מתחיל לתת את שירותיו לקהל הרחב. 

מניסיוני אני יכול להבטיח  שיהיה לכם הרבה יותר קל לרכוש ולהטמיע את הכלים המקצועיים שאקנה לכם, כאשר הדבר משתלב בפרקטיקה והתנסות חיה בשטח.

במה ליווי עסקי לפתיחת עסק שונה מייעוץ עסקי?

הנוכחות שלי היא שונה בין שני סוגי שירות אלו.

בעוד שבייעוץ העסקי מדובר במפגש או סדרת מפגשים, הרי שבליווי העסקי אנחנו יוצאים מתוך שעות המפגש הפורמליות, ומתפקדים ממש כ"שותפים" לעסק לכל דבר ועניין.

זוהי גם הסיבה שהובילה אותי להמליץ בפתיחת דבריי על ליווי עסקי. פתיחתו של עסק מצריכה נוכחות מוגברת, תקשורת שוטפת שלי ושלכם שתאפשר לנו לסלול את הדרך אל עבר ההצלחה.

מהו משך השירות?

על אף שמדובר בשאלה נפוצה, המענה אליה מעט בעייתי ולרוב יהיה מעורפל במידת מה.

ליווי עסקי יכול לנוע בין מספר חודשים ועד למספר שנים. זה תלוי בסוג העסק, במורכבות של השוק, ביעדים שבית העסק קובע לעצמו.

יהיה בעל עסק שלאחר מספר חודשים בודדים ירגיש שיש בידיו את כל הכלים הנדרשים ושהוא יכול עתה 'להוריד הילוך' ולעבור לייעוץ עסקי על-פי צורך.

תהיה בעלת עסק שלאחר פרק זמן מסוים תחליט שהיא מעוניינת להגדיל פעילות ולהציב יעדים חדשים, דבר שאף יעמיק את הליווי והשירות.

כל עסק הוא לגופו וכל בעל/ת עסק מביאים עמם צרכים ויעדים שונים.

התייעצו איתי

שמי שלומי גבאי, יועץ עסקי ואסטרטגי ומנטור לעסקים.

בחיפושכם אחר שירות ליווי עסקי לפתיחת עסק, אני מזמין אתכם להתייעץ איתי טלפונית או להשאיר לי פניה באתר.

בכל שאלה והתייעצות, אשמח להשיב באריכות, ולבחון יחד אתכם את דרכנו העתידית המשותפת.

אני מזמין אתכם לעשות את הצעד הראשון בשיחת ייעוץ ללא התחייבות

שלומי גבאי
שלומי גבאי

יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.

מאמרים נוספים

אודות שלומי גבאי

שלומי גבאי, יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם. בתהליך הליווי, מבצע שלומי אנליזה לעסק ברמת המאקרו והמיקרו.

למידע נוסף >>>

תוכן עניינים

דברו איתי