ייעוץ ופיתוח עסקי – שני היבטים השלובים זה בזה

ייעוץ ופיתוח עסקי - שני היבטים השלובים זה בזה

פעמים רבות במסגרת שירותיי כיועץ עסקי, אני מוצא את עצמי משנה את תפישתם של בעלי ובעלות עסקים; תפישה ראשונית על-פיה הצלחה עסקית נקבעת על-ידי המוצרים ו/או השירותים המוצעים על-ידי העסק.

נכון, ללא מוצר / שירות טוב, הרי שאין לנו את היסודות הנדרשים לעסק משגשג, אך לצד זאת, הצלחה עסקית נובעת מקבלת החלטות אסטרטגיות נכונות, מקריאת המפה הפיננסית באופן שקול ומהיכולת להוריד את המסקנות וההחלטות אל השטח לביצוע.

שהרי בסופו של דבר אין זה משנה אם אנו עסק קטן או גדול, לכולנו מכנה משותף אחד והוא השאיפה להיות רווחיים.

לכן, בעת שאני ניגש לייעץ לעסק ולבחון את פעילותו הנוכחית, לא ניתן להימנע גם משילוב היבטים הנוגעים לפיתוח העסקי, וכאן אעמוד על הדומה והשונה בין השניים.

משמעות הייעוץ העסקי

הייעוץ העסקי כשמו כן הוא, והוא נועד לספק עצות והכוונות לבעלי ובעלות עסקים ולמקבלי ההחלטות בארגונים, וזאת כדי לסלול את הדרך אל עבר פעילות יעילה יותר, משופרת, ו.. לא טעיתם – רווחית יותר.

בייעוץ העסקי כל ההיבטים על סוגיהם נבחנים בקפידה:

סקירת דו"חות כספיים

מה מצבנו זה עתה? לאן אנחנו שואפים להגיע? מהן המטרות שלנו? לאילו יעדים נרצה להגיע בתוך X זמן ומה הצפי להגעה ליעד הבא?

דרך הדו"חות הכספיים ניתן להבין את טיב הניהול הפיננסי של הארגון, את טיב ההחלטות שהתקבלו בבית העסק לרבות תמחור המוצרים / השירותים, ולהתחיל ולסקור רכיב אחר רכיב המשפיע על רווחיות הארגון, המן המחלקות, דרך ההון האנושי ועד לספקים חיצוניים והיבטים תפעוליים.

בדיקת ביצועי הארגון

מהם הביצועים בפועל? הייעוץ העסקי 'יורד אל השטח' ובוחן את הדברים הלכה למעשה.

כיצד התהליך מתבצע נכון להיום במעבר שבין מחלקת המכירות לבין מחלקת השירות הטכני ושימור הלקוחות? מתי לוקחים מקדמה בעבור מתן מוצר מסוים? מתי גובים את המשך התשלום? כיצד מחלקות מעבירות מידע בין האחת לשנייה? באילו אתגרים פוגשים הצוותים?

פעמים רבות, פתרונות אסטרטגיים יעילים נובעים מנבירה בלב הפועם של הארגון, בבדיקת כל הנעשה בארגון על ביס יומי.

ביצועי הארגון יכולים לחלוש על פני שורה של נושאים: האם אמצעי השיווק של העסק יעילים מספיק? האם העבודה אל מול הספקים מתבצעת באופן נכון? או שמא לא נערך סקר שוק מעמיק מספיק המאפשר לאתר ספקים משתלמים יותר?

תכנון אסטרטגי ותוכנית עסקית ברורה

ניתחנו ואיתרנו אי אלו היבטים המצריכים טיפול יסודי ושינוי. כיצד מתחילים את הצעד הראשון?

באמצעות פתיחתה של התוכנית העסקית הקיימת, נבנה תוכנית פעולה ברורה ונהירה לכול. תוכנית ובה נפרט את כל מהלכינו האסטרטגיים תוך הסתכלות על הטווח הקצר והארוך.

בהיבט זה, פעמים רבות, נשלב גם את נושא הפיתוח העסקי, עליו מיד אדבר בפסקה הבאה.

משמעות הפיתוח העסקי

הפיתוח העסקי נובע מתוך הייעוץ העסקי, והוא איננו שירות מקביל.

הפיתוח העסקי הוא אלמנט עליו כל עסק ועסק מוכרח לחשוב כבר מיום הקמתו; כיצד לוקחים את העסק הלאה? כיצד מפתחים אותו ומקנים לו את היכולת לצמוח ולגעת ביעדים חדשים.

עסק שלא חושב כיצד לפתח את עצמו, עלול למצוא את עצמו עומד במקום.

הפיתוח העסקי לא מוכרח להתבטא במהלך פורץ דרך עם הקמתה של מחלקה חדשה או השקתו של מוצר חדש. פיתוח עסקי יכול גם להתמקד בשיפור ושדרוג מחלקות קיימות, בשדרוגו של מוצר או שירות קיים.

כל עוד ישנה חשיבה מתמדת כיצד להיות דינמיים ולענות על השוק הצרכני המאתגר; כך עסק שם את עצמו בעמדה בטוחה יותר, בעמדה חדשנית יותר ומשמר את מומנטום הצמיחה.

אם אתם מרגישים שדבר מה עומד במקום, או שאולי הדברים כפי שהם היום אינם מבוצעים באופן האופטימלי ביותר, האופן הממצה את הפוטנציאל העסקי שלכם, אני מזמין אתכם ליצור איתי קשר טלפוני, לכתוב לי בוואטסאפ או להשאיר לי פניה באתר,

שלומי גבאי – יועץ עסקי

אני מזמין אתכם לעשות את הצעד הראשון בשיחת ייעוץ ללא התחייבות

שלומי גבאי
שלומי גבאי

יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.

מאמרים נוספים

אודות שלומי גבאי

שלומי גבאי, יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם. בתהליך הליווי, מבצע שלומי אנליזה לעסק ברמת המאקרו והמיקרו.

למידע נוסף >>>

תוכן עניינים

דברו איתי