פיתוח עסקי הוא עמוד התווך של כל עסק

פיתוח עסקי הוא עמוד התווך של כל עסק

לצד הניהול השוטף של העסק, כל בעל ובעלת עסק וכל בעלי זכות על חברה, מוכרחים לחשוב על פיתוחו העסקי של הארגון ולתכנן מספר צעדים קדימה. יתרה מזאת, עסק מוכרח לחשוב על כך כבר מן היום בו הוא הוקם.

למה זה חשוב?

עסק בכל היקף פעילות, לא יכול להתרחב ואיננו יכול לגדול ולצמוח כשאין לו חזון או מחשבה המסתכלת קדימה.

פיתוח עסקי נותן מענה לשאלה פשוטה ועם זאת כה מורכבת: כיצד העסק גדל? כיצד העסק מתפתח? וכיצד משמרים את קצב הצמיחה?

איך זה בא לידי ביטוי בפועל?

מדובר בפונקציה שחושבת בכל העת כיצד מתפתחים ומפתחים.

הפיתוח העסקי יכול לדון למשל בשדרוגה של מחלקה מסוימת בארגון, בה נרצה להציע שירותים חדשים או להטמיע פתרונות טכנולוגיים לצורך התייעלות.

הפיתוח העסקי יכול גם להסתכל קדימה על התרחבות העסק החל מפתיחת מחלקה חדשה או קו שירותים חדש, ועד להתרחבות בתהליכים מורכבים ומשמעותיים דוגמת מיזוג חברות.

בסופו של דבר, מדובר בחיפוש אחר פתרונות חדשים או חלופיים לקיימים, בצעדים יזמיים, בתגובה מהירה לתנודות והתמורות המתחוללות בשוק העסקי ובקרב קהל הצרכנים.

מוצרים חדשים, רעיונות חדשים, פתרונות פנים-ארגוניים; כל אלו מתארים צורך קיומי של כל עסק ועסק.

'אנחנו מרגישים שהגענו אל הנחלה, האם אנחנו עדיין זקוקים לפיתוח עסקי?'

לא פעם בעלי העסק מרגישים שהם נמצאים באזור הנוחות שלהם, ומבחינתם הם הגיעו  לנקודה ראויה לציון ולשבח.

אתן לכם דוגמה לחברה כזאת:

בייעוץ עסקי שנתתי לחברת רהיטי בוטיק, התגלתה תמונת מצב ובה החברה ניסתה להתחרות ביצרנים התעשייתיים. לא היה לה כל סיכוי שכן היצרנים התעשייתיים יכלו להציע את מוצריהם במחירים נמוכים במיוחד.

גיבשנו תוכנית עבודה שמיקדה את בית העסק ברהיטי הבוטיק. זוהי נישה בפני עצמה שיש לה קהל יעד, ואין כל צורך 'להילחם' על הנתח הזה אל מול היצרניות התעשייתיות.

זוהי דוגמה לבית עסק שהגיע לאזור הנוחות שלו, ולנישה שבה הוא שולט ביד רמה.

ועדיין – גם כאן, חשוב כל הזמן לחשוב קדימה, כיצד ניתן לפתח את העסק. אפשר, למשל, לחשוב על קו רהיטים שלמתחרים שלנו אין – כך תהיה לנו זכות הראשונים.

פתרון לשוק אחר שגם נמצא בנישת הבוטיק –  למשל  רשתות אופנה אשר נכנסו גם לתחום מוצרי הבית.

המחשבה שצריכה להוביל אותנו היא איך לייצר דברים חדשים / מוצרים חדשים או שירותים חדשים שלמתחרים שלנו אין (או שאולי יש, אך במידה מועטה).

מהו הצעד הראשון?

לעתים מדובר בהברקה שקופצת לראשנו סתם כך, לעתים הדבר נובע מסיעור מוחות.

כיועץ עסקי המלווה עסקים המבקשים לפתח ולשדרג את הקיים, אני כאן על מנת לסייע לכם בפיתוח רעיונות חדשים, ולהתוות תוכנית פעולה אופרטיבית שמונה את כל הצעדים הנדרשים ליישום.

משמעות הדבר היא ביצוע סקרי שוק, סקרי לקוחות, בחינת  הזירה התחרותית ובדיקת  המגמות והטרנדים הקיימים בשוק כיום.

לצד כל אלו, יש לערוך, כמובן, גם בדיקת כדאיות כלכלית; איזה מוצר כדאי לשלב ואיזה לא. איזה מוצר מביא עמו סיכון משמעותי ואיזה טומן בחובו סיכון מופחת.

כשם שאנחנו יוצרים תוכנית עסקית בטרם פתיחת עסק חדש, כך מומלץ גם להתוות תוכנית עסקית עבור כל צעד עסקי חדש ומשמעותי.

התייעצו איתי

ברוכים הבאים לאתרי, שמי שלומי גבאי, יועץ עסקי ואסטרטגי, מנטור לעסקים ומלווה בתי עסק המבקשים לפתח ולשדרג את שירותיהם ומוצריהם.

אני אסייע לכם להתוות את הדרך אל עבר פיתוח עסקי תוך שאנו נסמכים על תוכנית אסטרטגית ברורה, מפורטת וברת-ביצוע.

בכל שאלה והתייעצות, צרו עימי קשר טלפוני או השאירו פניה באתר.

אני מזמין אתכם לעשות את הצעד הראשון בשיחת ייעוץ ללא התחייבות

שלומי גבאי
שלומי גבאי

יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.

מאמרים נוספים

אודות שלומי גבאי

שלומי גבאי, יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם. בתהליך הליווי, מבצע שלומי אנליזה לעסק ברמת המאקרו והמיקרו.

למידע נוסף >>>

תוכן עניינים

דברו איתי