חשיבותו של המיתוג בצמיחה עסקית

חשיבותו של המיתוג בצמיחה עסקית

מיתוג זה לא רק הלוגו הנכון שפונה לקהל הנכון, זה לא רק מוטו קליט שמשקף את ערכי העסק ואת אמונו במוצר או בשירותים שהוא מעניק. מיתוג ממלא תפקיד חיוני בייצוג יכולותיו של העסק, באופן שבו הלקוחות תופשים אותנו.

נכון לומר שמיתוג מתחיל ביצירת לוגו ובעיצוב וויזואלי המשקף הלך רוח מסוים ומטרות. אך מלבד היותו הצהרת כוונות, הרי שהוא נוטל על עצמו חלק ניכר הרבה יותר ביצירת רושם ותפישה חיוביים בעיני קהלי יעד ואף בעיני קהלים בעלי רלוונטיות פחותה יותר.

האם חשוב להשקיע במיתוג? או שמא מדובר במותרות?

נאמר זאת כך: מותג הוא רעיון, או נקרא לכך 'תדמית' שרצה לאנשים בראש בעת שהם חושבים על המוצרים ו/או השירותים שהעסק שלנו נותן.

כך למשל, נספרסו יצרה לעצמה תדמית ותחושה של קפה אספרסו משובח, אלגנטיות ורגעים של נחת, אנחנו והקפה. קוקה קולה יצרה תדמית של 'טעם החיים', רעננות ודינמיקה צעירה ותוססת.

מותג איננו משקף רק מאפיינים פיזיים של חברה, מוצר או שירותים, אלא גם ובעיקר את הרגשות שהצרכנים מפתחים כלפי בית העסק והמוצר/השירות.

על-כן, בין אם מדובר במותרות ובין אם לא, הרי שאת מיתוגו של העסק שלכם תוכלו להשיג אך ורק בעבודה קשה, במסירות ובנחישות להבטיח עסק איכותי המקנה ללקוחותיו ערך מוסף.

אוקיי, אם כך, אז איך ממתגים עסק?

השקעה יזומה במיתוג

עסק בתחילת דרכו, וגם עסק וותיק אך שאיננו מוכר ושגור בפיהם של רבים, יעשה את דרכו הראשונה אל עבר התודעה באמצעות אפיקים שיווקיים שונים.

עסק יכול למתג את עצמו באמצעות פרסום במדיה הטלוויזיונית, ברדיו או בעיתונות, וכן בשילוב אסטרטגי בין 3 אפיקים אלו.

עסק יכול למתג את עצמו באמצעות הופעה על גבי שלטי חוצות.

ומבין כל אלו, אומר כי כל עסק מוכרח לשווק את עצמו בראש ובראשונה באמצעות האפיקים הדיגיטליים אותם אמנה כאן:

  • מודעות יזומות ברשתות החברתיות. למשל, עסק המציע מוצרים לתינוקות שמופיע לקהלים הנכונים והמדויקים עם מבצעים ושלל מוצרים.
  • מודעות באנר באתרי אינטרנט. למשל פרסום הנעשה באמצעות גוגל ושמאפשר להציג באנרים פרסומיים במגוון 'שטחי נדל"ן' הקיימים באתרים דוגמת הגדולים בהם וואלה, YNET ודומיהם.
  • כתבות ממומנות באתרים חדשותיים. כתבות המתפרסמות ומוצגות לצד הידיעות החדשותיות. הגולשים המקליקים על הידיעה מגיעים לאתר העסק וצורכים מידע מסוים.
  • סרטונים וויראליים. למשל בטיק-טוק או באינסטגרם בהם ניתן לערוך שיתופי פעולה עם משפיענים או ליצור סרטונים וויראליים הצוברים עוד ועוד תגובות, לייקים ושיתופים.

חשוב לציין שבהתאם לצרכי העסק, יעדיו ותקציבו, כך גם ניתן להחליט על מהלכי המיתוג היזומים.

כך למשל ליברה חברת הביטוח התקבעה בתודעה ומיתגה את עצמה בצורה יוצאת מן הכלל באמצעות התשדירים הפרסומיים שהיא ערכה ועורכת בהתמדה.

השקעה עקיפה במיתוג

מיתוג מוכרח להיות חלק בלתי נפרד מן האסטרטגיה העסקית הכוללת שלנו. זאת כמובן, אם המיתוג אכן משחק תפקיד משמעותי בהצלחתנו העסקית.

למשל, חנות בלונים מקומית וודאי שלא תרצה או תזדקק למיתוג משמעותי. לעומת זאת, אם יהיה מדובר ברשת חנויות בפריסה ארצית, ייתכן מאוד שהיו רוצים לייצר לעצמם שם שהולך לפניהם.

מותג מוכרח להיות ברור ונהיר במטרותיו. הוא צריך להביא עמו סיפור משכנע.

בתי עסק עם סיפור ברור, יכול ליצוק בקהלים הפוטנציאליים שלהם רגשות עזים כלפי המותג, היבט חיוני בהנעת מהלכי המכירה.

את אלו תוכלו להשיג באמצעות סיפור שמבהיר מי אתם, ויתרה מזאת: בכך שאתם תדעו באופן מדויק וברור מהו העסק שלכם ולאן אתם לוקחים אותו.

הקפדה על שירות איכותי, מוצרים איכותיים ושימור הלקוח לאורך מסעו אתכם, הם אלו שימצבו אתכם בהדרגה במקום הנכון.

מה אסטרטגית מיתוג צריכה לכלול?

  • הבטחה – למשל יושרה, אחריות, חדשנות, מצוינות. אלו מותג מוכרח לדבר במובנים המבטיחים לצרכנים שלו את הטופ.
  • פרסונליזציה – בעולם גדוש במידע, היכולת להגיע ללבו של הצרכן באופן אישי היא לעתים סבוכה וקשה. ועם זאת, נימה אישית היא זו שיוצקת בנו ייחודיות. נסו לבחון כיצד להעניק למותג תכונות אישיות יותר של אמינות ואכפתיות.
  • שפת המותג – ברומא היו רומאים. ובהתאם לאופי הצרכנים שלכם ולאחר חקר שוק, תוכלו להחליט במדויק על האלמנטים הוויזואליים שילוו את המותג.
  • שיוך המותג – לאן הוא שייך? מה מזוהה איתו? אירועים מסוימים? רגשות מסוימים?
  • מיצוב המותג – החל מהרגע שבו החלטתם להציב את עצמכם בחוד החנית, אין כל ברירה אלא 'להישאר עם הרגל על הגז'.

חשוב לציין שבתור יועץ עסקי אינני עוסק באופן ישיר במיתוג. אני מכיר ובקיא בנושא מתוך ניסיון אישי, אך עסק המבקש לערוך מהלכי מיתוג יזומים מוכרח לקחת לצידו חברות או נותני שירות המתמחים בתחום.

בהחלט מומלץ לשלב את נושא המיתוג ואת היבטי בבניית התוכנית העסקית, זאת כחלק מיעדים ומטרות מוגדרים.

היתרונות הבולטים מהם נהנים עסקים ממותגים

מיתוג איכותי סולל את הדרך אל עבר חיבור ברמה העמוקה והאישית ביותר בין הלקוחות לבין בית העסק. יתרה מזאת, הוא מאחד את הלקוחות סביב בית העסק והערכים שלו, ובכך מבסס את הנאמנות של הלקוחות ומתווה יציבות.

בכוחו של המיתוג לסייע לצמיחתכם העסקית בכך שיזהו את העסק בקלות רבה יותר. 

מיתוג מפחית התנגדויות ומגביר את האמון של הלקוחות הקיימים והלקוחות הפוטנציאליים במוצרים והשירותים שאתם מעניקים.

עסק שנהנה ממיתוג יעיל וטוב, הוא גם כזה המשיג עסקאות חדשות בזכות לקוחות חדשים שהגיעו מפה לאוזן, או שידעו בעקיפין על קיומו של העסק, ופנו אליו בעת הצורך.

תמדית מוצקה ואיתנה, יוצרת קהלים שבויים שמתחרים עתידיים (ותמיד יקומו לנו מתחרים) יתקשו להעביר צד.

אני מזמין אתכם לעשות את הצעד הראשון בשיחת ייעוץ ללא התחייבות

שלומי גבאי
שלומי גבאי

יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.

מאמרים נוספים

אודות שלומי גבאי

שלומי גבאי, יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם. בתהליך הליווי, מבצע שלומי אנליזה לעסק ברמת המאקרו והמיקרו.

למידע נוסף >>>

תוכן עניינים

דברו איתי