ייעוץ עסקי לחברות, למה צריך אותם?

ייעוץ לחברות

אנשי מקצוע בתחום של ייעוץ עסקי לחברות עובדים עמן במנעד רב של היבטים, מן הכוונה לסייע בתחזוקת, בשיפור, בשגשוג או בצמיחה של החברה. מי שעוסקים בייעוץ לחברות הינם אנשים אשר פועלים בשיתוף פעולה עם חברות, כולל צוות ההנהלה, על מנת לשפר את האפקטיביות ואת התפעול של החברה, בעודם מסייעים בזיהוי, בטיפול או בהתגברות על כל מכשול, כדי לעמוד נכונה ביעדים של החברה. אנחנו מפצירים בכם לקרוא למן ההתחלה ועד לתום המאמר הזה, וכך תלמדו ביתר שאת על – מה הסיבות שישכנעו אתכם לשכור את שירותי ייעוץ לעסקים קטנים?

אני מזמין אתכם לעשות את הצעד הראשון בשיחת ייעוץ ללא התחייבות

מי קהל היעד שיכול להרוויח מן ייעוץ לחברות?

קהל היעד שיכול להרוויח משירותי ייעוץ עסקי לחברות הוא כמעט כל כחברה, למרות שחלק מהחברות, כפי שיוצגו לעיל, יכולות להרוויח הרבה יותר מהאחרות:

  • חברות אשר מתמקדות בצמיחה עשויות לנצל את הכישורים האסטרטגיים של יועץ לחברות.
  • חברות שמוסיפות מחלקה חדשה עשויות לקבל סיוע באיוש, בתכנון, או בהגדרה הגדרה של המחלקה החדשה או במיזוג.
  • חברות סטארט אפ עשויות להסתייע בשירותי יועצים, על מנת להשלים את התכנון ולהתחיל לעבוד במשנה מרץ.
  • חברות שלא מצליחות לעמוד ביעדים הפיננסיים שלהן צריכות לשכור את השירותים של יועץ עסקי בשביל להתנהל נכונה בחשבונאות שלהן.
  • חברות אשר "חיות ובועטות" כבר זמן מה מסוגלות להפיק תועלת מנקודת מבט חדשה של יועץ עסקי.
  • חברות שמתחילות קמפיין חדש יכולות להפיק תועלת מהמחקר ואף מהמומחיות של היועץ עסקי.

במה בא לידי ביטוי ייעוץ לחברות?

ייעוץ עסקי בא לידי ביטוי ביכולת שלו לעזור כמעט בכל הדרישות, המאוויים או הצרכים של החברה, בעוד קיימים יועצים לחברות אשר מתמחים בנישה של תעשיות ספציפית, כאשר יועצי חברות אחרים נוקטים בגישה יותר כללית, ואלו הם השירותים הכי שכיחים של יועצים לחברות:

  • מאתר ספקים ושותפים, על מנת לסייע לחברה לעמוד ביעדים שלה.
  • מזהה מכשולים אשר מונעים מהחברה להתייעל או לצמוח.
  • מנתח את התקציב של חברה, מבצע התאמות וכן מסייע בהגדרה של ההתאמות האלו.
  • קובע איזה שינויים צריך לבצע, והן מסייע ביישום הלכה למעשה של שינויים נדרשים.
  • מיישם כל מיני תוכניות חדשות.
  • מספק כל הכשרה ומשאבים הדרושים לצוות העובדים וכן להנהלת החברה.
  • מעריך, להעסיק או לפטר עובדים, במידת הצורך.
  • מביא רעיונות יצירתיים כדי לרענן את החברה.
  • עוזר לתכנן ברמה העסקית וביצירה של חברות חדשות.

למה ייעוץ לחברות כל כך פופולרי כיום?

שכירת השירותים המקצועיים של ייעוץ עסקי לחברות עשויה לספק המון כדאיות לחברות, והיא הפכה להיות כל כך פופולרית כיום בשל היכולת לנצל נקודת מבט חיצונית, לנצל מומחיות או תובנות שלוקחו מחברות אחרות, לתת סיוע ביצירה של תוכניות חדשות, ואף את המשאבים להגשמה ולמימוש שלהן, וכיוצא בזאת, ולעיל נביא בפניכם את הסיבות הנוספות לעלייה בפופולריות של ייעוץ לחברות:

  • יועץ לחברות מביא עמו ערב רב של רקורד מוכח בתעשייה, מתוך ניסיון עשיר של כל מיני פרויקטים. החברה עשויה לנצל זאת על מנת לצבור ידע ולעשות שימוש במשאבים חיצוניים שהיא אולי בכלל איננה מודע לקיומם.
  • יועץ לחברות מציע סוג של מבט ממעוף הציפור לחברה. מנהלי החברה, כמו גם בעליה, עשויים להיתקל בקשיים של היכולת לראות את התמונה השלמה כשהם נמצאים באמצע העשייה. ליועץ לחברות יש ראש ונקודת מבט רעננים, אשר מאפשרים להם לראות דברים שבעלי החברות אינם מצליחים.
  • יועץ לחברות עשוי לסייע לחברה בהגדלה של היקפי המכירות, וזאת באמצעות ביצוע מחקר מקדים ונדרש, ואף יצירה של תכנית שיווקית ממוקדת למשוך יותר לקוחות.
  • יועץ לחברות עובד בדרך כלל בכמה תעשיות וביחד עם שפע של לקוחות, מה שמאפשר לו להיות בעל מנעד רב של תובנות ושל רעיונות חשובים מהמון אפיקים שונים. הוא עשוי לעשות שימוש באותה מומחיות שהוא צבר מתעשיות שונות והן להתאים אותה לענף חדש של החברה.
  • יועץ לחברות שומר על מסגרת התקציב של החברה, מכורח היותה הכרחית לשם הצלחת החברה.
  • יועץ לחברות מסוגל לסייע לחברה למצוא אזורים חלשים בהוצאות הכספיות שלה, וגם לספק פתרונות יצירתיים לתחומים הללו.
  • יועץ לחברות יעצב מסעות פרסום ואף תוכניות עסקיות חדשות, שעשויים להיות מאתגרים למדי. הוא מסייע לפתח את התוכניות האלו באופן ברור ומהיר יותר ואז הוא מסייע לחברה להפעיל אותן.
  • יועץ לחברות עשוי לאתר נקודות חוזק והן נקודות חולשה שמאפיינות את החברה שאולי בעלי החברה הפכו לעיוורים לנוכחות שלהן.

מה הכלים שבהם עושה שימוש מי שאחראי על ייעוץ לחברות?

לעסוק בתחום של ייעוץ לחברות מחייב המון יכולות של ארגון, תכנון או מחקר, כאשר יש צורך להשתמש בכלים הנכונים שמסוגלים לספק ערב רב של סגולות, ואלו הם חלק מהכלים הללו:

  • המשמעות של כלי בדמות של תוכנת אוטומציה בענן – היא עשויה, בעזרת יועץ לחברות, לייעל את זרימת העבודה של החברה, והן לפשט את הימים שלה. באמצעות ביצוע סינרגיה של האפליקציות הנוכחיות של החברה בפלטפורמת ענן, יועץ לחברות מסוגל לנהל בלי כל בעיה מעקב אחרי הזמן, מכירות, או פרויקטים, וכיוצא בזה, במקום אחד.
  • המובן של שימוש בכלי בדמות של תוכנת CRM – היא זמינה בשביל לסייע בשיפור של קשרי הלקוחות של החברה, מה שמאפשר לה לבצע מעקב אחרי מידע הלקוחות וכן אינטראקציות, לעקוב אחרי ההתקדמות, וגם לשתף קבצים. כל מיני תוכנות CRM מגיעות עם תכונות זמינות שונות, באופן הזה שחשוב לקבוע מה הצרכים של החברה בטרם הבחירה.
  • המקום של כלי המעקב אחרי זמן – יועץ לחברות יגבה שכר טרחה לפי שעה, באופן הזה שההתעדכנות בשעות שניתנות לחיוב הינה היבט בסיסי של כל ייעוץ לחברות. שימוש בכלי למעקב אחרי הזמן שמצד אחד יכול לאפשר לכם לסווג את הזמן הנתון למגוון פרויקטים, ומצד שני עומד בקצב הזמן בעת העבודה, הוא ברכה אמיתית.
  • הכלי המתגמל של תוכנת הצעה – בתור יועץ לחברות, יש להניח שתשלחו כמה הצעות עסקיות. תוכנת הצעות עסקיות מסייעת בשמירה על מבנה מקצועי להצעות.
  • כלים לניהול פרויקטים – מרבית היועצים לחברות מספקים שירותים לערב רב של לקוחות בד בבד. כמו כן, הרבה מהם מטפלים בכמות נכבדה של פרויקטים בשביל כל לקוח. שימוש בכלי ניהול פרויקטים עשוי לסייע במעקב אחרי התקדמות הפרויקט ואף בשמירה על ארגון הפרויקטים. ‌

האם ייעוץ לחברות מספק ערב רב של פתרונות לאלתר?

אין כל ספק, ובזאת נסיים את דברינו במאמר הזה, כי ייעוץ לחברות מספק ערב רב של פתרונות לאלתר. ליועץ לחברות יש את סט הכישורים מחויב המציאות, והן הוא יכול לספק עזרה מידית לחברות. לפעמים אפשר להיוועץ עם יועץ עסקי באופן אישי, בפגישה אחד על אחד, או בשיחה טלפונית, מה שמאפשר לחברה לקבל לאלתר שפע של מידע רב ערך על אפשרויות פעולה ועל פתרונות מומלצים.

שאלות נפוצות ייעוץ עסקי לחברות:

יועץ עסקי טוב יכול לתרום לחברה בידע וניסיון שלו בעבודה עם לקוחות שונים, אשר יכול לסייע לחברה להבין את צרכי השוק ולפתח תכניות עסקיות אפקטיביות.

תוכניות הפעולה של יועץ עסקי טוב תלויות בצרכי החברה והמטרות שלה. יועץ עסקי טוב יכול לעזור עם תכנון אסטרטגי, פיתוח מוצרים חדשים ושיווק, לכוון ולנהל תהליכי שיפור ולבחון ולנתח תהליכי עסקיים.

זה תלוי בצרכי החברה והמטרות שלה. יש חברות שמתכננות פגישות יעילות שבועיות, בעוד שיש חברות אחרות שמתכננות פגישות בהתאם לצורך.

שלומי גבאי
שלומי גבאי

יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.

מאמרים נוספים

אודות שלומי גבאי

שלומי גבאי, יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם. בתהליך הליווי, מבצע שלומי אנליזה לעסק ברמת המאקרו והמיקרו.

למידע נוסף >>>

תוכן עניינים

דברו איתי