דף הבית » ייעוץ אסטרטגי » ייעוץ אסטרטגי לפתיחת עסק חדש
ייעוץ אסטרטגי לפתיחת עסק חדש
כאשר מקימים עסק חדש, וזה נכון לגבי כל עסק ועסק, הרי שנדרש תכנון מעמיק והצבת יעדים ברורים על מנת לעמוד מול אתגרי השוק המורכבים.
יתרה מזאת, עוד בטרם העסק נפתח, עלינו להגדיר מטרות ולאמץ גישה אסטרטגית ברורה שתבטיח לנו יכולת תחרותית וכן יכולת להגיב לאתגרים.
שמי שלומי גבאי, אני יועץ עסקי מנוסה, מלווה עסקים בשלביהם הראשוניים, מסייע בבניית אסטרטגיה עסקית מותאמת אישית הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך.
בתהליך משותף, אכיר לכם כלים מקצועיים להתמודדות עם כל אתגר וכל פן ניהולי ופיננסי בהקמתו ובניהולו של העסק.
ראשית כל, בניית תוכנית עסקית
גם אם יש לכם אחת קיימת, אשמח לבחון אותה בקפידה.
תוכנית עסקית טובה היא המפתח להצלחה בעסק חדש. לא פחות מזה.
אני מדגיש בכל עת את החשיבות של בניית מסגרת מאורגנת הכוללת מחקרי שוק, תחזיות פיננסיות, ניתוח עלויות ותכנון חודשי של יעדים.
התוכנית העסקית נועדה לעשות לנו סדר ולספר לנו במדויק כיצד העסק ייראה. זהו מסמך שכולל את סד"כ העובדים, בעלי התפקידים ועד לרזולוציות הקטנות ביותר.
באמצעותה, נציב תשתית שתשמש כבסיס לצמיחה והחלטות בעתיד, ותמנע מהמייסדים לפעול בחוסר ודאות. וזה נכון לכל פרט ופרט.
הגדרת מטרות ויעדים ברורים ומדידים
המטרות העסקיות צריכות להיות מדויקות ומדידות. עלינו לדעת במדויק לאן אנחנו שואפים להגיע. כשהאופק לא ברור, כך גם החזון העסקי.
אני שם דגש על קביעת יעדים הניתנים למדידה, כמו היקף מכירות חודשי או מספר לקוחות חדשים, ומגדיר אבני דרך כדי לוודא שהעסק מתקדם במסלולו הנכון.
לרוב אני נוהג לחלק זאת למספר סעיפים:
- קביעת חזון לטווח ארוך – כל עסק זקוק לתמונה כוללת שתסמן לאן הוא שואף להגיע בעוד מספר שנים. קביעת החזון מספקת כיוון ברור ומאפשרת לגבש את שאר המטרות בהתאם למטרה העיקרית.
- קביעת יעדים לטווח הקצר והבינוני – לצד החזון הרחב, חשוב להגדיר יעדים ריאליים שישמשו כשלבי ביניים, כמו למשל יעד למספר לקוחות בשנה הראשונה או לייצור רווח ראשוני תוך פרק זמן מסוים.
- הצבת מדדי ביצוע (KPIs) – כדי לעקוב אחר ההתקדמות, אני ממליץ לקבוע מדדים שישמשו ככלי להערכת הצלחת העסק. בין המדדים ניתן לכלול מכירות, רווחיות, והישגי שיווק.
- מדידת הצלחה באופן תקופתי – ניתוח והערכת המדדים באופן קבוע (חודשי או רבעוני) מאפשרים לבעלי העסק להבין את הצלחתם, לזהות נקודות לשיפור, ולהתאים את האסטרטגיה בעת הצורך.
- גמישות ושיפור מתמיד – חשוב לשמור על גמישות ולאפשר התאמות ושינויים במידת הצורך. שלומי גבאי ממליץ לבחון את היעדים ואת המדדים באופן שוטף כדי לוודא שהם תואמים לשינויים בשוק ולמצב העסק.
התנהלות פיננסית תקינה – המפתח להצלחה
ניהול פיננסי נכון הוא נדבך קריטי במודל עסקי בריא.
מטרתי כאן היא לספק לעסקים בתחילת דרכם את הכלים הנדרשים לניהול הוצאות, תקצוב נכון, מעקב אחר תזרים מזומנים, ואיתור מקורות מימון מתאימים.
חשוב להבין, טיפול נכון בפיננסים מבטיח לעסק יכולת לתפקד יציב מבחינה כלכלית ולמנוע לחצים פיננסיים מיותרים.
כבר פגשתי בעסקים קיימים וותיקים ומוכרים שכלפי חוץ נדמים כמשגשגים, ואילו אופן התפעול הפיננסי הפנימי, הוביל את העסק לדשדוש, עמידה במקום, ובמקרים מסוימים אף להפסדים ניכרים.
כלים בניהול עובדים וספקים
היכולת לנהל עובדים בצורה יעילה ולערוך שיתופי פעולה פוריים עם ספקים היא הכרחית להצלחת העסק.
אני ממליץ במסגרת התווית האסטרטגיה העסקית על שיטות גיוס עובדים נכונות ושיתאימו לצרכי העסק, כיצד להגדיר תפקידים ברורים, וכיצד לספק תמריצים מתאימים לקהל העובדים על-מנת שנוכל לייצר לעצמנו מערך יציב ויעיל.
בנוסף, אני מסייע בבחירת ספקים אמינים המציעים תנאים מיטביים ומייעל את תהליכי העבודה המשותפים.
זיהוי וניהול סיכונים
העולם העסקי רווי סיכונים – מתחרים חדשים, שינויים בשוק, כניסה של מתחרים חדשים, טרנדים שבאים וחולפים, אלו הם רק חלק מהאיומים האפשריים.
מטרתה של אסטרטגיה עסקית לעסק חדש היא להסתכל אל הטווח הקצר וכן להיערך בקפידה אל הטווח הארוך.
לכן, אני מלווה את העסק בזיהוי וניהול הסיכונים הפוטנציאליים, כולל פתרונות לאיומים אפשריים ויכולת הסתגלות לשינויים בלתי צפויים.
עלינו להבין כיצד לנתח את השוק וללמוד את התחרות הקיימת בו בכל עת ועת. היכרות עם שוק היעד ועם המתחרים מהווה יתרון משמעותי. נבצע מחקר שוק מקיף ונציג ניתוחים תחרותיים שיסייעו להבין כיצד לבדל את העסק וליצור נישה ייחודית שתשפיע על לקוחות פוטנציאליים.
אסטרטגיה עסקית משמעה גם אסטרטגיה שיווקית
הצלחה עסקית בשוק מחייבת מערך שיווקי חזק וממוקד.
ביחד אתכם, נבנה תכנית שיווקית שמכילה ערוצי שיווק רלוונטיים, שימוש באמצעים דיגיטליים ושיטות מותאמות לקידום העסק והגדלת קהל הלקוחות.
ובכל שאלה והתייעצות, אשמח להיות לכם לעזר.
יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.