מה לחפש ביועץ עסקי מקצועי?

לחפש ביועץ עסקי מקצועי

כיום אין כמעט גורם עסקי שאינו מכיר בחשיבות ובתרומה של יועץ עסקי. יועץ עסקי נדרש בכל תקופה ובכל זמן, אבל בתקופות של משברים ואי יציבות מול תחרות  גוברת והולכת, חשוב מאוד, ואפילו חיוני, לבחור יועץ עסקי שיהיה לידכם, ילווה אתכם באופן צמוד ויתניע את התהליכים שיובילו לצמיחה ולשגשוג.

יועץ עסקי מומלץ מקצועי יודע להתאים לכל סוג של בית עסק או חברה את ארגז הכלים הניהולי שיעודד תהליכי צמיחה ושגשוג. יועץ עסקי מקצועי יעשה זאת מתוך שיתוף פעולה הרמוני ופורה עם בעל העסק ועם בעלי התפקידים הבכירים בו.

אני מזמין אתכם לעשות את הצעד הראשון בשיחת ייעוץ ללא התחייבות

5 דברים שחשוב לחפש ביועץ עסקי מקצועי

תחום ההתמחות

יש סוגים שונים של יועצים עסקיים, יש יועצים אשר מתמחים בניהול הפיננסי של בית העסק, יש שמתמחים בתחום השיווק ויש יועצים שיודעים לעשות גם וגם אבל רק בעסקים מסוג מסוים. הם, למשל, מתמחים בעסקים בתחום המזון, בעסקים בתחום האופנה, יש יועצים המתמחים ברשתות החברתיות ועוד.

תחום המומחיות של היועץ העסקי חשוב, אבל  חשוב לזכור שייעוץ  עסקי טוב מצריך מבט רחב על התנהלות העסק. עוד לפני שהיועץ נכנס לתחום התמחות צר וספציפי, הוא צריך לבנות אתכם את האסטרטגיה העסקית. הוא צריך לדעת לאפיין את קהל היעד, לבנות את הערכים השיווקיים העיקריים ולהתאים אותם לקהל היעד הספציפי, לבדוק את התכנים ואת דרכי השיווק ולאבחן לאילו מהם קהל היעד מגיב טוב יותר ועוד. רק לאחר בניית הבסיס של הייעוץ העסקי, יגיע הזמן להתמחות ספציפית.

שילוב בין השכלה פורמלית להשכלה לא פורמלית

יש יועצים עסקיים מצוינים שלא סיימו תארים אקדמאים, אלא למדו מהאוניברסיטה של החיים. לאוניברסיטה של החיים יש תפקיד חשוב במיוחד אצל יועצים עסקים שיכולים ללמוד מטעויות של אחרים, שיכולים לקשור קשרים עסקיים שיסייעו לבעל העסק ועוד, אבל גם להשכלה הפורמלית יש תפקיד שאי אפשר לזלזל בו. ארגז הכלים של היועץ שסיים תואר אקדמאי מלא בכלים מקצועיים שאותם לא לומדים באוניברסיטה של החיים, כלים העשויים להשפיע על איכות התהליך ועל היקף התהליך שאתם אמורים לעבור עם היועץ העסקי.

אהבה

חשוב לבחור יועץ עסקי שבאמת אוהב את העבודה שלו. יועץ עסקי בעל ניסיון שעדיין מתרגש מכל התנעת תהליך בעסק חדש, יועץ עסקי שאוהב את הלקוחות שלו, ואת העבודה השגרתית שלו.

אם היועץ העסקי שלכם הוא מסוג היועצים העסקיים שלפעמים מתעורר בלילה בהתרגשות בגלל רעיון עסקי נפלא שקפץ לו כך פתאום או שהוא משקיע זמן בקריאת מאמרים מקצועיים ורוצה להתעדכן ולהתחדש כל הזמן, זה היועץ שאתם צריכים לחפש.

תחושת בטן, כימיה ואמפתיה

זה אולי נראה לכם לא חשוב ופחות מקצועי, אך שימו לב, היועץ העסקי שאותו בחרתם עומד להיכנס לעסק שלכם. מאדם זר הוא יהפוך להיות אדם קרוב, לפעמים אפילו יותר קרוב מבן משפחה. אם אתם לא מרגישים אתו בנוח, אם אין לכם תחושת בטן טובה לגביו, גם אם לכאורה הוא היועץ העסקי הכי מוכשר, אל תבזבזו זמן וכסף, המשיכו לחפש יועץ עסקי אחר.

ביקורת מתונה ושקולה

אמנם תפקיד היועץ העסקי הוא להעביר ביקורת על מהלכים מסוימים שאתם עושים בעסק, אך חשוב להקפיד שהביקורת תהיה בונה, כזו שנאמרת בטון נעים, שלא תעורר בכם תגובות שליליות לעצם השמעת הביקורת ולדרך ההשמעה שלה.

ושימו לב, על היועץ העסקי להקנות לכם במהלך התהליך כלים לביקורת עצמית. אם לא תקבלו כלים לביקורת עצמית, היועץ העסקי יהיה כמעין קביים שלא תוכלו להתנהל נכון בלעדיו.

האם ייעוץ עסקי מקצועי הוא הפתרון שעשוי לסייע לכם בדרך לצמיחה ושגשוג, אם כן צרו קשר עם שלומי גבאי יועץ עסקי מקצועי. שלומי גבאי הצליח לסייע לבעלי עסקים רבים, הוא יצליח לסייע גם לכם!

שאלות תשובות

יועץ עסקי מביא אתו ידע וניסיון שצבר הודות לעבודה עם בעלי עסקים רבים, הוא התנסה בפתרון בעיות והוא ידע אלו מבין הכלים מתאים לכם ביותר. יועץ עסקי מקצועי יחסוך לכם זמן יקר וכסף.

בהחלט כן. כמו בכל דבר חשוב בחיים אנחנו תמיד רוצים לשמוע חוות דעת נוספת לפני שאנחנו מחליטים. המלצות וחוות דעת טובות של לקוחות שעבדו עם היועץ יחזקו את הביטחון שלכם שאתם בוחרים יועץ עסקי טוב ומקצועי.

ממש לא! יועץ עסקי לא יסייע לכם רק במצבי משבר, אלא גם למטרות פיתוח העסק, לדרכי ייעול של העבודה, להתנהלות פיננסית נכונה ועוד.

שלומי גבאי
שלומי גבאי

יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.

מאמרים נוספים

אודות שלומי גבאי

שלומי גבאי, יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם. בתהליך הליווי, מבצע שלומי אנליזה לעסק ברמת המאקרו והמיקרו.

למידע נוסף >>>

תוכן עניינים

דברו איתי