נוהל הזמנת רכש: כיצד לשפר את תהליך הרכישה?

נוהל הזמנת רכש

למד כיצד לבנות הליך של נוהל הזמנת רכש מהיסוד. 

סקיצה זה מנחה אותך ביצירת תהליך שלב אחר שלב שיעזור לתקן את תהליכי הרכישה של הארגון שלך, לצמצם שגיאות ולחסוך זמן. קבל עצות מעשיות כיצד לבנות מערכת רכש יעילה ולהבין את החשיבות של לוודא שהליכי הזמנת הרכש שלך מתועדים היטב. למד שיטות עבודה מומלצות לניהול ספקים, מעקב אחר אישורים ושמירה על סדר. ייעל את תהליך הרכישה עם נהלים סטנדרטיים המבטיחים דיוק ועמידה בדרישות.

ובכל שאלה והתייעצות לקבלת ייעוץ עסקי, נשמח לסייע.

אני מזמין אתכם לעשות את הצעד הראשון בשיחת ייעוץ ללא התחייבות

חברת – פלוני אלמוני

מחלקת לוגיסטיקה

מספר הנוהל:3

בתוקף מתאריך: 15.02.2023

נוהל הזמנת רכשמאשר הנוהל: שלומי גבאי

1. רקע

קיימות דרישות רכש אשר יוצאות לספקי חוץ, הדרישות הנ"ל יוצאות דרך איש הרכש והמלאי.

יציאות וכניסות של רכש ייתנו לנו לנהל את המלאי בצורה נכונה ויעילה אשר יאפשרו לנו בסופו של דבר לעמוד נכון את ערך ורמת המלאי בחברה. דרישות הרכש ייעשו ע"י איש הרכש והמלאי בכלים העומדים לרשותו ובאישור מנהל הלוגיסטיקה וזאת לאחר שקיימים הסכמים מסודרים מול כל הספקים.

2. מטרת הנוהל

מטרת הנוהל הינו להגדיר תהליכי עבודה.

3. הגדרות

מושגהגדרת המושג
הזמנת רכשכל הזמנה שיוצאת לספק חוץ.
  
  

4. סמכות ואחריות

תחום אחראיותגורם אחראיזמני תקן
ביצוע הזמנת רכשאיש הרכשמיום קבלת ההזמנה.
בקרת ספקיםמנהל לוגיסטיקהאחת לחודש
   

5. שיטת העבודה

הפקת הזמנה לספק:

הזמנות הרכש  יועברו לספק ב e.mail , מה שיקל על מעקב / בקרה.

הזמנה בשלב ראשון תצא לאחר בדיקה ובאישור מנהל הלוגיסטיקה וזאת לאחר שעברה בדיקה .

פרטים נדרשים בהזמנת רכש:

  1. פרטי הספק (כולל מספר ספק).
  2. תיאור הפריט המוזמן (כולל מק"ט).
  3. כמות הפריטים בהזמנה.
  4. מחיר לכול פריט בהזמנה.
  5. הנחה לפריט.
  6. סה"כ עלות הפריטים בהזמנה.
  7. מועד אספקה.
  8. במידה והפריט הוזמן כנגד הזמנת לקוח אז לציין זאת במספר הזמנת לקוח על גבי הזמנת הרכש.
  1. 2. איש הרכש יוודא בשיחת טלפון שההזמנה התקבלה אצל הספק, ותציין זאת ע"ג ההזמנה.
  1. הספק יאשר e.mail את ההזמנה. במידה ולספק יש הסתייגות מאחד ואו כמה פרטים בהזמנה, יציין זאת ע"ג ההזמנה. איש הרכש יהיה רשאי לבטל את ההזמנה או חלק ממנה בהתאם להסתייגות הספק.
  1. הזמנות שמועד אספקתם הגיע ושלא סופקו. איש הרכש יצור קשר עם הספק לברור מועד האספקה.

6. קליטת סחורה:

כל סחורה שהתקבלה ונקלטת נקלטת תיבדק בהתאם להנחיות הבאות:

  1. התאמת הסחורה הנקלטת להזמנת נרכש ולתעודת המשלוח.
  2. בדיקת איכות הסחורה (בהתאם להנחיות בדיקת איכות).
  3. סחורה פגומה: לא תיקלט ותוחזר לספק.
  4. סחורה עודפת: תוחזר לספק במועד האספקה. במקרים חריגים ובאישור מנהל הלוגיסטיקה איש הרכש יהיה  רשאי לקלוט סחורה עודפת.
  5. תעודת המשלוח תיחתם + חותמת  רק ע"י מחלקת שילוח וזאת לאחר כול הבדיקות. ובמידה וישנם הערות יש לציין זאת על תעודת המשלוח. (אין לחתום ללא בדיקה).

7. תעודת כניסה:

תעודת כניסה תעשה ע"י איש הרכש והמלאי  לפריטים שנקלטו.

8. בדיקת ותשלום חשבוניות:

חשבוניות ישלחו מהספקים למפעל לבדיקה ואישור. לכול חשבונית יוצמדו צילומי תעודות משלוח ותעודות כניסה המשויכות לחשבונית.

  1. מנהלת הלוגיסטיקה יבדוק ויאשר כול חשבונית. התאמתה לתעודת משלוח / תעודת כניסה, ובדיקה של מחירים, הנחות, עסקאות, זיכויים וכד'.
  2. כול חשבונית תעבור בדיקה ואישור נוסף ע"י מנכ"ל החברה.
  3. רק לאחר בדיקה של כל חשבונית וחתימה של מנכל החברה תועבר החשבונית לתשלום.
שלומי גבאי
שלומי גבאי

יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.

מאמרים נוספים

אודות שלומי גבאי

שלומי גבאי, יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם. בתהליך הליווי, מבצע שלומי אנליזה לעסק ברמת המאקרו והמיקרו.

למידע נוסף >>>

תוכן עניינים

דברו איתי