אימון עסקי לעסקים קטנים

אימון עסקי לעסקים קטנים מפי שלומי גבאי

אימון עסקי לעסקים קטנים יכול לסייע במיוחד לעסקים קטנים, אשר מעוניינים לשנות התנהגות, גישה רגשית ותפישה מנטלית, כמו גם פרספקטיבה – בניהול העסק שלהם. וזאת על מנת לקדם צמיחה מלאה ואורגנית קדימה. 

במסגרת אימון עסקי לעסקים קטנים תינתן האפשרות לרכוש סל כלים ניהולי הולם לעסק, כמו גם צורת חשיבה חדשה, ולגשת לסט התנהגויות פנימי הולם את הסיטואציה למען צמיחה. וזאת, מתוך שאיפה, שהליך אימון עסקי לעסקים קטנים אכן יסייע בשיפור יעילות העסק ורווחיותו. וכשאנחנו אומרים יעילות, אפשר להסתכל על זה גם ברמת המיקרו, פר מחלקה.

מה מטרתו של אימון עסקי לעסקים קטנים?

אנחנו יודעים, יש לך חזון. רצית ממש להגשים אותו. אפילו תכננת תוכניות, שרטטת אסטרטגיות, עלית על טקטיקות ליישום והתחלת ממש ליישם. ועם זאת, הפער בין המציאות העסקית הקיימת לזו שתכננת להיות בה – אכן קיים. זה לא שאין צמיחה, אכן יש צמיחה. 

אך אולי, יש משהו – שיכול לצמוח באופן יותר שלם, יותר אורגני, יותר בקלות וביעילות. ובכן, זו בדיוק המטרה של אימון עסקי לעסקים קטנים – לסייע לך לגשת למקומות הללו, שכבר יש ביכולתך לצמוח ולחוות טרנספורמציה בהם. אימון עסקי לעסקים קטנים יכול לערב הן רובד פרקטי והן רובד מנטלי / רגשי / התנהגותי. 

ועל כן, יש גם את הרובד הפרסונלי, הרובד הפנימי שיכול להצטוות במינון ובתמהיל כזה או אחר לתהליך האימוני.

אני מזמין אתכם לעשות את הצעד הראשון בשיחת ייעוץ ללא התחייבות

כיצד אימון עסקי לעסקים קטנים יכול לעזור לבעלי עסקים?

במילים אחרות – אימון עסקי לעסקים קטנים יכול לעזור לך להתפתח כאדם, ולא רק כבעל עסק. ומתוך ההתפתחות הזאת כאדם, בין אם במכוון או לא – העסק שלך יכול להשתנות. וזאת, כי חשיפה למאמן שכבר עשה את הדרך ונמצא במקום טוב עם עצמו, עוד לפני שהחל בכלל המפגש – יכולה לסייע בקבלת השראה וחשיפה לדרכי התנהלות והוויה חדשות. 

וזה מאוד יכול להשפיע על ההתנהלות שלך כאדם. ומשם, כבעל עסק, ומשם לניהול העסק. כך שהרובד הפרסונלי נוכח בכל הליך אימון עסקי לעסקים קטנים. ועל זה, אפשר לבנות את הכלים, את המתודות, את התהליכים המקצועיים. 

כך או כך, אף על פי שכל הליך אימון עסקי לעסקים קטנים יכול בהחלט להיות שונה; יכול מאוד להיות כי המאמן מגיע לשולחן האימונים עם סט כלים להתפתחות אישית, כמו גם סט כלים להתפתחות עסקית. כך שלכל הפחות, ועבור מי שמעוניין בתהליך שכזה – זה יכול להיות מעניין.

ניהול עסק כחלק מתהליך הקמה ותפעול שוטף

למי אימון עסקי לעסקים קטנים יכול להתאים?

בקיצור, ובמילים אחרות, אימון עסקי לעסקים קטנים יכול להתאים לאנשים אשר מעוניינים לייעל ולדייק את מה הם עושים עם העסק שלהם – הן מבחינה עסקית והן מבחינה ניהולית. למעשה, אימון עסקי לעסקים קטנים יכול להתאים גם למי שממלא תפקיד ניהולי בעסק. 

ובכלל, למי שרוצה לוודא כי הוא מתושאב כהלכה ללכת את הדרך שלו, ויודע שהוא מתושאב הכי הרבה שהוא כרגע יכול בהתמודדות ובמפגש עם האתגרים שבעסק. הליך אימון עסקי לעסקים קטנים יכול להיות מפגשים פרטיים ואישיים עם מאמן, או שמא במסגרת קבוצה או אפילו סדנה.

אולי יעניין אותך?

כיצד אימון עסקי לעסקים קטנים יכול להתחיל?

אימון עסקי לעסקים קטנים יכול להתחיל עם זיהוי וניתוח הפערים והאתגרים שבעל העסק זיהה אל מול העסק ו/או אל מול המציאות העסקית אותה הוא רוצה לחוות. המאמן יכול להקשיב כהלכה, להיות נוכח, להבחין בכל הניואנסים והרמזים הקטנים שבעל העסק משדר במודע או שלא במודע. ובכך לקבל תמונת מצב מסוימת, אפילו לפני שהוציא מילה מהפה כשיקוף וכפידבק לדבריו של המאומן.

לאחר מכן, או תוך כדי, המאמן יכול להמשיך ולתשאל, ולבדוק את הנתונים המספריים על מנת לזהות פערים ואתגרים. בשורה התחתונה, המאמן מקשיב לבעיה שמתחת לבעיה, או יותר נכון – לשורש האמיתי, ולא לסימפטומים שהמאומן שם לב אליהם. אלא אם כן, המאמן לא יודע מה השורש האמיתי, ו/או המאומן כבר יודע מה השורש האמיתי. מדובר אפוא בהליך תלוי נסיבות.

אימון עסקי לעסקים קטנים לטיפוח המטרות העסקיות

מה יכול להתגלות במסגרת אימון עסקי לעסקים קטנים?

כאשר אנחנו מקשיבים לשורש האמיתי, אנחנו יכולים לזהות מה קורה ואיך ניתן להעניק על זה מענה. לדוגמה, במסגרת אימון עסקי לעסקים קטנים יכול להיות שמאומן יספר על בעיות עם ספקים ולקוחות, שקשורות לענייני תמחור. ובכן, יכול להיות שהמאמן דווקא ישים לב כי למאומן יש אמונה מגבילה שגורמת לו לנהוג באופן שמוסיף מורכבות שלא לצורך לקשריו עם הלקוחות והספקים. 

במקום לנסות "לתקוף" את זה מבחינה עסקית ולהוציא טקטיקות מורכבות לפועל, ניתן במקרה זה פשוט לשקף את האמונה המגבילה ולהעניק על זה את המענה הכי טוב שיודעים באותו רגע. ובכך לאפשר לבעל העסק לראות מפרספקטיבה אחרת, ובכך התנהגותו יכולה להיות יותר ישרה ולעניין, אפקטיבית ויעילה בניהול המצב. 

ובכך, אפילו לא יהיה צורך שהליך אימון עסקי לעסקים קטנים יניב טקטיקות ופרקטיקות להתנהל עם הספקים והלקוחות – כי המצב "יפתור את עצמו", כאשר המאומן יפתח את מערכת האמונות שלו למשהו שיותר מעצים אותו מתוכו.

על כן, במסגרת אימון עסקי לעסקים קטנים אנו מקשיבים הקשבה עמוקה למה שהמאומן אומר, על מנת לזהות היכן קיימים הפערים. בין אם במישור פרסונלי, פנימי, התנהגותי, עסקי, ניהולי וכן הלאה. ומתוך היכולת לזהות שורשים שונים, דרכים שונות לתת מענה ולאבחן נכונה – אפשר ליצור הבנות חדשות, דיוקים חדשים ובאופן כללי לראות שיפורים מאוד הרמוניים ונהדרים. ואכן, אימון עסקי לעסקים קטנים יכול לסייע למאומנים לפתח מודעות לפרספקטיבות חלקיות ולא משרתות, ולפתוח את התפישה הפנימית למשהו חדש וטוב.

כיצד מטפחים ומקדשים את המטרות העסקיות / האישיות שלנו?

לעתים, ניקוש העשבים הפנימיים, ופתיחת הפרספקטיבות למשהו חדש וטוב – הוא צעד מקדים, כמו "הכנת הגינה", לטיפוחה ושתילת הצמחים שרוצים לצמוח בה. דהיינו, תכנון הגינה הוא על משקל הגדרת יעדים אישיים ועסקיים. וטיפוח השתילים הוא על משקל טיפוח והגשמת המטרות שהוצבו. 

כמו שאנחנו מתכננים גינה ואומרים היכן יהיה כל שתיל, איזה שתיל הוא יהיה ומה אנחנו מצפים לקבל ולחוות איתו – כך, במסגרת אימון עסקי לעסקים קטנים, אנחנו למעשה מגדירים את המטרות באופן ברור, מציאות, תחום בזמן ומדיד. ואנחנו יכולים להגדיר את המטרות עבור מגוון תחומים: עסקיים, מקצועיים ואישיים. ובכך לדעת בוודאות היכן אנחנו רוצים לראות גדילה וצמיחה.

תוך כדי תהליך אימון עסקי לעסקים קטנים, בייחוד באם מדובר בתהליך המתמשך על תקופת זמן מסוימת – ניתן לבדוק כיצד השתילים צמחו, ואם הם מתקרבים להנבת פרי. באם התגלו פערים, אפשר לראות מדוע זה כך. האם נכון לפתוח עוד פרספקטיבות במסגרת אימון מנטלי? האם נכון לעשות דברים מדידים מסוימים כמו להביא יותר אור שמש, יותר מים – או אפילו פחות? אנחנו מוצאים את התיקון הכי מדויק שאנחנו יכולים להניב באותו רגע, ובודקים אם זה מאפשר המשך צמיחה. 

ויש משהו במודעות הברורה למה שצומח בגינה (למטרות שהצבנו), והנכונות להמשיך ולבדוק אם המטרות הללו וההתקדמות אליהן אכן מניבה פרי – שיכולה לסייע לנו להגשים את המטרות שלנו באופן אורגני, "מפודבק", ונתמך לכל אורך הדרך.

שלומי גבאי
שלומי גבאי

יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.

מאמרים נוספים

אודות שלומי גבאי

שלומי גבאי, יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם. בתהליך הליווי, מבצע שלומי אנליזה לעסק ברמת המאקרו והמיקרו.

למידע נוסף >>>

תוכן עניינים

דברו איתי