טיפים לבחירת היועץ העסקי המתאים לצרכים שלך

טיפים לבחירת היועץ העסקי המתאים לצרכים שלך

הקמת עסק בישראל, וגם בעולם כולו, מחייבת את בעל העסק לתכנן בקפידה את הצעדים בדרך להקמת עסק מצליח, את הדרכים לתפעול השוטף של העסק ולגבש אסטרטגיה מסודרת שתוביל את אותך אל ההצלחה.

לרוב בעלי העסקים אין את היכולות המקצועיות להקמה נכונה של העסק לתפעול השוטף ולגיבוש האסטרטגיה העסקית הנכונה.

אז מה עושים? שוכרים יועץ עסקי

ליועצים העסקיים יש ניסיון בהקמה של בתי עסק חדשים, בליווי בתי עסק קיימים, בשיפור ובשדרוג של בית העסק כך שהוא יבלוט מעל המתחרים, ינוהל בקפידה ויפיק את המרב מבחינה כלכלית.

לא כל בחירה של יועץ עסקי מבטיחה הצלחה. השוק רווי ביועצים עסקיים אשר מבטיחים הבטחות שלא תמיד יש להם כיסוי. כאשר יועץ עסקי מבטיח לכם שתוך חודש הוא יהפוך את העסק שלכם לעסק רווחי ומשגשג, קחו את דבריו בערבון מוגבל. יועצים שמבטיחים נוסחאות ופתרונות קסם, הם אלו שבדרך כלל לא יעניקו לכם תמורה. הקמה של עסק או שינוי תהליכים עסקיים בעסק קיים הם תהליכים שלוקחים זמן, ודורשים ידע, מקצועיות והשקעה.

אז איך באמת בוחרים יועץ כללי מוצלח? פנינו אל שלמה גבאי יועץ עסקי וביקשנו ממנו טיפים לבחירה נכונה של יועצים עסקיים.

אני מזמין אתכם לעשות את הצעד הראשון בשיחת ייעוץ ללא התחייבות

טיפים לבחירת היועץ העסקי המתאים לצרכים שלך –  5 טיפים  שחשוב להכיר!

ניסיון בייעוץ

מידת הניסיון של היועץ היא קריטית. עלינו לבדוק מהו הניסיון של היועץ, כמה שנים הוא בתחום, לאילו עסקים הוא כבר סייע בעבר והצליח לקדם אותם והאם הוא מכיר ובקי בתחום שבו אתם עוסקים. תמיד עדיף לשכור יועץ עסקי שמכיר היטב את התחום שבו אתם פועלים מאחר ועובדה שהיועץ העסקי בקי בתחום עיסוקכם מבטיחה שהוא יבין וידע בדיוק על מה בדיוק מדובר כאשר הכל תפרסו לפניו את הקשיים שבהם אתם נתקלים. יועץ עסקי שעסק בעבר עם חברות בתחום שלכם, צבר ניסיון וידע לייעץ לכם מניסיון העבר שלו.

אל תוותרו על כימיה אישית עם היועץ העסקי

בתהליך העבודה עם היועץ אתם חושפים לפניו את כל הסודות של בית העסק ולעתים גם סודות אישיים, לכן חשוב שבין בעל העסק ובין היועץ ישררו יחסים של כבוד, אמון הדדי וקשר חם ושיהיה לכם חיבור לערכים ולשיטות העבודה שלו. כבר בתחילת התהליך חשוב לעשות תיאום ציפיות ולהחליט האם במקרה של חילוקי דעות אתם מוכנים לעשות את כל מה שהיועץ מייעץ לכם או שאתם רוצים שהוא יתאים את עצמו אליכם.

חשוב לבחור יועץ עסקי שמבין בכל תחומי של העסק ולא רק בתחום אחד

ניהול עסק כולל רבדים שונים כמו שיווק, כספים, מכירות, ניהול כוח אדם ועוד. חשוב לבחור יועץ שמבין בכל תחומי העסק, יועץ שידע להנחות אתכם בניהול כל המחלקות. קחו לדוגמה יועץ עסקי שמבין מצוין בשיווק, אך לא מבין בכספים ובניהול הפיננסי של העסק. במקרה כזה, אתם אולי תרוויחו הרבה כסף, אך מנגד קיים חשש שתידרשו לשלם מדי מיסים על ההכנסות שלכם, גורם העלול להביא להאטה בצמיחה. אם ליועץ העסקי שבחרתם אין הבנה בכל המחלקות של בית העסק אתם תיצרו עסק שאינו עובד בסנכרון מלא בין כל המחלקות, ועסק שאינו עובד בסנכרון מלא הוא עסק עם סבירות גבוהה לתפקוד נמוך בהרבה מהפוטנציאל העסקי שלו.

מומלץ לבחור יועץ עסקי מהאזור הגאוגרפי שבו אתם פעילים, במיוחד אם אתם עסק מקומי

מעבר לכך שיועץ עסקי חייב להיות נגיש, חייב להכיר את בית העסק מקרוב, את העובדים האחראים בכל תחום ועוד, יש פרמטרים נוספים בעבודת היועץ אשר קשורים למיקום כמו היכולת לגייס עובדים, תחרות מקומית, האופי והמצב הסוציו – אקונומי של אוכלוסיית היעד, שפה מקומית, היכרות וקשרים עם בעלי תפקידים ומושכים בחוטים ועוד.

לסיכום, ייעוץ עסקי מקצועי המותאם לחברה ולמטרותיה יעשה את ההבדל בין בית עסק מצליח המתקדם באופן שיטתי אל המטרה לבין חברה שאינה מצליחה לשרוד ועלולה לקרוס.

רוצים להצליח?

צרו קשר עם שלמה גבאי!

שלמה גבאי צבר ניסיון רב והצלחות בייעוץ וליווי עסקי לחברות וארגונים, ביצירת תשתית ניהול חזקה וצמיחה עסקית.

שאלות ותשובות

יועץ עסקי יכול לעזור לעסקים בדרכים רבות ובעיקר בייעוץ עסקי, בייעוץ פיננסי ובהתנהלות מול הגורמים הממשלתיים והבנקאים.

חשוב לוודא שהיועץ צבר ידע וניסיון בתחום שבו אתה עוסק ורצוי לברר עליו ולקבל המלצות מלקוחות שהוא עבד אתם.

אולי אי אפשר לקבל ייעוץ עסקי דרך הטלפון, אך בהחלט אפשר באמצעות פגישות בזום. בפעמים הראשונות רצוי שהיועץ העסקי ייפגש אתך ויתרשם מהעסק, אך בהמשך תוכלו לנהל את הייעוץ באמצעות זום או בכל צורה אחרת של קשר מרחוק.

שלומי גבאי
שלומי גבאי

יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.

מאמרים נוספים

אודות שלומי גבאי

שלומי גבאי, יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם. בתהליך הליווי, מבצע שלומי אנליזה לעסק ברמת המאקרו והמיקרו.

למידע נוסף >>>

תוכן עניינים

דברו איתי