יתרונות היועץ העסקי לבניית תכנית עסקית

שלומי גבאי

שלומי גבאי

ייעוץ עסקי ומנטורינג למנהלים

יתרונות היועץ העסקי לבניית תכנית עסקית

התוכנית העסקית מתארת את הסיכויים להזדמנות עסקית. הרעיון והאמצעים הדרושים לבניית עסק מוצלח ובר קיימא. תיאור האמצעים מסביר מה צריך להיעשות ואיך, על מנת לנצל את ההזדמנות העסקית וליישם אותה בהצלחה.

כלומר, התכנית העסקית היא סוג של מפת דרכים המתווה את דרכו של העסק לכיוון ההצלחה.

התכנית תציג את המטרות, האסטרטגיות והפרטים שבדרך, והיא תשמש כתמרור המנחה, או אם תרצו העמוד שלפני המחנה, בדרך לקבלת החלטות, הבטחת מימון (גיוס הון) ומעקב אחר ההתקדמות הנכונה. אם כך, תכנית עסקית נחוצה הן לפני פתיחת עסק והן לתכנון אסטרטגי ותפעולי של עסק קיים המבקש להתפתח. מומחיותו של יועץ עסקי מקצועי תהייה בעלת ערך עצום.

מהו יועץ לתכנית עסקית?

היועץ העסקי מעניק ייעוץ בתחומים שונים כגון ניהול, שיווק, פיננסים ואסטרטגיה. בבואו לבנות תכנית עסקית, ממלא היועץ תפקיד רב משמעות בהנחיית התהליך ותוך הבטחה שהתכנית, אותה הוא מציע, תקיף פרטים רבים ככל שניתן ותתאים ליעדים העסקיים של העסק.

יועץ עסקי מגיע עם ידע וניסיון אך ללא נגיעה רגשית. הוא מביא לשולחן את עמדת המומחה. כשהוא מביט על העסק, (הקיים או העתידי) מנקודת מבט אובייקטיבית ואחרי שכבר פיתח תכניות רבות לעסקים דומים והוא יודע להתאים את התכנית לצרכיו ומטרותיו הייחודיות של העסק.

כל בעל עסק קיים מכיר את התחושה שהוא שקוע בעיסוקיו ובתפיסות הישנות ואינו מצליח לשמור על הפרספקטיבה והאובייקטיביות הנדרשות לשם הנעת העסק, שלעתים דורש שינויים. היועץ העסקי רואה את העסק ראיה כוללת וידע להציע את השינויים הנדרשים.

יתרונות העסקת יועץ עסקי לבניית תכנית עסקית

  • הבטחת גישה מקצועית. איש מקצוע מיומן שמכיר ומבין את נבכי התכנון העסקי על כל שלוחותיו וידע לספק בכל זמן נתון תובנות חשובות לגבי התאמתו של מיזם זה או אחר לעסק. מומחיות זו תבטיח שתקבלו תכנית עסקית שנחקרה, נבדקה והותאמה לצרכי העסק. תכנית שהיא הגיונית ועקבית. כל אלה חיוניים לשם השגת אמונם של משקיעים פוטנציאליים.
  • היועץ העסקי מציע נקודת מבט חיצונית אובייקטיבית – וכיוון שכך שקולה. הוא ידע להאיר היבטים שאולי התעלמו מהם, להראות ולהציג את התמונה הרחבה ולהביא משב רוח רענן שיכול לחדד את התכנית העסקית ולקדם את העסק לקראת המטרה.
  • ליועצים העסקיים יש גישה למגוון רחב של כלים המאפשרים להם לאסוף ולנתח נתונים רלוונטיים על השוק. המגמות התעשייה, העדפת הלקוחות, המתחרים ועוד. היועץ העסקי ישתמש ביכולותיו אלה ויבצע מחקר וניתוח שוק מעמיקים. כל תכנית עסקית טובה תהיה מבוססת גם על מחקרי שוק על מנת להצליח לנצל הזדמנויות מצד אחד ולהפחית סיכונים מן הצד השני.
  • כבר ציינו שיעוץ עסקי היא מומחיות. אחת הנגזרות של מומחיות זו היא היכולת ליצור תחזיות פיננסיות מקיפות. שתכלולנה תחזית הכנסות, הוצאות, הערכות מצב ועוד. מדובר במרכיב קריטי עבור כל תכנית עסקית שתציג את הכדאיות והרווחיות של העסק למשקיעים, לבעלי העסק ולבעלי ענין.
  • הגדרת יעדים תוך זיהוי מדדי ביצועים עקרוניים, ויצירת מפת דרכים להשגת יעדים. כלומר, היועץ העסקי מפתח אסטרטגיות ברות ביצוע, שתהיינה תואמות את הערכים והחזון של העסק.
  • זמן שווה כסף. העסקת יועץ עסקי לשם בניית תכנית עסקית תחסוך זמן ומאמץ. תכנית עסקית טובה וראויה דורשת תכנון, איסוף נתונים, ניתוח פיננסי, ניתוח שוק, בניית אסטרטגיות ועוד. כל אלה גוזלים זמן. יועץ עסקי, שזה תחום מומחיותו, יכין את התכנית האידיאלית לעסק שלכם, כשאתם פנויים להתמקד בהיבטים אחרים הדורשים את תשומת לבכם, כשבסופו של תהליך תאפשר התכנית העסקית לעסק להתקדם בבטחה לעתיד של הצלחה.

לסיכום

להעסקת יועץ עסקי לשם בניית תכנית עסקית ישנם יתרונות רבים מנינו כאן רק כמה מהם: מקצועיות, נקודת מבט אובייקטיבית, ביצוע מחקרי שוק, תחזיות פיננסיות, הכוונה אסטרטגית ועוד. 

תכנית עסקית שהוגשה על ידי יועץ עסקי תהיה אפקטיבית ויציבה ותבטיח דרככם לצמיחה והצלחה.

אני מזמין אתכם לעשות את הצעד הראשון בשיחת ייעוץ ללא התחייבות

שלומי גבאי
שלומי גבאי

יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.

מאמרים נוספים

אודות שלומי גבאי

שלומי גבאי, יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם. בתהליך הליווי, מבצע שלומי אנליזה לעסק ברמת המאקרו והמיקרו.

למידע נוסף >>>

תוכן עניינים

דברו איתי

אני מזמין אתכם.ן לספר לי על העסק שלכם, האתגרים והמטרות: