בסופו של דבר כולנו שואפים להשתפר. להשתפר בחיים האישיים, בעסקיים, להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמנו. בלי קלישאות. פשוט כך. אבל מילים לחוד ומציאות לחוד. קל לומר והביצוע? ובכן כאן טמון האתגר הגדול.
כאן ארצה הפעם לשתף אתכם בשיטות יעילות לבדיקת ביצועי העסק שלכם, ולתת לכם כלים מעשיים לשיפור מתמיד. הרי כשהופכים את הדבר להרגל, זה לפתע הופך להרבה יותר קל ופשוט.
כבעלי עסקים, אתם ודאי מודעים לכך שהצלחה תלויה בניהול יעיל ומעקב אחר ביצועים. אך איך עושים זאת בצורה הטובה ביותר? הנה כמה טיפים שיוכלו לסייע לכם.
ניתוח הדו"חות הכספיים
הדוחות הכספיים הם הכלי הבסיסי והחשוב ביותר לבדיקת ביצועי העסק. הם כוללים את דוח רווח והפסד, המאזן ותזרים המזומנים.
ניתוח נכון של הדוחות הכספיים יאפשר לכם להבין את מצב העסק, לזהות בעיות ולתכנן צעדים בונים שיאפשרו לכם לשפר את הביצועים.
וכן לפעמים לשפר משמעותו גם לקצץ. במידה ותיווכחו לגלות שאתם לא מרוויחים כפי שציפיתם, הרי שאפשר גם לדעת לעתים לחתוך בבשר, על מנת שהעסק יהיה רווחי יותר.
וטיפ נוסף וחשוב: נצלו היטב את השירות שאתם מקבלים מרואה החשבון שלכם, שכן הוא יכול לספק לכם תובנות משמעותיות מן הדו"חות הכספיים.
סקר שביעות רצון ללקוחות
הלקוחות הם הלב של כל עסק. אז נכון הלקוח לא תמיד צודק, אבל התחושות של מספר לקוחות במקביל יכולות לשקף מגמה מסוימת ועל כך כן כדאי להסתמך.
סקרים קבועים ומשובים לבדיקת שביעות הרצון של הלקוחות יכולים לספק לכם תובנות יקרות ערך על התחומים בהם אתם מצטיינים ועל התומים בהם יש מקום לשיפור.
יש להתייחס למשוב הלקוחות ברצינות ולבצע התאמות בהתאם.
ובהערת אגב, סקרים שכאלו יאפשרו ללקוחות שלכם להרגיש שנותנים להם שירות אישית ומכול הלב.
ניתוח שוק תחרותי
חשוב להבין את השוק בו אתם פועלים ואת המתחרים שלכם.
אני בטוח שעשיתם את זה גם בתוכנית העסקית שגיבשתם, אך תמיד טוב לרענן את הזיכרון ולבחון היטב אם השוק השתנה. הרי בתקופתנו אנו, הכל דינמי הרבה יותר ומשתנה חדשות לבקרים.
ניתוח תחרותי יאפשר לכם לזהות הזדמנויות, וגם איומים חדשים שיאפשרו לכם להתאים את האסטרטגיה העסקית שלכם בהתאם.
מערכת ניהול לקוחות
מערכות ניהול לקוחות הן כלי נהדר לניהול מעקב אחר לקוחות פוטנציאליים וקיימים.
אם אתם מוצאים את עצמכם עדיין מתנהלים עם הלקוחות ללא כל מערכת עזר, גם אם אתם עסק קטן, אני כאן להגיד לכם סטופ, ולעשות שינוי.
בעזרתן של מערכות CRM כפי שנהוג לקרוא להן בשפה המקצועית, תוכלו לנתח את פעילות הלקוחות, להבין את הצרכים שלהם ולהתאים את השירותים שלכם בצורה טובה יותר.
השקעה בהכשרת עובדים
העובדים הם הנכס החשוב ביותר של העסק שלכם. אל תראו בהם כמובנים מאליהם. גם אם אתם מעסיקים אותם במסגרת קבלני משנה.
הכשרה מתמדת של הספקים והעובדים של העסק שלכם ושיפור הכישורים המקצועיים שלהם תוביל לשיפור הביצועים הכלליים של העסק. הדבר גם יחזק את הקשר שלהם עם העסק שלכם, את המוטיבציה ויגביר את הנאמנות שלהם ואת הרצון שלהם לעשות עבורכם מעל ומעבר.
סדנאות, קורסים והדרכות פנים ארגוניות או אונליין, אלו הם כלים יעילים להשגת מטרה זו.
ואני מזמין אתכם להתייעץ איתי ולבחון ביחד כיצד לשפר את העסק
ניהול עסק הוא אתגר מתמיד, אך בעזרת השיטות הנכונות ניתן לשפר את הביצועים ולהשיג הצלחה לאורך זמן.
אני מזמין אתכם לקחת את הכלים שדיברנו עליהם וליישם אותם בעסק שלכם.
ואם תרצו, אתם לא לבד במסע הזה, ואני כאן כדי לעזור לכם בכל שלב בדרך. שמי שלומי גבאי, יועץ עסקי, יועץ אסטרטגי ובעל ניסיון רב בליווי ומנטורינג למנהלים.
בכל שאלה והתייעצות, פנו אלי ואשמח לתת לכם שירות מקיף ומכל הלב.
אני מזמין אתכם לעשות את הצעד הראשון בשיחת ייעוץ ללא התחייבות