ניהול עסק בצורה יעילה: ייעוץ עסקי הפתרון

עסק בצורה יעילה מדוע ייעוץ עסקי הוא הפתרון

ניהול יעיל של עסק = המפתח להצלחתו

ניהול יעיל של עסק הוא מפתח להצלחה מרבית. עם זאת, לא תמיד ניתן לטפל בכל התהליכים הנדרשים לבד. ייעוץ עסקי הוא פתרון שעשוי לעזור לך לפתור את הבעיות בניהול העסק ולהשיג את היעדים העסקיים שלך בצורה מהירה ויעילה.

הייעוץ העסקי מספק ייעוץ מקצועי ומותאם אישית בצורה מדויקת לצרכי העסק שלך. הייעוץ הכולל יכול להיות בנושאים שונים ומגוונים, כמו ניהול תקציב, מרקטינג, תכנון לטווח ארוך ועוד. הייעוץ העסקי אמור לספק לך כלים יעילים לפתור בעיות ולקדם את העסק שלך לשלב הבא הנכסף.

זה לא סוד שהשוק הזה של יועצים עסקיים רווי ביותר, ויש כל כך הרבה שמציגים את עצמם כיועצים עסקיים מוסמכים, מנפנפים בתעודות שלהם וגם בפידבקים מלקוחות מרוצים, וזה הפך להיות אתגר לבחור מביניהם.

אני מזמין אתכם לעשות את הצעד הראשון בשיחת ייעוץ ללא התחייבות

לדוגמא, בשביל לקבל מידע על שלומי גבאי, יועץ עסקי אבל לא רק, אפשר לקבל ממנו רשימה של מספר לא מבוטל של עסקים בתחומים שונים, להם הוא ייעץ לאורך השנים. מתוך אותה רשימה, יש אפשרות לאתר את העסקים שדומים במתווה ובצרכים שלהם לעסק שלך לפנות אליהם ולקבל מהם המלצה שהיא לא רק חמה, אלא גם מדויקת לתהליך שמתאים לעסק שלכם.

בסופו של דבר, ייעוץ עסקי עשוי להיות הפתרון האולטימטיבי להצלחת העסק שלך. הייעוץ המתאים עשוי לספק לך את כל הכלים הנדרשים כדי לשפר את התהליכים הפנימיים והחיצוניים בעסק ומשם להצליח ובגדול.

10 תרחישים שיכולים לקרות במידה ומנהלים עסק בצורה לא יעילה, 5 לטווח הקצר ו 5 לטווח הארוך

אלה לא תרחישים שכיף לקרוא, בוודאי לא לחוות אותם חס וחלילה. עם זאת, חשוב לדעת ולהכיר, זה חלק מעולמו של מנהל עסק, וזה האתגר הגדול ביותר ליועץ העסקי:

תוצאות לניהול עסק בצורה לא יעילה:

לטווח הקצר:

  • ירידה במכירות וברווחיות של העסק
  • מיזוג עם עסק אחר בצורה לא יעילה
  • אי-יציבות והתנגדות בשרשרת הניהול בגישה לפתרון בעיות
  • פגיעה במוניטין של העסק וביטחון הלקוחות עקב תקשורת לא יעילה
  • קבלת החלטות לא נכונות בגישה לניהול ותכנון

לטווח הארוך:

  • אובדן מוניטין ובטחון הלקוחות
  • הפסד מקורות השקעה
  • אובדן יכולת תחרותית
  • ירידה במוטיבציית העובדים ובתחושת השייכות
  • סכנת רפוטציה של העסק והשפעה שלילית על המוניטין והזדמנויות עתידיות של העסק

לכן, חשוב כל כך להבין את הסיכונים האפשריים כפי שתוארו פה לעיל ולפעול באופן יעיל ומתאים כדי למנוע מצבים שכאלה.

פה נכנס לפעולה תהליך הייעוץ העסקי, אשר מעבר לשיפור מצב קיים, התהליך בסופו של דבר גם מטרתו להטמיע בעסק תהליכי מנע, שכוללות פעולות ביקורת שוטפת שאמורות בסופו של דבר לאפשר למנהל העסק לדעת בכל רגע נתון מה מצב העסק שלו.

3 דוגמאות לעסקים שנוהלו בצורה לא יעילה:

מפאת חיסיון ושמירה על פרטיות לא נציין במאמר הזה את שמות העסקים עצמם, עם זאת מדובר לצערנו הרב במקרים אמיתיים:

  1. רשת המסעדות מובילה – החברה נוסדה עם הרבה התלהבות ופרסום חזק, אך לאחר כמה שנים נתגלה כי החברה נוהלה בצורה לא יעילה והוציאה הרבה יותר כסף ממה שיכלה. החברה נאלצה לסגור את כל הסניפים שלה בסופו של דבר.
  2. חברת נדל"ן מבטיחה – הושקה בסביבה מאוד תחרותית, והמידע הזה היה ידוע מראש. החברה החדשה לא הצליחה להתחרות בותיקות בשוק. בסופו של דבר פקעה סבלנותם של הסוכנים והלקוחות, והחברה הודיעה על פשיטת רגל וסגירת העסק.
  3. חברת אפייה חדשנית – החברה עברה בשנים האחרונות תהליך הרחבה מהיר אך לא מתאים לניהול הפנימי. בנוסף, היה להם מבנה עסקי מסורבל שכלל בעיות פיננסיות רבות. החברה הודיעה על פשיטת רגל וסגירת העסק לאחר שההנהלה איבדה את השליטה ולא יכלה יותר לנהל את העסק בצורה יעילה.

כמו שניתן לראות, ניהול לא יעיל של העסק יכול להוביל לסגירתו בסופו של דבר. תהליך של ייעוץ עסקי, גם אם הוא נקודתי וגם אם הוא לטווח ארוך יכול למנוע תרחיש לא נעים שכזה.

בתהליכים שמבצע שלומי גבאי, יועץ עסקי למגוון רחב של עסקים, הוא מבצע קודם כל ניתוח המצב הקיים של העסק ושל הזירה בה הוא עובד, בשביל לנסות לצפות מה הולך לקרות שם, הן מבחינת העסק עצמו והן מבחינת המתחרים. במטרה היא לנסות למזער מקרים כפי שתוארו לעיל מלקרות.

ייעוץ עסקי לא איכותי, השלכות:

ייעוץ עסקי הינו כלי חזק להפיכת עסק ליעיל ולהבטחת הצלחתו. עם זאת, ייעוץ עסקי לא מדויק עשוי להביא לתוצאה ההפוכה, ולפגוע ביעילות של עסק קיים. להלן 3 ניתוחים בהם ייעוץ עסקי עשוי להפוך עסק ללא יעיל:

  1. ייעוץ לא מותאם אישית – ייעוץ עסקי לא יעיל עשוי לספק תכניות תפעוליות סטנדרטיות שאינן מתאימות לצרכי העסק המיוחדים. ייעוץ כזה יכול להפוך את העסק לפחות יעיל על ידי חשיפתו לפעולות אשר אינן מתאימות לסגנון העסקי שלו.
  2. עלות מופקעת – חברות ייעוץ עסקי עשויות לגבות עמלות גבוהות מדי על מנת לספק ייעוץ לעסק. אם העמלה המוצגת לא תתאים לצרכי העסק ולא תאפשר ערך מוסף לעסק, זה יכול להפוך את העסק ללא יעיל מבחינה כלכלית.
  3. הסתמכות עיוורת – אם העסק סומך בצורה עיוורת על ייעוץ עסקי, הוא עשוי להימצא במצב של השקעה משמעותית בזמן ומאמצים רבים ללא תוצאה. זה עשוי להוביל לפגיעה רצינית בתפקודי העסק לטווח הקצר וגם הארוך.

ניהול עסק בצורה יעילה, מגיע בסופו של דבר גם אל לקוח הקצה:

ניהול עסק בצורה יעילה, מטרת העל שלו בסופו של דבר היא לספק ללקוחות תפעול מהיר ואפקטיבי, מה שיכול לחסוך להם זמן וכסף ולתת להם ערך מוסף. בנוסף, ניהול יעיל מספק ללקוחות אמינות ובטחון בזמן ההתקשרות, מה שיכול לגרום להם להיות מרוצים ומחזק את הקשר המתקיים בינם לבין העסק.

בנוסף, ניהול עסק יעיל עשוי לספק ללקוחות מוצרים ושירותים איכותיים ומתאימים לצרכים שלהם ובכך לייצר נאמנות ולקוחות חוזרים.

ניהול עסק בצורה יעילה עשוי להשפיע על הלקוחות בצורה חיובית, מהירה אמינה ואיכותית, ובכך לחזק את הקשר המתקיים בינם לבין העסק.

בשל כל מה שתואר לעיל ובמידה ויש צורך לעסק שלך, כדאי לחבור לחברה לייעוץ עסקי ולעבור תהליך שיוכל למנוע התמודדות עם חלק מהתרחישים שתוארו פה לעיל, חברתו של שלומי גבאי, עומדת לרשותך עם סל שירותים ותהליכים רחב מתאים ספציפית לעסק שלך.

ריכזנו עבורך 3 שאלות שאולי עלו לך במהלך קריאת המאמר ואת התשובות להן כמובן:

לשלומי ניסיון רחב בייעוץ מול מגוון גדול וסוגים שונים של עסקים. תהליך הייעוץ כולל למידה מאוד עמוקה של העסק טרם תחילת העבודה, שימוש בטכניקות ניתוח מתקדמות במטרה לחשוף גם נתונים וגם לקחים, שלפעמים בעל העסק בעצמו לא היה מודע להם, וזאת טרם תחילת העבודה. ככה שהתהליך מובנה ומותאם ישירות לעסק עליו מדובר.

טרם הגעתו של שלומי לתחילת העבודה עם העסק לא צריך לבצע שום הכנה מראש, להיפך, שלומי בוחן את העסק בצורה הטבעית ביותר, בשביל לשמור על תהליך הייעוץ כמה שיותר אותנטי.

כאשר שלומי בונה את התוכנית לייעוץ הוא בונה ביחד עם בעל העסק תוכנית יעדים כמותיים ואיכותיים לתהליך, התמהיל יבנה בהתאם כמובן לעסק עליו מדובר. הכל יהיה ברור מראש, יילקחו בחשבון גם סטיות למיניהן כי המציאות שלנו גמישה, עם זאת לתהליך יעדים מאוד ברורים, ככה יש אפשרות לדעת האם הייתה בסופו של התהליך עמידה ביעדים.

שלומי גבאי
שלומי גבאי

יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.

מאמרים נוספים

אודות שלומי גבאי

שלומי גבאי, יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם. בתהליך הליווי, מבצע שלומי אנליזה לעסק ברמת המאקרו והמיקרו.

למידע נוסף >>>

תוכן עניינים

דברו איתי