למה גם לעסקים קטנים מומלץ לקבל ייעוץ פיננסי?

שלומי גבאי

שלומי גבאי

ייעוץ עסקי ומנטורינג למנהלים

למה גם לעסקים קטנים מומלץ לקבל ייעוץ פיננסי?

טעות נפוצה היא לשער שעסק קטן מסמל גם מערך פיננסי פשוט. מי אמר? ישנם עסקים קטנים עם פעילות עסקית ענפה ובטח לבטח דבר המתבטא בקושי לעתים לערוך מעקב נכון אחר הצמיחה הפיננסית והבריאות הכלכלית של העסק.

מה גם שכאשר אתם מנהלים עסק קטן, השגרה היומית של ניהול הכספים יכולה להיות מבלבלת ומורכבת. לעיתים קרובות, בעלי עסקים קטנים חשים שהם יכולים להתמודד לבד עם הניהול הפיננסי, אך בפועל הם מוצאים את עצמם מתמודדים עם בעיות שלא ניתן לפתור ללא סיוע מקצועי, או במקרים אחרים: ללא מעקב נכון, אנו מפספסים דבר מה שיכול אט אט לגדול ולהפוך לבעיה ממשית.

ייעוץ פיננסי לעסקים קטנים בחלק מן המקרים הוא מותרות ובחלק אחר מן המקרים הוא הכרח. כשם שעורך דין טוב יכול לחסוך לכם מבעיות משפטיות, יועץ פיננסי יכול למנוע בעיות כלכליות לפני שהן מתעוררות או לאתר אותן עוד כשהן בחיתוליהן.

הייעוץ מאפשר לכם להבין את מצבכם הכלכלי האמיתי, לחזות קשיים ולהתמודד איתם בצורה חכמה.

שמי שלומי גבאי, ואני יועץ עסקי לעסקים קטנים וגדולים. מלווה עסקים בכל אתגר, ואשמח להיות לכם לעזר רב כדי לשגשג, להגיע אל המטרה, וכן – גם לעקוף אותה.

איך זה עובד? מה צפוי בפועל?

ייעוץ פיננסי הוא תהליך שיטתי שמטרתו לסייע לבעל העסק לקבל החלטות פיננסיות מושכלות ומבוססות על נתונים אמיתיים. במקרים אחרים, מדובר בניתוח פיננסי לעסק ובו אנחנו מתווים אסטרטגיה חדשה לצמיחה עסקית נכונה יותר.

בתחילה, עלינו לבצע אבחון פיננסי מקיף, שכולל ניתוח של ההכנסות, ההוצאות, רווחיות, תזרים מזומנים וחובות. מה שנקרא, עבודת ניירת.

בהתבסס על הנתונים שנאסוף, נוכל להתוות תוכנית עבודה מותאמת אישית, שתעזור לכם לשפר את ביצועי העסק מבחינה כלכלית. הרי בסופו של דבר, הבריאות הכלכלית של העסק שלנו היא הכל.

התהליך כולל ייעוץ שוטף לגבי ניהול הכספים, השקעות, ומינוף הזדמנויות עסקיות

הייעוץ הפיננסי הוא למעשה מצפן כלכלי שמוביל אתכם לכיוון הנכון, תוך כדי מעקב אחרי ביצועי העסק והתאמת האסטרטגיה במקרה הצורך.

במקרים רבים, אני מסגל ללקוחותיי הרגלים חדשים ושיטות עבודה שיעזרו להם להתנהל באופן נכון, ובלי שום צורך ביועץ חיצוני.

ייעוץ פיננסי מדויק יעזור לעסק שלכם לצמוח

אחת הטעויות הנפוצות שבעלי עסקים קטנים עושים היא לחשוב שיועץ פיננסי נדרש רק כאשר העסק בצרות. יש שאומרים לי ממש שהם מרגישים כאילו הוא מודים בכישלון.

תשחררו את המילים האלו. הן לא יעזרו, ובטח שלא יתנו את המוטיבציה והדרייב שצריך.

ייעוץ פיננסי מדויק יכול להוביל לצמיחה, והוא תלוי בראש ובראשונה בכם. ביחד, נזהה נקודות חוזקה ונקודות תורפה בעסק, ונעשה חושבים כיצד מנצלים את ההזדמנויות בצורה חכמה ונמנעים מסיכונים מיותרים.

על ידי בניית אסטרטגיה עסקית מותאמת אישית, ניתן לשפר את הרווחיות של העסק, להרחיב את הפעילות העסקית ולהשקיע בצורה נבונה. 

מטרתי היא לשמש עבורכם ככלי שיאפשר לעסק לצמוח ולהתפתח.

מקימים עסק קטן? חשיבות הייעוץ הפיננסי המקדים

עסקים קטנים קיימים שכבר פעילים מזה זמן, הם לא היחידים שיכולים להיעזר בייעוץ פיננסי לעסקים קטנים.

גם כאשר אתם מקימים עסק חדש, ההתחלה היא תמיד מאתגרת ומלאה בשאלות. ולמה שלא נתחיל ברגל ימין? אחת השאלות החשובות ביותר היא איך לנהל את הכספים נכון כבר מהיום הראשון. איך לחשוב בצורה פיננסית נכונה וכוללת?

כאשר אני נותן ייעוץ פיננסי בשלבים המוקדמים של הקמת העסק הדבר יכול לעשות את ההבדל בין הצלחה לבין דשדוש. האם אני פוסק חד משמעית שהעסק שלכם נידון לא להצליח כיוון שלא תקבלו ייעוץ? חלילה. אך הניסיון שלי מלמד אותי שרבים מבעלי העסקים בתחילת דרכם עושים טעויות שכולנו עושים. למה שלא נמנע מהן מבעוד מועד? ישנן טעויות מוכרות שאפשר פשוט ללמוד אותן, להכיר בהן, ולהימנע מהן.

אסייע בבניית תקציב ראשוני, בתכנון הוצאות ובהתמודדות עם מימון ראשוני. בנוסף, אוודא שאתם מודעים לכל ההיבטים הפיננסיים שיכולים להשפיע על העסק בעתיד, כמו מיסוי, תזרים מזומנים ויכולת החזר הלוואות.

בניית תוכנית עסקית כחלק מיציבות כלכלית

בואו נדבר לרגע על תוכנית עסקית שהיא למעשה השם הכולל לכל ההכנות שאנחנו צריכים לעשות למען עסק מתפקד, עסק יעיל, ועסק רווחי.

התוכנית העסקית היא אחד הכלים החשובים ביותר לניהול עסק קטן. היא מספקת מפת דרכים ברורה ליעדים העסקיים ולצעדים הדרושים כדי להגיע אליהם. אך תוכנית עסקית אינה רק מסמך תכנון; היא צריכה לשמש כלי פיננסי לחיזוק היציבות הכלכלית של העסק.

יועץ פיננסי מקצועי יסייע לכם בבניית תוכנית עסקית שמבוססת על נתונים כלכליים אמיתיים, תכנון תקציב מפורט, והגדרת יעדי רווחיות.

תוכנית זו משמשת בסיס לניהול שוטף של העסק ומספקת כלים לבדיקת הביצועים הכלכליים ולביצוע התאמות בזמן אמת.

מה עושים כשעסק לא מרוויח? איך יוצאים מזה?

כאן ישנה החשיבות להגיב מידית. לא להתמהמה, לא לעשות חושבים ולהתלבט. לפעול וכמה שיותר מהר.

אחת הסיטואציות המאתגרות ביותר שבעלי עסקים קטנים נתקלים בהן היא מצב שבו העסק לא מרוויח או חלילה מפסיד. במקרים רבים אנחנו נקלעים למעין מצב לחץ שכזה שגורם לנו לקפוא במקום או לקבל החלטות שגויות שנובעות מרגש.

ייעוץ פיננסי מקצועי במקרה שכזה נסמך בראש ובראשונה על ניתוח מצבו העסקי של העסק, פעילותו הכלכלית, ומשם לקבל החלטות. חלקן אכן יכולות להיות מאתגרות, אך ברות ביצוע.

ננתח את כל ההיבטים הפיננסיים של העסק, נזהה את הגורמים שהובילו להפסדים ונעלה פתרונות אפשריים. לעיתים קרובות הפתרון הוא צמצום הוצאות היכן שרק ניתן על מנת שנוכל להיות רווחיים, או לפחות לא הפסדיים. לעיתים נדרש מימון מחדש, ובמקרים אחרים ייתכן שיהיה צורך לשנות את המודל העסקי.

אסייע לכם להגדיר מחדש את המטרות העסקיות ולהתאים את התוכנית הפיננסית למצב הנוכחי. נאפשר לעסק להמשיך לפעול ולצאת לדרך חדשה, גם אחרי משברים כלכליים.

כך ננתח את מצבו הפיננסי של העסק שלך

כדי להבין את מצבו הפיננסי של העסק, חשוב לבצע ניתוח מקיף ומדויק. 

הניתוח כולל סקירה של ההכנסות וההוצאות, ניתוח תזרים מזומנים, בחינת מאזנים, והערכת רווחיות.

בנוסף, יש לבחון את השוק שבו פועל העסק ואת התחרות. ניעזר בכלים אנליטיים ונערוך דו"ח מפורט שיציג את תמונת המצב הפיננסית של העסק. על בסיס דו"ח זה, נוכל לקבל החלטות מושכלות לגבי העתיד ולתכנן את הצעדים הבאים שלנו.

לטעמי, לתת ייעוץ נכון זה לדעת הן לנתח את הנתונים והן לספק תובנות מעשיות והחלטות שמורידים אל השטח; החלטות שיעזרו לכם לשפר את ביצועי העסק ולהשיג את המטרות שהצבתם לעצמכם.

ובכל שאלה והתייעצות בנושא זה, אני כאן לרשותכם.

שלומי גבאי – יועץ עסקי

אני מזמין אתכם לעשות את הצעד הראשון בשיחת ייעוץ ללא התחייבות

שלומי גבאי
שלומי גבאי

יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.

מאמרים נוספים

אודות שלומי גבאי

שלומי גבאי, יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם. בתהליך הליווי, מבצע שלומי אנליזה לעסק ברמת המאקרו והמיקרו.

למידע נוסף >>>

תוכן עניינים

דברו איתי

אני מזמין אתכם.ן לספר לי על העסק שלכם, האתגרים והמטרות: