חברה לייעוץ עסקי או יועץ עסקי אישי? במי לבחור?

שלומי גבאי

שלומי גבאי

ייעוץ עסקי ומנטורינג למנהלים

חברה לייעוץ עסקי או יועץ עסקי אישי? במי לבחור?

כאשר בעלי עסקים ניצבים בפני החלטה בנוגע לייעוץ עסקי, הם מתמודדים עם שאלה משמעותית: האם לפנות לחברת ייעוץ עסקי גדולה, או לבחור ביועץ עסקי אישי שמספק שירות אישי וממוקד? 

כמי שעוסק בתחום הייעוץ העסקי, אני מאמין שהבחירה ביועץ עסקי אישי היא הדרך הנכונה והיעילה יותר עבור מרבית בעלי העסקים.

הסיבה העיקרית לכך היא הצורך של בעלי עסקים לקבל ליווי צמוד, קשוב, ומותאם אישית לצרכיהם.

ייעוץ עסקי הוא הרבה יותר מאשר ניתוח מספרים; הוא דורש דינמיקה חיובית בין היועץ לבעל העסק, וזה משהו, שלדעתי וחשוב לי להדגיש כי זהו מאמר דעה, ניתן להשיג בצורה מיטבית באמצעות ייעוץ אישי.

ייעוץ עסקי הוא תהליך אישי

ייעוץ עסקי איננו רק סדרת פגישות טכניות בהן מועברים דו"חות כאלו ואחרים ותוכניות פעולה (אם כי זה מתאר חלק בלתי נפרד מהתהליך). 

זהו ייעוץ מתמשך שבו היועץ ובעל העסק בונים קשר שמבוסס על אמון והבנה הדדית.  שבו נוקטים בצעדים ביחד, מתווים אסטרטגיה עסקית ומורידים אותה אל השטח.

היכולת להבין את הצרכים האישיים של העסק ושל בעליו היא קריטית. לא מדובר כאן רק במספרים, אלא בחזון עסקי.

יחד עם היכולת להתאים את התהליך הייעוצי בצורה דינמית לצרכים משתנים, הפן האישי הוא מהותי להצלחה. 

יועץ עסקי אישי יכול להעניק תשומת לב מלאה לכל פרט ופרט, בעוד שבחברות גדולות (ושוב לדעתי) לעיתים יש נטייה לתבניות עבודה קבועות שלא תמיד מתאימות לכל עסק וזאת מתוך ערב רב של לקוחות ותיקי ייעוץ עסקי המנוהלים תחתיה.

חשוב שיהיה לכם אדם שתרגישו בנוח לדבר איתו

במהלך תהליך הייעוץ, בעל העסק לא אחת צריך לחשוף אתגרי ניהול, לדבר על חששות פיננסיים, רתיעה מצעדים מסוימים, לדבר על תוכניות אסטרטגיות, על השאיפות שלו, המטרות (ראו גם שירות בנושא ייעוץ אסטרטגי).

לעתים מדובר בנושאים שלא כל כך פשוט לחשוף ולדבר עליהם סתם כך. לכן, חשוב מאוד שיהיה לו נוח לדבר באופן חופשי ופתוח עם היועץ שלו.

לטעמי, כאשר בוחרים יועץ עסקי אישי, ניתן לבחון את הקשר האישי ולהבטיח שיש כימיה בין הצדדים, דבר שלא תמיד מתאפשר כשפונים לחברת ייעוץ גדולה שבה פועלים מספר יועצים.

זמינות גבוהה היא חלק בלתי נפרד מן הייעוץ

בעיות והזדמנויות בעסק יכולות לצוץ בכל עת, והיכולת לגשת ליועץ בזמן אמת היא קריטית. יועץ עסקי אישי מחויב לעסק שלכם ויכול לספק מענה מהיר וגמיש. בחברות ייעוץ גדולות, ייתכן שיידרש זמן רב יותר לתגובה עקב עומס עבודה או תהליכים כאלו ואחרים (וכאן אציין: יש חברות שמאוד מאוד מקפידות על זמינות גבוהה, לכן זהו לא נושא שהוא שחור ולבן).

יועץ עסקי אישי לא רק מייעץ מרחוק, אלא גם מעורב באופן אישי בהצלחת העסק שלכם. אני כאשר אני מספק לבעל עסק ליווי עסקי, רואה את עצמי כמי שהופך לשותף אסטרטגי לכל דבר ועניין. אדם שיחד אתכם באותה הסירה, שמבין את העסק שלכם מבפנים, לומד אותו, ופועל יחד אתכם. 

מטרתי היא להכיר את הצוות, את המוצרים / השירותים ואת השוק שבו אתם פועלים, כך שאוכל להציע עצות שמבוססות על היכרות מעמיקה ולא רק על נתונים יבשים.

היתרונות בקבלת שירות מחברת ייעוץ עסקי

במקום מסוים אינני רוצה שזה יישמע כאילו ואני אומר אך ורק זה כן וזה לא.

יש יתרונות וחסרונות לכל דבר, גם ליועץ עסקי פרטי.

חברות ייעוץ עסקי גדולות מציעות גישה למאגר רחב של משאבים, צוותי יועצים מומחים, וניסיון מצטבר בפרויקטים רבים. לעתים חברות שכאלו נלקחות לפרויקטים מאוד מאוד גדולים ורחבים, ולכן הן מביאות עמן ניסיון רב בתחום.

יועץ עסקי פרטי מציע שירות מותאם אישית, קשב ותשומת לב לפרטים הקטנים, וזמינות גבוהה. ישנם לקוחות שהדבר הזה חשוב להם יותר מכול. הוא יכול להעניק פתרונות מדויקים המבוססים על הכרות עמוקה עם העסק שלכם. 

אבל יש גם חסרונות. זה בסדר להודות בכך. לעיתים קיים עומס עבודה או מגבלת משאבים אצל יועץ פרטי יחיד. יועץ עסקי מוכרח לדעת לקבל מכסה מסוימת ולהפגין זמינות מרבית.

בסופו של דבר, הבחירה ביועץ עסקי אישי או בחברת ייעוץ עסקי היא בחירה בהשקעה בקשר אישי, בהבנה עמוקה ובשירות מותאם.

ההמלצה הטובה ביותר שאוכל לתת לכם היא לערוך סקר מקיף. לדבר עם יועצים עסקיים מצד אחד ועם חברות ייעוץ עסקי מהצד השני.

הקפידו להיצמד לפרמטרים שמניתי למעלה, והתעקשו עליהם. ראו בכך כחלק בלתי נפרד מהסטנדרט שלכם לקבלת ייעוץ עסקי.

שלומי גבאי – יועץ עסקי

אני מזמין אתכם לעשות את הצעד הראשון בשיחת ייעוץ ללא התחייבות

שלומי גבאי
שלומי גבאי

יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.

מאמרים נוספים

אודות שלומי גבאי

שלומי גבאי, יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם. בתהליך הליווי, מבצע שלומי אנליזה לעסק ברמת המאקרו והמיקרו.

למידע נוסף >>>

תוכן עניינים

דברו איתי

אני מזמין אתכם.ן לספר לי על העסק שלכם, האתגרים והמטרות: