מהו יעוץ מכירות?

שלומי גבאי

שלומי גבאי

ייעוץ עסקי ומנטורינג למנהלים

מהו יעוץ מכירות?

אין זה משנה כלל אם מדובר בעסק קטן או גדול. כל עסק מעונין, באופן הטבעי וההגיוני ביותר, להרחיב את טווח השווקים אליהם הוא מגיע ולהרחיב את מספר לקוחותיו ומכירותיו. עולם העסקים בכלל ועולם המכירות בפרט עומדים באופן קבוע מול אתגרים גדולים.

הלקוחות דורשים יותר, עלויות המוצרים, החל מהחומר הגולמי והלאה, יקרים יותר. נדרשת הכשרת אנשי מכירות טובים, שידעו להסביר את המוצר טוב ועוד. בעלי עסקים חייבים לדעת לפתח אסטרטגיות מכירה התואמות את התחומים הייחודים של העסק, ולצורך כך נדרשת הכוונה של מומחים. יועץ מכירות ידע להציע תובנות ואסטרטגיות חשובות, לצורך ייעול תהליך המכירה ושיפור מעורבות הלקוחות. כל אלה יובילו לצמיחתו ולשגשוגו של העסק. 

עבודה עם יועץ לניהול מכירות משמעותה פיתוח אסטרטגיות מכירה חדשות ויעילות – ויישומן באופן שיגדיל את המכירות, לצד הפחתת עלויות המכירה. 

מהו יעוץ מכירות?

גישה אסטרטגית הנובעת לרוב מתחום הייעוץ העסקי (אך לא בהכרח וישנם גם מנטורים העוסקים רק בכך), שמטרתה להביא לשיפור ביצועי מכירות, באמצעות הכוונה ותמיכה של אנשי מקצוע מנוסים בתחום.

יועצי המכירות עובדים תוך שיתוף פעולה הדוק עם מנהלי העסק ואף עם עובדיו, על מנת לנתח את טכניקות המכירה בה הם נוקטים בעת הנוכחית, לזהות את הכשלים או המשגים, ולהמליץ על פתרונות לשיפור ביצועי המכירות העתידיים.

איך ייעוץ מכירות עובד?

על יועץ המכירות להכיר את העסק על מנת לפתח בצורה נכונה ומותאמת את הקו המנחה. ולכן יעוץ המכירות נעשה בכמה שלבים:

1. ניתוח המצב הנוכחי

זהו שלב קריטי בתהליך הייעוץ, שכן הוא מהווה את הבסיס לפיתוח פתרונות מותאמים לצרכים הייחודיים של העסק. הניתוח יכלול זיהוי והכרת העובדים, תפקידיהם ומשימותיהם.

בדיקה מעמיקה של תוצאות העבר, בתחום המכירות, תהווה אף היא סמן חשוב שיש להתחשב בו לצורך הערכת המצב הנוכחי. מטרת השלב הזה היא ניתוח וזיהוי בעיות ואתגרים תוך חשיפת אפשרויות פיתוח חדשות.

2. פיתוח אסטרטגיות וטקטיקות

בזכות התובנות שהושגו מניתוח המצב הנוכחי, ניתן להתחיל ולפתח אסטרטגיות. אסטרטגיה טובה מעניקה לעובדים ולהנהלה הבנה עקבית של כיוון המכירה העתידי. 

הם יכללו הצעות לשינויים בתהליך המכירה, הטמעת טכנולוגיות חדשות לצורך ייעול הפעילות ועוד. בזכות המומחיות והידע שלהם יכולים יועצים להציג לפני מנהלי העסק תובנות, אשר יובילו לאסטרטגיות מכירה אפקטיביות.

3. הגדרת מדדי מכירות

נכון, בידינו כבר הפיתוח הראשוני של האסטרטגיות והטקטיקות, אבל עכשיו עלינו להגדיר את אופן הביצוע. אם ומתי לבצע פגישות מכירה אישיות, אם ומתי פגישות דיגיטליות, מתי נכון לאיש המכירות לפגוש את הלקוח ועוד.

כל אלו שאלות שיועץ המכירות יציג מול העסק. לאחר מכן יתחילו להנחות ולהדריך את ההנהלה ואת צוותי המכירה. התוצאה תהיה קו מנחה ברור והגדרת תהליכים שיהפכו לחלק מדרכי המכירות הקבועים של העסק.

4. הטמעה

יישום המלצותיו של היועץ הם שיביאו להצלחה בהשגת היעדים. חשוב להגדיר תחומי אחריות ומסגרות זמן כדי להצליח בהטמעת ההמלצות. 

יעוץ מכירות - יתרונות

  • הגדלת ביצועי מכירות – על ידי אופטימיזציה של תהליכי מכירה וטכניקות, עסקים יכולים לראות עלייה משמעותית בהכנסות וברווחיות.
  • שיפור קשרי לקוחות – יועצי מכירות מספקים ידע בתחום התקשורת האפקטיבית, ואסטרטגיות לבניית מערכות יחסים לשם בניית עתודות של לקוחות נאמנים ומרוצים
  • שיפור ביעילות צוותי המכירות – ייעול תהליכים, הצבת יעדים ברורים ומתן הכשרה ותמיכה מתמשכת, ישפרו את היעילות והפרודוקטיביות של צוותי המכירות

לסיכום

אין ספק כי להעסקת יועץ מכירות יתרונות רבים. יישום המלצותיו של יועץ המכירות, באמצעות תהליכי מכירה ואסטרטגיות יעילים יותר, יביא לגידול במכירות ובהכנסות, לעליה בשביעות רצון הלקוחות – בזכות התקשורת האפקטיבית ועוד. בזכות עבודה עם יועץ מכירות מיומן ומנוסה, ניתן להשיג יתרון משמעותי בשוק התחרותי. 

אני מזמין אתכם לעשות את הצעד הראשון בשיחת ייעוץ ללא התחייבות

שלומי גבאי
שלומי גבאי

יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.

מאמרים נוספים

אודות שלומי גבאי

שלומי גבאי, יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם. בתהליך הליווי, מבצע שלומי אנליזה לעסק ברמת המאקרו והמיקרו.

למידע נוסף >>>

תוכן עניינים

דברו איתי

אני מזמין אתכם.ן לספר לי על העסק שלכם, האתגרים והמטרות: