גיוס עובדים: טיפים למציאת המועמד המושלם

שלומי גבאי

שלומי גבאי

ייעוץ עסקי ומנטורינג למנהלים

גיוס עובדים: טיפים למציאת המועמד המושלם

נראה שהעסק או המפעל שלכם זקוק לעובד חדש. מן הסתם אתם עתידים לקבל פניות מרובות. איתור המועמד המושלם עלול להוות מוקד לחץ ומשימה מרתיעה, אך ניתן לייעל את תהליך הגיוס ולזכות בכישרונות הגדולים והאנשים המתאימים ביותר בזכות אסטרטגיה נכונה.

על מנת להבטיח את הבחירות המתאימות ביותר כדאי לנסות ולהגדיר, כבר מראשית התהליך, את אמות המידה לבחירת המועמדים המתאימים ביותר – כבר לשלב ראיון ההיכרות הראשוני. 

איך תמיינו? איך תבחרו את המועמדים המתאימים ביותר לראיון ההכרות הראשוני? במאמר נביא לפניכם מספר טיפים שיסייעו לכם בגיוס המועמד המושלם.

זה מתחיל כבר ברמת המודעה

איתור המועמד המושלם דורשת מודעת דרושים המותאמת לקהל היעד שלכם, על מנת להבטיח שהמועמדים המתאימים ביותר, יראו את המודעה ויפנו.

על מנת להגיע מראש למועמדים הטובים והמתאימים ביותר חשוב שהמודעה תבלוט ותציג בבירור מה אתם מחפשים ואיך ניתן להציג מועמדות:

התחילו את הפניה בתיאור קצר של החברה והסיבה למודעת הדרושים הנוכחית.

  • כותרת שאינה ספציפית למגדר
  • איזה עובד ובעל אילו כישורים, וותק ואיכויות אתם דורשים.
  • אל תהססו ואפילו רצוי שתשתמשו במונחים טכניים רלוונטיים.
  • הגדרת תפקיד – שם החברה, מיקום, הגדרת ותיאור המשרה. ככל שיהיה התיאור מפורט ויגדיר בבירור את הדרישות מהמועמד, תחומי האחריות הקבועים שלו ומשימותיו, הניסיון המקצועי, תעודות, כישורי שפה ועוד. השתדלו לציין את כל אותם פרטים עקרוניים וחשובים, אך מבלי להגזים כדי לא להרתיע.
  • אחרי שציינתם את הציפיות שלכם, תארו את ההטבות שיש לכם כמעסיקים להציע, הזדמנויות להתפתח, בונוסים, איזון חיים עבודה, סביבת עבודה וכו'.
  • ציינו את תאריך היעד האחרון להגשת מועמדות.
  • תנו פרטים מדויקים על אופן הפניה ואם אפשר רצוי גם לציין מספר טלפון ישיר של איש קשר, למקרים בהם יש למועמד זה או אחר שאלות – לפני שיציג מועמדות.

השתמשו במספר ערוצי גיוס

אל תשימו את כל הביצים בסל אחד.

חשוב לפרסם במספר ערוצי גיוס על מנת להגיע למאגר מועמדים רחב. לוחות דרושים, מדיה חברתית ואתרי רשת מקצועיים – יגבירו את נראות מודעת הדרושים שלכם ותסייע במשיכת פונים מתאימים.

אמות מידה מוגדרות מראש ובחירת המועמדים לראיון

אמות מידה כמו:

  • דרישות טכניות – מיומנות, וותק, ניסיון בתחום הספציפי, כישורי שפה
  • כישורים ותארים – הכשרה, תארים אקדמאיים, וכו'
  • מיומנויות חברתיות, יצירתיות ומנהיגות – מן הסתם יבחנו בהמשך במקרים בהם עובר מגיש המועמדות את הריאיון הראשוני, אך הם חייבים לבוא בחשבון בעת ההחלטה על הגיוס. אמות המידה הללו מסייעות בסינון הראשוני, כשתוכלו לראות על כמה מתוך אותן דרישות חד משמעיות, עונה המועמד ועל כמה לא.

בחירת המועמדים:

כאשר מתקבלת כמות עצומה של קורות חיים, חיוני להעביר אותן סינון מוקפד.

קבעו מספר מילות מפתח התואמות את דרישות התפקיד, הוותק וההצלחה וניתן אפילו להשתמש במערכות שונות כדוגמת זו לשם ייעול תהליך המיון והזמנת הנבחרים לראיון הראשוני.

ביצוע הראיונות

בראיונות ניתנת לכם ההזדמנות הראשונית להעריך את התאמתו של המועמד מבחינת כישורים, וותק, ואפילו התאמה תרבותית עליה תוכלו לעמוד די מהר על פי הדרך בה יענה או ישאל אתכם שאלות. 

חשוב שתכינו מראש רשימת שאלות ברורות המתייחסות לרקע המקצועי של המועמד, הישגיו ויכולותיו ובהמשך לקיים גם ראיונות התנהגותיים, כדי לאמוד את יכולות ההתמודדות שלו במצבים מאתגרים.

לאחר הריאיון הראשון

התרשמתם לטובה, ומגיש המועמדות למשרה שהצגתם אכן נראה לכם מתאים, אך לפני שאתם מקבלים את ההחלטה הסופית חשוב מאד לבדוק את ההמלצות שהעביר אליכם המועמד על מנת לאמת את היסטוריית ההעסקה שלו, הצלחותיו וכישוריו. 

בדיקה שכזו, לצד ההתרשמות האישית תבטיח, ככל שניתן, את קבלת ההחלטה הנכונה והמושכלת בגיוס העובד החדש.

ההצעה שלכם

אם הצלחתם למצוא את המועמד המתאים ביותר מבחינתכם, כדאי שתציעו לו הצעה מפתה מספיק על מנת שגם הוא ירצה לעבוד אצלכם.

הצעה טובה מצדכם תראה לו שאתם מעריכים את הכישרונות, הידע והכישורים שהוא מביא אתו. הצעה טובה וראויה תתייחס ל: תנאי שכר, הטבות, פיתוח קריירה, ועוד.

ולסיכום

מציאת וגיוס העובד המושלם איננה דבר של מה בכך. אולם, בעזרת האסטרטגיה הנכונה ניתן לייעל את תהליך הגיוס ולזהות את המועמד האידיאלי. 

בין היתר, כאשר עסקים מבקשים להתייעל, אני במסגרת הייעוץ העסקי בוחן איתם היטב את ההון האנושי וכן את תהליכי הגיוס, שכן חוזקו של העסק תלוי קודם כל בעובדיו.

אני מזמין אתכם לעשות את הצעד הראשון בשיחת ייעוץ ללא התחייבות

שלומי גבאי
שלומי גבאי

יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

אודות שלומי גבאי

שלומי גבאי, יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם. בתהליך הליווי, מבצע שלומי אנליזה לעסק ברמת המאקרו והמיקרו.

למידע נוסף >>>

דברו איתי

אני מזמין אתכם.ן לספר לי על העסק שלכם, האתגרים והמטרות: