אם תשאלו אותי, ליווי עסקי מוכרח להיעשות על-ידי יועץ מנוסה

אם תשאלו אותי, ליווי עסקי מוכרח להיעשות על-ידי יועץ מנוסה

 עסקים, בין אם הם סטארט-אפים או בתחילת דרכים, ובין אם מדובר בחברות מבוססות, עומדים בפני מגוון אתגרים הדורשים הדרכה מומחית ותובנה אסטרטגית.

למרבה הצער, המציאות בישראל מוכיחה בכל פעם מחדש כי עסק ישראלי ניצב אל מול מגוון רחב של אתגרים, והוא איננו יכול להסתמך על ימי שגרה כאילו והיו מובנים מאליהם.

לראות עיניי, הרי שליווי עסקי לעסק מוכרח להיעשות על-ידי אדם מנוסה ולמוד ניסיון. להלן אבקש להסביר את היתרונות הקיימים בניסיון הנצבר, ומדוע הם מהווים נדבך חשוב בחיפוש אחר יועץ לליווי עסקי.

חשיבות הידע והמיומנות

א. מיומנויות מיוחדות

יועצים עסקיים מנוסים מביאים עימם שפע של מיומנויות מיוחדות שנבנו לאורך שנים של תרגול בתעשיות שונות. מיומנויות אלו כוללות תכנון אסטרטגי, ניתוח פיננסי, אסטרטגיות שיווק וייעול תהליכים תפעוליים.

ההבנה העמוקה שלהם בתחומים אלו מאפשרת להם לספק פתרונות מותאמים אישית העונים על הצרכים הספציפיים של החברה.

א. תובנות מן התעשייה

באופן אישי עלי אוכל לומר כי לתחום הייעוץ העסקי הגעתי מתוך הניסיון הרב שצברתי לאורך השנים.

כיום אני בהחלט רואה בכך כזכות גדולה ויתרון משמעותי בהיכרותי עם מגמות תעשייתיות, תקנות ונהלים המצריכים הסתגלות מהירה וחשיבה אסטרטגית שיודעת למקסם את הקיים. 

יועצים עסקיים מומחים ובעלי ניסיון יכולים לחזות שינויים בשוק ולייעץ לעסקים כיצד להישאר צעד אחד לפני המתחרים. 

היכולת לגבש חזון אסטרטגי

יועצים מנוסים מביאים עמם מיומנות גבוהה בתכנון אסטרטגי ארוך טווח. הם מסייעים לעסקים לקבוע מטרות מציאותיות, לפתח תוכניות מקיפות וליישם אסטרטגיות המקדמות צמיחה בת קיימא. 

החזון האסטרטגי של יועץ עסקי בעל ניסיון רב, מבטיח שהעסקים לא יתקיימו רק על בסיס תגובה למצב נתון (דוגמה ירידה ברווחיות או אירוע בטחוני למשל בישראל) אלא גם יוזמים בחיפוש אחר הזדמנויות ונכונים לתגובה בעתות חירום.

קשרים ונט וורקינג

ליווי עסקי פעמים רבות נועד לספק לעסק את היכולת להשריש שורשים ולייסד יסודות מוצקים ואיתנים יותר.

ליועצים מנוסים ישנן רשתות קשרים נרחבות בתעשייה אותן הם יכולים לנצל לטובת לקוחותיהם. קשרים אלו יכולים לספק גישה לשווקים חדשים, שותפים פוטנציאליים ולמשאבים בעלי ערך. ניצול רשתות אלו יכול לפתוח הזדמנויות חדשות לצמיחה עסקית.

ב. הזדמנויות שיתופיות

יועצים מנוסים לרוב מקדמים הזדמנויות שיתופיות בין עסקים. הם יכולים לזהות סינרגיות פוטנציאליות ולטפח שותפויות המשפרות את יכולות העסק.

לסיכום

ליווי עסקי הניתן על-ידי יועצים עסקיים מנוסים ובעלי ניסיון מביא עמו ערך רב ויכולת למקסם קשרים קיימים, ניסיון נצבר וחושים עסקיים שהתחדדו במרוצת השונים.

עומק הידע, הרקורד המוכח, החזון האסטרטגי, המומחיות בניהול שינויים ומשברים, יכולות להתווייתן של רשתות קשרים; כל אלו הופכים את הניסיון לנכס שאין להמעיט בערכו.

במידה והינכם מחפשים אחר איש המקצוע שילווה אתכם ואת העסק שלכם קדימה, אשמח לעמוד לשירותכם.

שלומי גבאי
שלומי גבאי

יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.

מאמרים נוספים

אודות שלומי גבאי

שלומי גבאי, יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם. בתהליך הליווי, מבצע שלומי אנליזה לעסק ברמת המאקרו והמיקרו.

למידע נוסף >>>

תוכן עניינים

דברו איתי