מקרה בוחן: רשת קמעונאית בפריסה ארצית

Untitled design

מי החברה?

רשת קמעונאית גדולה, ותיקה מאוד בתחומה, עם עשרות סניפים ברחבי הארץ המונה מאות עובדים.

מה הבעיה?

החברה הגיעה למסקנה כי מחלקת ההפצה וההתקנות שלה אינה עובדת כראוי. ההתעסקות במחלקה זו הייתה רבה וגרמה לחוסר התייעלות. משאבים רבים הוקצו לטובת תפעול מחלקה זו במקום להשקיעם בקידום החברה. בהתאם לכך, החברה שקלה להוציא את פעילות המחלקה למיקור חוץ.

בנקודה זו, החברה פנתה אליי על מנת לקבל ייעוץ עסקי והאם הצעד שהם שוקלים לבצע הינו הצעד הנכון. ובהתאם אם אכן זה הצעד הנכון ללוות אותם לאורך כל התהליך.

אני מזמין אתכם לעשות את הצעד הראשון בשיחת ייעוץ ללא התחייבות

מה התהליך שבוצע?

כפי שאני נוהג לבצע בכל חברה אליה אני מגיע לראשונה, בחנתי את כל תהליכי העבודה הקיימים היום במחלקה זו. לאחר מכן בחנתי חלופות אפשריות שונות וביניהם ביצוע מיקור חוץ למחלקה זו. השוואתי את החלופות השונות על מנת לבדוק את הכדאיות שלהן ולבחור מהי החלופה הנכונה והמתאימה לחברה.

במהלך הבחינה שיתפתי את מנהלי החברה וקיבלתי מהם נקודות שחשוב לשים עליהם את הדגש בעת בחינת החלופות.
בסיום ההשוואה ובשיתוף עם מנהלי החברה, הוחלט ללכת על האפשרות של מיקור חוץ.

מה הפתרון?

בחנתי מספר חברות הנותנות שירות מיקור חוץ המתאים לחברה הנ"ל. בסופו של דבר כאשר נבחרה החברה המתאימה ביצענו את התהליך בשני שלבים.

בשלב ראשון הוצאנו למיקור חוץ סיגמנט אחד ובחנו אותו לתקופה של כשנתיים ורק לאחר שהנ"ל עבד כראוי והתבסס הוצאנו גם את הסיגמנט השני למיקור חוץ.

מה השגנו?

בסופו של דבר הוצאת עבודת המחלקה למיקור חוץ נחל הצלחה והשפיע בצורה חיובית מאוד על תוצאות החברה. רמת השירות עלתה משמעותית והחברה יכלה כעת להשקיע את משאביה בגיוס לקוחות חדשים ובהרחבת הפעילות ולא במחלקה שגזלה זמן רב ומשאבים.

ליוויתי את החברה בתחילת התהליך בצורה הדוקה ובהמשך בהתאם לצורך.

שלומי גבאי
שלומי גבאי

יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.

מאמרים נוספים

אודות שלומי גבאי

שלומי גבאי, יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם. בתהליך הליווי, מבצע שלומי אנליזה לעסק ברמת המאקרו והמיקרו.

למידע נוסף >>>

תוכן עניינים

דברו איתי