חשיבותו של הליווי העסקי

חשיבותו של הליווי העסקי

עולם העסקים ידוע כזירה תחרותית, ואם תשאלו אותי, הרי שהמציאות בישראל מציבה את בעלי ובעלות העסקים אל מול אתגרים כפולים ומכופלים.

לאור זאת, הצורך בתמיכה עסקית קרובה וצמודה יותר, הפך למוחשי עבור רבים. 

תמיכה עסקית משמעה ייעוץ עסקי, או כפי שאני נוהג לכנות זאת – ליווי עסקי

מטרתו של הליווי העסקי דומה לייעוץ, רק שכאן מדובר בשירות צמוד יותר, אינטנסיבי יותר. שירות שמטרתו היא שאני כאיש מקצוע, אהיה זמין בכל עת יחד עם בעל/ת העסק. אעמוד יחד עם לקוחותיי בצמתים המרכזיים, אקבל יחד איתם החלטות, אהיה יחד איתם באותה הסירה.

להלן אבקש להסביר לכל מי שמעניין ומתעניינת בשירות, כיצד ניתן להפיק תועלת משמעותית מתמיכה עסקית קרובה, ובאילו תרחישים הדבר יכול להימצא לעזר רב.

מטרת השירות

ליווי עסקי כולל בתוכו מגוון שירותים שמטרתם לסייע לעסקים להתמודד עם אתגרים רציפים, להסתגל לאותם האתגרים ולסגל יכולות ומיומנויות המאפשרות לנווט את הספינה אל עבר חוף מבטחים.

הדבר בא לידי ביטוי בהבנת האסטרטגיות הבולטות לייעול תהליכים ולהשיג מטרות עסקיות, ייעוץ פיננסי, סיוע משפטי, אסטרטגיות שיווק, תמיכה טכנולוגית לשיפור וייעול התהליכים הפנים-ארגוניים, ייעוץ משאבי אנוש ועד לניהול תפעולי.

אילו עסקים מפיקים תועלת מליווי עסקי?

ראשית כל, אני מזמין כל אחד ואחת להתייעץ איתי בכל שאלה ולקבל מידע מקיף על הליווי העסקי. ייתכן מאוד ואמליץ לכם למעשה לקחת את הייעוץ ולא את הליווי, כיוון שהעסק שלכם יוכל להסתפק בפגישות קצובות ובמועדים קבועים מראש.

1. סטארטאפים

סטארטאפים מתמודדים עם מגוון אתגרים, כולל השגת מימון, פיתוח מודל עסקי בר-קיימא והתמודדות עם רגולציות משפטיות.

הליווי העסקי יכול לכלול מנטורינג, תכנון פיננסי, ייעוץ משפטי, חקר שוק ועד לניהול הפרויקט אל מול מגוון הגורמים השונים אליהם נדרשים היזמים.

לליווי עסקי צמוד, יכולה להיות השפעה ניכרת על יכולתו של הסטארטאפ לצלוח את האתגרים הראשוניים, לפתח יכולות הישרדות אל מול מגוון רחב של מהמורות, להגיע להישגי צמיחה מהירים יותר, ולהתכונן באופן שקול הרבה יותר להרחבת הפעילות.

2. עסקים קטנים ובינוניים בתחומים תחרותיים

עסקים קטנים ובינוניים המתחרים על קהל צרכני הנתון גם לפרסומים ותחרות של מותגים מובילים ובעלי יכולות תעשייתיות ויצרניות, מתמודדים לעיתים קרובות עם בעיות הקשורות למחסור במשאבים, תחרות מאתגרת בשוק וחוסר יעילות תפעולית לאור אי-ההתאמה לאופי הקהל והמוצר.

במסגרת זו אבקש לפתח יחד עם בעל ובעלת העסק אסטרטגיה עסקית נכונה, ניהול פיננסי יעיל, תשתיות נכונות ומותאמות לסוגי המוצרים והשירותים המוצעים ועד למציאת הייחודיות שיכולה לבלוט מעל למתחרים ולקלוע לקהל נישה איכותי.

לליווי שכזה יכולה להיות השפעה ניכרת בשיפור התחרותיות שהעסק הקטן או הבינוני מציב, שיפור יעילות תפעולית וצמיחה בת קיימא.

3. ליווי עסקי לעסקים משפחתיים

עסקים משפחתיים רבים מתקשים לעיתים קרובות בתכנון הפעילות המשותפת תוך שישנן אמוציות רבות שמתלוות לניהול. האיזון בין דינמיקה משפחתית לבין אינטרסים עסקיים יכול להפוך לאתגר קשה מנשוא ולמהמורה משמעותית ביכולת של העסק להתפתח.

מטרת הליווי העסקי היא להבין את שורשי הבעיה, להביא במידת הצורך לפתרון סכסוכים ולתכנן מנגנון יעיל לניהול בין הגורמים השונים.

לליווי עסקי שכזה יכולה להיות השפעה אדירה על הצלחת העסק, ואני מניח שאין כל צורך להרחיב ולהסביר מה יתרחש ברגע שבו המחלוקות ייפסקו.

4. חברות גדולות והתרחבות הפעילות

חברות רחבות ידיים פועלות בסביבה מהירה, לרוב מבוססת חדשנות הדורשת התאמה מתמדת לתחרות הקשה שישנה בשוק. כל שכן נכון הדבר כאשר חברה מבקשת לרכוש חברה מתחרה או להרחיב את פעילותה.

מטרת הליווי העסקי לחברות הוא לתמוך בקבלת החלטות אסטרטגיות ולעתים אף קריטיות המשפיעות על עתיד החברה, בניהול הקניין הרוחני והיבטים משפטיים סבוכים המצריכים עין בוחנת נוספת ועד לאיתור גורמים המעכבים את צמיחת החברה ושלעתים מצריכים 'מלאכת בילוש' לכל דבר ועניין.

לשירות שכזה יכולה להיות השפעה עצומה החל מאיתור נקודות תורפה ועד למהלכים רחבי היקף המצריכים תעוזה ולצד זאת חשיבה המבוססת על נתונים וניתוחים אסטרטגיים.

לסיכום

ליווי עסקי צמוד הוא לא רק מותרות עבור חלק מן העסקים, אלא צורך מובהק וזאת כדי לסגל יכולות ומיומנויות המתמודדות עם השוק העסקי ואתגריו.

בין אם מדובר בסטארטאפ השואף לצמוח או עסק משפחתי, או אפילו חברה רחבת היקף, המכנה המשותף הוא: עסקים שרוצים לעשות את ההבדל. שרוצים לבלוט מעל המתחרים, ולמצוא את הנוסחה הנכונה לצמיחה עסקית ורווחיות. 

את הניסיון שצברתי בתחום אני מתאים לכל עסק ועסק באופן אישי; יחד אתכם, אבחן את המטרות והיעדים, ונגבש אסטרטגיות ברורות לטווח ארוך וקצר.

שלומי גבאי
שלומי גבאי

יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.

מאמרים נוספים

אודות שלומי גבאי

שלומי גבאי, יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם. בתהליך הליווי, מבצע שלומי אנליזה לעסק ברמת המאקרו והמיקרו.

למידע נוסף >>>

תוכן עניינים

דברו איתי