ייעוץ לבעלי עסקים מתחילים

שלומי גבאי

שלומי גבאי

ייעוץ עסקי ומנטורינג למנהלים

ייעוץ לבעלי עסקים מתחילים

כיועץ עסקי, משימתי היא להנחות עסקים חדשים דרך המורכבויות והאתגרים של הכרוכים ביזמות. 

עבור יזמים ויזמיות רבים, המוטיבציה היא גבוהה וכנה, אך חוסר הניסיון וההבנה באשר לשטח אליו הם נכנסים, יכול להוביל לטעויות שלעתים פשוט חבל לעשותן, כל שכן כאשר ישנם אנשים מנוסים שכבר חוו ונכוו בעבר.

השיטה שלי מבוססת על הניסיון שצברתי בענף התעשייה ותפעול, ואת כל מה שרכשתי, צברתי ולמדתי על בשרי, אני מביא יחד עמי לתהליך אישי מאוד, תהליך שלי ליווי עסקי שצועד יחד אתכם שלב אחר שלב.

הייעוץ העסקי כולל ניתוח מפורט של העסק, חקר מתחרים, בניית תוכנית עסקית ועד להתוויית אסטרטגיה אישית המותאמת לצרכים הייחודיים של העסק שלכם. 

איך מתחילים? מהו הצעד הראשון? להבין את החזון

השלב הראשון בתהליך הייעוץ שלי הוא להבין לעומק את החזון שלכם, את המשימה והמטרות של העסק החדש שאתם עתידים להקים. 

במידה והעסק קיים, גם אז ארצה להבין יותר טוב ולהכיר אתכם. באמת אתכם.

זה כולל שיחות מעמיקות עם המייסדים ועם חברי הצוות המרכזיים כדי להבין מה הם שואפים להשיג ולמה. ובמידה ואתם המחליטים והקובעים בכל דבר והיבט בעסק, הרי שכל השיחות שלי יהיו אתכם ובהן אבקש לנבור בעסק, להכיר אתכם וממש להימצא יחד אתכם באותה הסירה.

במהלך שלב זה, אני מבצע גם הערכה מקיפה של מצבו הנוכחי של העסק (במידה והוא כבר קיים ומתפקד) כולל מודל העסק, מיקומו בשוק ויכולותיו ויתרונותיו (וחשוב גם להכיר בחולשות העסק).

ניתוח שוק, תובנות ובניית תוכנית פעולה

ניתוח שוק, צמד מילים מפוצץ אבל מה הוא אומר באמת?

כאשר מדובר בעסקים בתחילת דרכם, הרי שחשוב תמיד לערוך ניתוח שוק הכולל זיהוי לקוחות יעד, ניתוח מתחרים, והבנת מגמות ודינמיקות בשוק, או נקרא לכך הזירה העסקית שאליה אנחנו נכנסים או בה אנחנו נמצאים זה עתה.

ניתוח שוק עוזר לי ולכם לקבל ביחד תובנות שעוזרות לשפר את מודל העסק ולפתח אסטרטגיות שלא רק מגיבות לתנאי השוק הנוכחיים אלא גם מיועדות לחזות שינויים עתידיים, להיערך מבעוד מועד, והכי חשוב: להציב לעצמנו יעדים.

עם תובנות אסטרטגיות ביד, השלב הבא שלנו עתה הוא לשפר את תוכנית העסק הקיימת או לפתח תוכנית עסקית חדשה מאפס. 

ראו בה כך: תוכנית עסקית משמשת כמפה לעסק, וכוללת הכול מאסטרטגיות שיווק וטקטיקות תפעוליות ועד תחזיות כלכליות ומטרות צמיחה. אני מבטיח לכם שמודל העסק יהיה הרבה יותר מדויק, הרבה יותר אתם, בר קיימא ומותאם לחזון ארוך הטווח של העסק החדש שלכם.

אסטרטגיות תפעוליות והטמעת מערכות

רעיון נהדר ותוכנית עסקית מוצקה הם היסודות החשובים לעסק יציב, אך כדי שיהיו יציבים דיו ולמעשה ברי-הישג, הרי שעלינו גם להקפיד על מערך תפעול חזק. 

ייעוץ עסקי לעסק מתחיל מוכרח לבחון יחד עם בעלי ובעלות העסק אם עומדות לצידנו מערכות תפעוליות יעילות, כולל אינטגרציות טכנולוגיות, והיבטים המסייעים לנו לקחת פיקוד בכל מלאכת ניהול שרשרת האספקה, והפרוטוקולים לתקשורת פנימית. 

שלב זה חשוב להבטחת פעילות יומיומית שוטפת ויעילה. אל לנו להסתכל על כך ולומר "נסתדר". נערכים להכל.

נוסף על כך, עסקים חדשים רבים מתקשים בניהול כספים נכון, ועלינו לבחון את התפעול הפנימי שלנו בכל היבט, גם באמצעות עזרים חיצוניים דוגמת רואה חשבון או תוכנות ניהול ומעקב גבייה אצלנו בעסק. 

הליווי העסקי כולל תכנון כלכלי לעסקים, ניהול תזרים המזומנים ובדיקה קפדנית ומתמדת של רווחיות העסק. 

בהערת אגב, כפועל יוצא מצעדים אלו, הרי שאנחנו גם יכולים להרשים משקיעים, להקל על עצמנו בגיוס הון, ולגייס אשראי מן הבנקים בדרך קלה ומהירה יותר.

היבטי שיווק וניהול לקוחות

אני וודאי לא מחדש לאיש על החשיבות שבנוכחות מקוונת ויעילה ברשת. 

אמנם אני לא איש שיווק, אך התנסיתי לא אחת באנשי ונשות שיווק כך שכחלק מן הייעוץ לעסק מתחיל, אני עובד יחד אתכם בפיתוח אסטרטגיות שיווק דיגיטליות שמתעלות כלים כמו המדיה החברתית, ומנועי החיפוש לבניית מודעות למותג ולהגדלת קהל הלקוחות. 

ייתכן שגם אסטרטגיות שיווק מסורתיות יהיו מותאמות לקהל היעד של העסק, ואנו נבחן את קהל היעד שלנו באופן דקדקני ומעמיק.

כאן למעשה אתם רואים כיצד חקר השוק משתלב יחד עם אסטרטגיות השיווק.

הקניית מיומנויות ניהול

ליווי עסקי לעסקים מתחילים כולל בתוכו מעין 'חניכה' נקרא לזה כך, או חיזוק מיומנויות ניהול. 

לא די בכך שנפתח עסק שעובד כמו שעון, אלא גם חשוב שנדע לפתח את הכישורים הנדרשים לנו לניהול צוות שגדל, כישורים שמסייעים לנו להתמודד עם אתגרים חדשים. זה כולל אימון על סגנונות ניהול, תהליכי קבלת החלטות ואיך לטפח תרבות חברתית חיובית ויצרנית.

והכל מוכרח להיות מדיד

הצבנו יעדים? זה הזמן שלנו לבחון אם אנו עומדים בכל מה שהצבנו, ובמידה ולא, עלינו לבדוק מה לעשות כדי להגיע אל היעד.

אקים יחד אתכם מערכות שיסייעו לנו לבצע בקרה וניטור אחר ביצועי העסק בהתאם למטרותיו. 

סקירות קבועות המאפשרות לנו להעריך אילו אסטרטגיות עובדות ואילו צריכות לעבור שיפור ובחינה מחודשת. שלב זה מבטיח שהעסק יישאר יעיל ויוכל להתאים את עצמו במהירות לשינויים.

כיועץ עסקי המתמחה בעסקים חדשים, תפקידי הוא לשמש לא רק כיועץ אלא כשותף במסע היזמי שלכם. משלבי התכנון הראשוניים ועד לפיתוח העסקי המתמשך, אני מחויב לספק לכם את הידע, הכלים והתמיכה הדרושים להפיכת העסק החדש שלכם לרווחי ומשגשג. 

בין אם אתם מתמודדים עם אתגרים אסטרטגיים, תפעוליים או כלכליים, מטרתי היא להדריך אתכם עם גישה אישית ומעשית.

אני מזמין אתכם לעשות את הצעד הראשון בשיחת ייעוץ ללא התחייבות

שלומי גבאי
שלומי גבאי

יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

אודות שלומי גבאי

שלומי גבאי, יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם. בתהליך הליווי, מבצע שלומי אנליזה לעסק ברמת המאקרו והמיקרו.

למידע נוסף >>>

דברו איתי

אני מזמין אתכם.ן לספר לי על העסק שלכם, האתגרים והמטרות: