מה זה אימון עסקי ליזמים?

שלומי גבאי

שלומי גבאי

ייעוץ עסקי ומנטורינג למנהלים

מה זה אימון עסקי ליזמים?

עבור כל מי שרוצה לנווט דרכו במים הסוערים של הנוף היזמי (באשר הוא) – חידוד מיומנויות לצד פיתוח וטיפוח חשיבה אסטרטגית הם בעלי חשיבות עליונה.

השקעה, בתוכניות פיתוח מקצועי מותאמות, תקנה (או תחזק) אצל היזם את יכולותיו בתחומים שונים ובהם: תכנון אסטרטגי, ניהול פיננסי, שיווק, מנהיגות ועוד, ותעצים את יכולותיו בהקמת מיזמים איתנים ומצליחים, תוך יכולת לצפות אתגרים עסקיים, להסתגל אליהם ולדעת לסלול את הדרך להצלחה וצמיחה תוך כדי.

אימון עסקי ליזמים

האימון העסקי ליזמים הוא תהליך שנועד לקחת את העסק מהמקום בו הוא נמצא כעת (בראשיתו או אפילו כשיש לו כבר וותק), למקום אליו היזם או בעל העסק שואף להביאו.

האימון העסקי ליזמים מתמקד בסיוע לאנשים שמתחילים (או שמנהלים) עסק משלהם. מאמן עסקי מקצועי, שעובד בשיתוף פעולה הדוק עם היזם כדי לספק הדרכה, תמיכה ומשוב – על מנת לסייע להשיג ולממש את המטרות העסקיות. אימון עסקי נועד לשפר את הביצועים והכישורים של יזמים, ולהוביל בסופו של דבר להצלחת וצמיחת עסקיהם. לאימון העסקי יש תפקיד משמעותי גם עבור מנהלים של אגפים חדשים בעסק קיים. האימון העסקי מסייע בהגדרת שיטות, יעדים ואסטרטגיות בדרך להצלחה.

במהלך הפגישות עם היועץ העסקי ליזמים הוא מסייע ליזם להגדיר יעדים עסקיים ולקבוע את הגישה להשגת יעדים אלו. אימון עסקי עוזר לארגן ולתעדף את הגישה, המטרות והאסטרטגיות הנדרשות על מנת להביא את העסק ליעדו.

יתרונות אימון עסקי ליזמים

אימון עסקי הוא שותפות אסטרטגית בין מאמן ליזם שמטרתה לסייע ליזם למצות את הפוטנציאל שבו.

  • צמיחה אישית – אימון עסקי עוזר ליזם להכיר את עצמו טוב יותר. על החוזקות, החולשות, הערכים והמניעים שלו. אימון עסקי עוסק גם בהתפתחות האישית, מסייע בשיפור המודעות העצמית, האינטליגנציה הרגשית וכישורי המנהיגות. כתוצאה מכך הופך היזם למנהל טוב יותר בעל יכולת תקשורת עם צוותים ובניית מערכות יחסים עסקיות בריאות ויציבות.
  • איזון עבודה-חיים – אימון עסקי מלמד יזמים לפתח מנגנוני התמודדות, לתעדף טיפול עצמי ולהשיג איזון בריא בין עבודה לחיים. השגת איזון בריא בין עבודה לחיים חיונית להצלחה ארוכת שנים. האימון העסקי ליזמים – מלמד ומכוון לניהול מתחים נכון.
  • הגדרת יעדים – אימון עסקי מתחיל בהצבת והגדרת יעדים ברורים וברי-השגה תוך יצירת "מפת דרכים" מותאמת אישית. בזכות הגדרת יעדים ואבני דרך יכול היזם להישאר ממוקד ובעל מוטיבציה. 
  • אחריות – אימון עסקי מאתגר את היזם לצאת מאזורי הנוחות, תוך הבטחה שהמאמן העסקי נשאר לצדו. מאמנים עסקיים פועלים כמנטורים, ומספקים ליזמים משוב בונה, תובנות יקרות ערך ועצות מעשיות שונות לשם השגת היעדים העסקיים. פגישות קבועות ועדכונים תדירים, הם חלק מהאחריות אותה לוקח על עצמו המאמן העסקי.
  • תכנון אסטרטגי – פיתוח משותף של תכניות אסטרטגיות להגדלת העסקים. זיהוי והתמודדות עם אתגרים עסקיים. המאמן העסקי מגיע עם תובנות חשובות, נקודות מבט חדשות ומומחיות בתעשייה שיכולים לעזור ליזמים לזהות הזדמנויות צמיחה, להתמודד עם אתגרים או לעקוף אותם תוך שימוש באסטרטגיות לפתרון בעיות ועוד
  • רווחיות מוגברת – עסק קיים, המבקש להתפתח, יכול לפגוש את השפעת האימון העסקי ישירות בשורה התחתונה של רווחיות העסק. המאמן העסקי יכול לעזור לזהות אפיקי הכנסה, לייעל תהליכים ולמקסם רווחים.

לסיכום

האימון העסקי ליזמים הוא ללא ספק הדרך הנכונה לצאת לכל מסע יזמות שהוא, אך הוא יכול לשמש גם מנהלים או בעלי עסקים המעוניינים לשפר את כישוריהם העסקיים, תוך יכולת להתגבר על האתגרים והמכשולים שעלולים לצוץ בדרכם. ההכוונה, התמיכה, הייעוץ והאחריות שמעניק היועץ העסקי מעניקים חיזוק ליזם ולמנהל במימוש הפוטנציאל האישי והעסקי.

אני מזמין אתכם לעשות את הצעד הראשון בשיחת ייעוץ ללא התחייבות

שלומי גבאי
שלומי גבאי

יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.

מאמרים נוספים

אודות שלומי גבאי

שלומי גבאי, יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם. בתהליך הליווי, מבצע שלומי אנליזה לעסק ברמת המאקרו והמיקרו.

למידע נוסף >>>

תוכן עניינים

דברו איתי

אני מזמין אתכם.ן לספר לי על העסק שלכם, האתגרים והמטרות: