ייעוץ עסקי למסעדה

שלומי גבאי

שלומי גבאי

ייעוץ עסקי ומנטורינג למנהלים

ייעוץ עסקי למסעדה

בכתבה הבאה נדבר על רעיונות שונים שניתן לקבל במסגרת ייעוץ עסקי למסעדה.

האם ייעוץ עסקי למסעדה יכול לסייע בשאלת הרכישה / הקמה?


אם תמיד רצית להקים מסעדה, או לנהל מסעדה מצליחה – או לפחות, זו תשוקה שהתעוררה בך לאחרונה, הרי שיש לך לפחות שתי אפשרויות:

  1. להקים מסעדה חדשה.
  2. לרכוש מסעדה קיימת.

לכל אופציה, יש את היתרונות היחסיים שלה. כשאנחנו מקימים מסעדה חדשה אנחנו…

  • בונים קונספט משלנו.
  • מתאימים את המבנה.
  • מתאימים את המטבח והתשתיות.
  • יוצרים עיצוב קונספט מיוחד.
  • מרכיבים תפריט בהתאם.

גם לרכישת מסעדה יש יתרונות:

  1. קונספט שיושם בפועל ועבד.
  2. מוניטין קיים.
  3. קהל לקוחות קיים.
  4. ציוד קיים.
  5. דברים בנויים במקומם בכל מיני אספקטים.
שלומי גבאי

אני מזמין אתכם לעשות את הצעד הראשון בשיחת ייעוץ ללא התחייבות

האם ייעוץ עסקי למסעדה יכול לסייע עם דיוק הרצון?

על כן, במסגרת ייעוץ עסקי למסעדה אנחנו קודם כל נבדוק מה אנחנו רוצים. האם אנחנו רוצים לנהל מסעדה מצליחה? האם אנחנו רוצים ליצור משהו משל עצמנו? האם אנחנו רוצים פשוט להיכנס, "להתחיל כבר", ולשרת קהל לקוחות קיים? במסגרת סשן ייעוצי שכזה, נוכל לזקק את הרצונות העיקריים, ומתוך כך לראות מה הנתיב המתאים. כך למשל לבחור בין ייעוץ עסקי לבין ליווי עסקי.

ייעוץ עסקי למסעדה לשאילת שאלות

באם החלטנו ללכת על נתיב של רכישת מסעדה, נוכל בהחלט לבדוק עם בעלי המסעדה – מדוע המסעדה למעשה עומדת למכירה. מדובר בשאלה מסוימת, שניתן לגלות במהלך ייעוץ עסקי למסעדה. למעשה, במהלך סשן ייעוצי שכזה, אפשר שיעלו המון שאלות רלוונטיות שיכולות לסייע לנו לאתר עסקאות טובות. 

באם מדובר בנסיבות פיננסיות, ניתן לראות את הדוחות הכספיים של העסק על מנת לקבל תמונת מצב לגביו. באם מדובר בנסיבות פיננסיות, עדיין ניתן לשקול את רכישת המסעדה בייחוד אם לרוכש יש תכניות לדייק את ההתנהלות הפיננסית של המסעדה ומזהה בכך פוטנציאל עסקי מעניין. 

ייעוץ עסקי למסעדה יכול גם כן לסייע במציאת פניני חן שכאלה – כדרך הצפת הפוטנציאלים מול היועץ העסקי וקבלת פרספקטיבה חכמה נוספת על הנושא.

מה הם השיקולים בהקמת מסעדה? ייעוץ עסקי למסעדה
ייעוץ עסקי למסעדה

מיקום, מיקום, מיקום

בין אם אנחנו מתכננים לרכוש מסעדה, או להקים מסעדה מההתחלה, ייעוץ עסקי למסעדה יכול לספק לנו כי יש חשיבות די ניכרת למיקום המסעדה. מיקום טוב ונעים יכול להוסיף המון. נכון, אוכל טוב, צוות מדהים, וויב נהדר זה טוב ויפה, ובהחלט יכול להיות מספק. 

ועם זאת, מיקום נהדר, יכול להוסיף המוני מונים לאטרקטיביות המסעדה. לרבות דרכי נגישות קלות, חניות, אפשרות לתנועה רגלית וכן הלאה.

עלות הרכישה?

ייעוץ עסקי למסעדות יכול לסייע לנו להבין אם מחיר לפתיחת והקמת מסעדה מההתחלה, או לחילופין, רכישתה – אכן מתאים. מחיר יכול להיראות אטרקטיבי, גם עבור מיקום מעולה, בר שעובד נהדר, צוות מפציץ, תפריט נהדר וכל זה. 

ועם זאת, יועץ עסקי יכול לעזור לנו לשאול את השאלות הנכונות על מנת לבדוק היתכנות כלכלית של עסקה או רעיון עסקי מסוים. וגם אם מתגלים חורים וחסרונות, זה בסדר – כל עוד לוקחים בחשבון שיש כוונה ליצור משהו חדש ומדליק באמת, שבאמת יכול לעשות שינוי.

ייעוץ עסקי למסעדה לבדיקת היתכנות כלכלית ודיוק היוזמה?

אנשים שרוצים לפתוח מסעדה, יכולים להגיע לסשן ייעוץ עסקי למסעדות ולשאול האם מסעדה באמת יכולה להיות רווחית. ובכן, יועץ שבאמת מכיר את התחום ואף יצא לו להקים מסעדות רווחיות בעצמו כנראה יגיד כן. 

ועם זאת, הוא בהחלט יחזיר את הכדור למגרש של שואל השאלה ויבחן אותו על המיינדסט, הכישורים והנכונות שלו לגרום לזה להצליח. במהלך סשן ייעוצי שכזה, אפשר שיעלו מספר נקודות שיכולות לסייע ליזם להביא להצלחתו מסעדתו, לרבות:

  1. ניהול תזרים המזומנים. החזקת תמונה ברורה של העסק. הבנה של תשלומים עתידיים לספקים.
  2. אשראי. ניהול נכון של אשראי יכול להוביל ליחסים הרמוניים מול הבנק. בעיקרון, המטרה היא להיות רווחיים, לא להסתמך על הנקודה הזאת. התנהלות כלכלית רווחית יכולה להוביל ליחסים טובים עם הבנק, מה שיכול לסייע בקבלת קווי אשראי והלוואות. אך זה כאמור, לא המטרה.
  3. שיווק. שיווק למשיכת לקוחות. שיווק ברמת הקונספט של המסעדה. שיווק ברמת הבנת המוצרים הנמכרים ביותר, ולמי. שיווק ברמת ייעול הליכים עסקיים.

בקיצור, יש דברים שונים שאפשר לעשות על מנת לקדם את ממד הרווחיות של המסעדה. יש הרבה שיכול להיות בשליטתנו, ואם יש לנו תשוקה אמיתית לכך – אפשר לשקול לתת לה דרור ופשוט ליישם דברים שיכולים לעבוד בהיבט הפיננסי והיצירתי.

ייעוץ עסקי למסעדה לבדיקת היתכנות כלכלית ודיוק היוזמה

ייעוץ עסקי למסעדה בנוגע צוות עובדים?

במהלך ייעוץ עסקי למסעדה אפשר שתעלה שאלה מאוד פשוטה: "מדוע בא לך לפתוח מסעדה?". אפשר שיהיו מספר תשובות לשאלה הזאת. אולי יש ליזם חלום, אולי אהבה למטבח שבא לו לחלוק, אולי מדובר בפרויקט בייבי עבורו שבא לו לטפח. וזו התחלה טובה. 

חשוב להבין מה מניע אותנו, מה ה-למה שלנו. בתוך כך, יש חזון. ומתוך כך, יש מה ליצור ולבנות בעולם. יש הבנה כיצד האספקט הפרקטי יכול להתרחש ולהתגשם. ואכן, המרכיב האנושי יכול להיות חשוב במיוחד לניהול מסעדה.

צוות עובדים מסביר פנים, בקיא בתפריט ובמתן שירות, יודע להעניק שירות נהדר – יכול לסייע עד מאוד בהסברת פני המסעדה לאורחיה. צוות העובדים יכול להיות הידיים והרגליים והעיניים והאוזניים והלב של בעלי המסעדות. אלו אשר משתתפים עימו בהגשמת החזון. 

אם הם שותפים אמיתיים, אפשר שהם פשוט יקרינו אור נעים ויתנהגו באופן מאיר לב לאורים במסעדה. זה כשלעצמו גם יכול לסייע במשיכה, שימור וטיפוח צוות העובדים במסעדה.

כיצד ייעוץ עסקי למסעדה יכול לסייע לצוות העובדים להשתתפות בחזון המסעדה?​

דרך אחת, לרתום את העובדים לחזון, יכולה להיות כדרך מתן דוגמה אישית. ייעוץ עסקי למסעדה יכול מאוד לגעת בנקודה הזאת. זאת כי ייעוץ עסקי למסעדה נעשה, יש להניח, בידי מישהו שכבר עשה את הדרך, יודע מה זה יכול לדרוש ובעצמו קורן דוגמה אישית. ועל כן, ייעוץ עסקי למסעדה יכול בנקל, להניב את התובנה, שדוגמה אישית היא אחת הנקודות המהותיות ברתימת אנשים לחזון, כדרך זה שהיזם בעצמו קורן אותו מלכתחילה.

ייעוץ עסקי למסעדה יכול להניב הבנות נוספות. כמו לדוגמה, חשיבות הבונדינג בין הצוות והבעלים. ניתן לייצר בונדינג, או חיבור מסוים, כדרך ישיבות צוות, כדרך חיוכים, כדרך כבוד הדדי. אין צורך להכריח ישיבות צוות, אך כן אפשר למצוא תדירות מסוימת לקיים אותן, ואפילו ימי גיבוש. 

ובכלל, לבלות כמה שיותר זמן יחדיו, עד המידה הרלוונטית. ובאופן כללי, למצוא דרכים במפגשים הללו "לראות" אנשים, לראות את החיובי בהם, להרים להם, להעריך אותם, להקליל את האווירה ולהטעין את המרחב באנרגיה טובה.

מה לגבי כיף ותגמולים מביעי הערכה?

ייעוץ עסקי למסעדה יכול להניב דרכים חדשות וייחודיות להוסיף כיף לאווירה בעבודה. או לפחות, להציע זאת ליזמים, על מנת שימצאו דרך לשלב זאת ולצחוק עם העובדים והלקוחות. ובכך למעשה לתרום ליצירתה של אווירה חיובית. אווירה, כשלעצמה, יכולה למשוך לקוחות בתדר הנכון.

ייעוץ עסקי למסעדה יכול להניב רעיונות נוספים. כמו לדוגמה, יצירתו של מערך תגמולים מספק. אין מדובר בהכרח בתחרות מכירה, או דבר מה דומה. גם לא בהכרח על עמידה ביעדים. אלא ספציפית, על מצבים בהם היזם שם לב שמישהו עושה עבודה טובה, מפגין את "הגישה" הנכונה, ערכים שהוא רוצה להאיר אותם באור – ומתוך כך, לתגמל בהתאם. 

אולי התגלה כי יש עובדת שמחייכת לכל הלקוחות חיוך שממש מאיר אותם – זה כשלעצמו יכול להניב תגמול. ובכך להעביר את המסר, שאופטימיות, שמחה ואהבת הלקוח הינם אלמנטים מאוד מוערכים במסעדה כזאת או אחרת.

שאלות ותשובות על ייעוץ עסקי למסעדות:

לייעוץ עסקי למסעדה יש תפקיד חשוב ומרכזי במסגרת הרכישה או הקמה של מסעדה חדשה. היועץ יכול לסייע בתהליך התכנון וההקמה, בביצוע התמונה הכללית של העסק ובהמשך גם בהליך ההפעלה והשיווק.

כן, ייעוץ עסקי למסעדה יכול לסייע לך החל מרעיון הקמת מסעדה חדשה עד הרכישה של מסעדה קיימת. היועץ יכול להביא תשובות חשובות לשאלות רלוונטיות ולספק ביקורת בונה בשבילך על מנת לדעת אם העסקה כלכלית רווחית.

ייעוץ עסקי למסעדה יכול לתת לך הערכה של המצב הכלכלי הפוטנציאלי של המסעדה. היועץ ישקיע זמן בתהליך התכנון, ההקמה ושיווק, ולתת לך תמונה כללית של המסעדה כך שתוכל להחליט בהבנה מלאה אם הפרויקט מתאים לך.

שלומי גבאי
שלומי גבאי

יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

אודות שלומי גבאי

שלומי גבאי

שלומי גבאי, יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם. בתהליך הליווי, מבצע שלומי אנליזה לעסק ברמת המאקרו והמיקרו.

למידע נוסף >>>

דברו איתי

אני מזמין אתכם.ן לספר לי על העסק שלכם, האתגרים והמטרות: