כיצד להימנע מטעויות נפוצות בעת ניהול עסק

שלומי גבאי

שלומי גבאי

ייעוץ עסקי ומנטורינג למנהלים

תשעים ושבעה אחוזים מהעסקים בישראל מוגדרים כעסק קטן או בינוני וכשלושים אחוז מרשימת העסקים לא שורדים את השנה השנייה.

ניהול עסק קטן או עסק בינוני זוהי משימה מורכבת ומאתגרת ובעלי עסקים הנאלצים לנווט את בית העסק שלהם במים הסוערים של הפעילות העסקית, עושים טעויות רבות. הנתונים מלמדים שכארבעים אחוז מהסיבות המביאות לקריסת העסקים נובעים מטעויות של בית העסק.

אז איך נוכל לשפר את ההתנהלות הכלכלית של בית העסק, מהי הדרך החכמה והנבונה שתבטיח לנו הצלחה ושגשוג?

כעיקרון, כל בעל עסק חייב להעסיק יועץ עסקי המכיר היטב את התחום שבו הוא עוסק, יועץ עסקי שצבר ניסיון רב בניהול עסקים והצליח. אך רגע לפני שאתם שוכרים יועץ עסקי מקצועי, כדאי ללמוד מהטעויות הנפוצות של אחרים ולהימנע מלחזור עליהן.

אני מזמין אתכם לעשות את הצעד הראשון בשיחת ייעוץ ללא התחייבות

בואו להכיר 6 טעויות נפוצות!

לא לעבוד רק עם לקוח אחד גדול

השגתם חוזה רחב היקף עם לקוח גדול, כל הכבוד! אך שימו לב, אחת הטעויות העסקיות המשמעותיות היא שאתם מתבססים על לקוח אחד גדול. זהו מצב שעלול להיות מסוכן עבור בעל עסק קטן או בינוני ובמקרה שהלקוח הגדול והיחידי עוזב או מצמצם בצורה משמעותית את הפעילות שלו, העסק עלול לקרוס.

אתם לא מקבלים ייעוץ פיננסי מבעלי עסקים ולא עוקבים אחרי תזרים המזומנים.

יועץ פיננסי מקצועי יעזור לכם לנהל נכון את הפעילות הפיננסית, במיוחד בתקופה הראשונה של בית העסק ויסייע לכם לבנות תכנית עסקית ארוכת טווח.

בעלי עסקים רבים אינם מודעים לחשיבות של תזרים מזומנים ומזניחים אותו. ניהול נכון של תזרים מזומנים חשוב לכל בית עסק ובמיוחד לעסקים בתקופת חייהם הראשונה. ניהול נכון של תזרים המזומנים יבטיח שהעסק לא ייכנס למצבים שעדיף לא להיכנס אליהם וימנע את הצורך בנטילת הלוואות בתנאים גרועים כמו שקורה לעסקים רבים הנקלעים לתזרים מזומנים בעייתי.

לא מעניקים מספיק תשומת לב לצד התפעולי של העסק

בעלי עסקים רבים נוטים להתעסק בצד השיווקי של בית העסק, במכירות ובניהול ומזניחים לעתים את הצד התפעולי.

בעיות בתפעול, אפילו בעיות קטנות, עלולות לגרום לנזקים רבים של בית העסק ולפגוע בתדמית שלו, במיוחד בתקופה הראשונה, אך לא רק. בעיות כמו עיכובים במשלוח ללקוחות, עיכובים בשליחת הצעות מחיר, שירות לקוחות שאינו אדיב מספיק ועוד, הן לכאורה בעיות קטנות , אבל יש להם פוטנציאל גבוה לנזקים משמעותיים.

לא משקיעים מספיק בשיווק

שיווק מקצועי ונכון הוא הבסיס להצלחה של כל בית עסק. כל בעל עסק מכיר מצוין את התועלות והיתרונות שלו, אך לא תמיד הוא מצליח להעביר אותם ללקוחות הפוטנציאליים. לכן דווקא בחודשים הראשונים של בית העסק חשוב להשקיע באנשי שיווק ובקופירייטרים מקצועיים שידעו לנסח נכון את המסרים השיווקיים ולהפיץ אותם במקומות הנכונים.

תמחור שגוי

אתם משקיעים בשיווק, ומצליחים, יש לכם מחזור מכירות גדול, אך בשורה התחתונה אתם כמעט ולא מרוויחים. תמחור לא נכון של המוצר עלול במקרים חמורים אפילו להביא לפשיטת רגל. אם אתם מרגישים שלא נשאר לכם מספיק כסף בקופה, חשוב לקחת איש מקצוע שיסייע לכם בתמחור נכון.

אתם לא נעזרים ביועץ עסקי מקצועי

אתם מנסים לחסוך כסף, לומדים מעצות של חברים ויועצים חובבניים, אך מאוד מהר תגלו שאי העסקה של יועץ מקצועי עלולה לגבות מכם מחיר כבד. יועץ עסקי מקצועי יבנה אתכם תכנית ארוכת טווח שתביא לשיפור מתמיד, לשגשוג ולהצלחה. הוא מכיר טעויות רבות ונפוצות בעסקים קטנים או בינונים והוא ידאג שאתם לא תחזרו עליהן.

מחפשים יועץ עסקי מומחה לעסקים קטנים ובינונים. צרו קשר עם שלומי גבאי ויחד תעלו על המסלול המוביל להצלחה!

שאלות תשובות

בייעוץ עסקי בכלל ובשיווק בפרט אין צודק ולא צודק. נכון אתם מכירים היטב את העסק, אך היועץ העסקי מביא אתו ניסיון רב שנים מייעוץ לעסקים אחרים. הוא יוכל לתת לכם נקודת מבט רחבה יותר על אודות ניהול העסק ועל דרכי השיווק.

כדאי לכם להעביר בין הלקוחות שאלון פשוט ואנונימי כדי לגלות מהי הסיבה שהלקוחות לא חוזרים. יועץ עסקי מקצועי יוכל לסייע לכם בבניית השאלון כך שתוכלו לאבחן את הבעיה ולמצוא את הפתרון.

אם הלקוח הגדול יהיה בנוסף לעוד לקוחות בינונים, כדאי לקחת אותו, אך אם הוא יבוא במקום לקוחות אחרים, לא מומלץ לקחת אותו ולהסתמך על לקוח אחד בלבד, גדול ככל שיהיה.

שלומי גבאי
שלומי גבאי

יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.

מאמרים נוספים

אודות שלומי גבאי

שלומי גבאי, יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם. בתהליך הליווי, מבצע שלומי אנליזה לעסק ברמת המאקרו והמיקרו.

למידע נוסף >>>

תוכן עניינים

דברו איתי

אני מזמין אתכם.ן לספר לי על העסק שלכם, האתגרים והמטרות: