כך תוכלו לקדם את העסק שלכם אל עבר היעד הנדרש

שלומי גבאי

שלומי גבאי

ייעוץ עסקי ומנטורינג למנהלים

כך תוכלו לקדם את העסק שלכם אל עבר היעד הנדרש

אחת מנקודות התורפה הבולטות ביותר שאליהן אני נחשף בעת שאני מלווה בעלי ובעלות עסקים היא היכולת לצעוק ולמשוך את תשומת לבם של הקהלים הרלוונטיים – חברים אנחנו כאן, ויש לנו שירות/מוצרים איכותיים ואטרקטיביים.

איך עושים את זה? במילה אחת – שיווק. בשתי מילים: שיווק נכון.

לא מספיק לקדם את האתר במנועי החיפוש, לא מספיק לפעמים להעלות פוסטים ברשתות החברתיות – צריך לדעת כיצד לעשות זאת נכון, צריך להבין את ה-DNA של העסק ויתרה מכך את ה-DNA של הלקוחות הפוטנציאליים שלנו.

אבל זה לא הכל. מדובר באסטרטגיה שמשלבת מספר של היבטים שונים, וכאן אבקש להסביר לכם כיצד לקדם את העסק שלכם באופן נכון יותר ומושכל יותר אל עבר היעד.

האם אתם נעזרים באפיקי קידום חינמיים?

קודם כל, האם נרשמתם לאיזי? האם נרשמתם לדפי זהב ובזק? האם אתם מציגים את העסק שלכם בכרטיסים העסקיים של גוגל?

אם עניתם על אחת או יותר מן השאלות הללו בשלילה, אתם מוכרחים לעזוב הכל ולעשות זאת עכשיו.

באמצעות אפיקים חינמיים שכאלו, אתרים חזקים ומבוססים יכולים להציג אתכם לקהלים רלוונטיים בתוצאות החיפוש.

בכרטיס העסקי של גוגל, החל מן הרגע שפתחתם אותו, תוכלו להופיע עבור קהלים הנמצאים בסמוך לעסק שלכם או שמחפשים עסק שמציע שירותים כמו שלכם בעיר מסוימת.

אתם תהפכו את העסק שלכם לחשוף וגלוי הרבה יותר בחיפוש המקוון ברשת, ותרחיבו את טווחי ההגעה שלכם אל קהלים שונים באמצעות אפיקי פרסום שאתם לא צריכים להוציא עליהם ולו אגורה אחת.

מה מפריע לקהל שלכם?

מה מציק לו ביום יום? מיהו? על איזו סוגיה אתם עונים?

אתם מוכרחים לדעת לענות על השאלות הללו, כיוון שבאמצעות התשובות תוכלו לפלס את הדרך אל עבר אפיקי הקידום הנכונים.

האם הקהל שלכם מחפש פתרונות נוחים למטבח? סרטונים שמראים את הטריקים שכלי המטבח שלכם עושים, בהכרח יביאו לכם קהל של מתעניינים, ובהכרח ידרבנו צופים וצופות לשתף את הסרטונים שלכם עם עוד ועוד חברים.

האם הקהל שלכם מחפש אופנה מסוימת? ראיתי לא מזמן למשל סרטון ויראלי של בגדי נשים צנועים. היו אינספור תגובות שונות שפרגנו לדוגמאות שעלו בסרטון ושרצו לקבל פרטים.

באותו הסרטון,  אישה הגיעה לחנות בגדי נשים צנועים, וסיפרה שהחליטה שמעתה היא מתלבשת צנוע. היא אמרה שהיא איננה יודעת מה לבחור ושהיא לא מכירה את העולם האופנתי המדובר. היכולת של המוכרת שפרגנה וליוותה באדיבות, לענות על התלבטות של אותה האישה, נגעה לחלק מן הנשים שצפו בסרטון וביקשו לקבל פרטים על החנות, הכתובת והמחירים.

איפה הקהל שלכם מעביר את זמנו?

בחרתם לקדם את העסק שלכם בגוגל? השאלה הגדולה היא – האם הקהל שלכם נמצא שם?

כאן התשובה היא עוד פשוטה שכן אם אתם עסק שעונה על צורך מסוים שאדם יחפש באופן אקטיבי, הרי שמנועי החיפוש הם קלאסיים עבורו.

אבל מה באשר לעסק כמו חנות אופנה מקומית שמבקש לפרסם את עצמו? מנועי החיפוש לא יניבו דבר, ומוכרחים למצוא את הנוסחה הנכונה באמצעות הרשתות החברתיות.

האם פרסום בטיק טוק יניב את התוצאות הרצויות? או אולי אינסטגרם? אולי פייסבוק? ייתכן ששילוב בין האפיקים השונים?

כאן נכנס אלמנט נוסף – מדידה. במידה ואתם עורכים פרסום ממומן אתם מוכרחים, אבל מוכרחים למדוד את האפיקים שאתם מפרסמים בהם באופן ממומן. ייתכן שתגלו שטיק טוק למשל מניבה את הפניות האיכותיות ביותר ותנתבו את מירב התקציבים שלכם לרשת חברתית זו.

האם יש לכם אתר?

כיום ישנם עסקים ספורים בלבד שאין להם אתר משלהם; מספרות, סנדלריות, מרכולים שכונתיים וכיוצא בכך.

מעבר לאלו, הרי שכמעט וכל עסק ועסק מתפעל אתר אינטרנט ולו ברמה הבסיסית ביותר.

גם עסק שלא זקוק באמת לאתר, עושה בכך שימוש מבלי שהוא מודע לכך. מדובר בכרטיס ביקור לכל דבר ועניין. הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מצפים לראות את האתר שלכם ורוצים לדעת עליכם פרטים נוספים.

במידה ואין לכם אתר, הקפידו מאוד לטפח את הדפים העסקיים שלכם ברשתות החברתיות, והרחיבו על השירותים שאתם נותנים ככל הניתן.

האם יש לכם מודל עסקי?

מודל עסקי בפשטות אומר שיש לנו נוסחה ברורה כמה אנחנו מתמחרים את השירות/המוצר על מנת שנוכל להיות רווחיים.

המודל העסקי גם משתלב לנו עם שאלה מהותית לא פחות: האם אנחנו משתלמים עבור הלקוחות שלנו? במידה ואיננו מציבים תחרות ראויה למתחרים, הרי שחשוב שלפחות ניתן ערך מוסף מסוים (כמו למשל להיות חברת ריהוט בוטיק שמתמחרת את מוצריה גבוה מן השוק, אך מבהירה שמדובר ברהיטי נישה שלא תמצאו בשום מקום אחר).

לא הכל זה שיווק, ולעתים ייתכן שנערוך שיווק מנצח, אך לא נקדם את העסק שלנו אל עבר היעד הנכון, וכל זאת בשל העובדה שהמודל העסקי שלנו לא ברור או לעתים אף לא קיים כלל.

כבר היו לי מקרים בהם פגשתי בעלי ובעלות עסקים של חברות מרשימות ובעלות היקפי פעילות מרשימים; ותוכנית עסקית? מודל עסקי? אלו לא היו בנמצא.

יש לכם את כל היסודות הללו? יש לכם את הבסיס לבנות עליו מבנה. יש לכם את היכולת ללכת צעד אחר צעד ולפלס את הדרך אל עבר המטרה.

אני מזמין אתכם לעשות את הצעד הראשון בשיחת ייעוץ ללא התחייבות

שלומי גבאי
שלומי גבאי

יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם.

מאמרים נוספים

אודות שלומי גבאי

שלומי גבאי, יועץ עסקי המלווה חברות ועסקים מסקטורים מגוונים במטרה להפוך אותם לרווחיים ומובילים בתחומם. בתהליך הליווי, מבצע שלומי אנליזה לעסק ברמת המאקרו והמיקרו.

למידע נוסף >>>

תוכן עניינים

דברו איתי

אני מזמין אתכם.ן לספר לי על העסק שלכם, האתגרים והמטרות: